Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat familjen kommer på middag och nu står de stilla i mitt huvud. Kommer bjuda på en nötköttgryta som marinerats i lingonsaft innan...
Svar
8
· Visningar
685
Senast: ameo
·
Fritid Bukefolk, I need your help :D Jag letar efter ett väggur som signalerar/piper varje hel timme, dvs typ som ett gökur - men helst inget...
Svar
14
· Visningar
700
Senast: AraSlei
·
Äldre Jag är inte alls troende men på kul köpte jag Playmobils julkrubba när dottern var liten. Nu har jag känt att det vore kul att utöka... 2
Svar
38
· Visningar
4 059
Senast: alazzi
·
Relationer Pratade med en god vän idag och blev ärligt talat rätt chockad. Hennes sambo har fått någon knäpp och kräver nu att alla utgifter ska... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 076
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag jobbar som personlig assistent och undrar när och hur storhelgs-ob går in nu när jul och nyår ligger på en söndag. Jag jobbar...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: squarepants
·
Kropp & Själ Jag är en sån där som bara kan ha fleecemössor för att alla andra kliar i pannan. Ni som är likadana, kan ni ha de där "nya" tunna...
Svar
11
· Visningar
2 470
Trädgård & Växter Jag vill ha ett bevattningslarm som man sticker ner i en blomkruka och som spelar en melodi/kvittrar/etc när jorden är torr. Men jag...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: Alexandra_W
·
Samhälle du oväntat fick en halv miljon, vad skulle du göra med pengarna? Jag skulle antagligen försöka hitta en bostad att köpa. Nu räcker... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 564
Senast: majola
·
Hemmet jag har en tv möbel samt ett gäng Kallax 4x4 i "vitlaserad ekeffekt". Jag tycker dock Kallax är sämst som bokhylla och vill ha Billy... 2
Svar
31
· Visningar
4 005
Senast: Vogue
·
Kropp & Själ Jag är i Grekland och har därför kunnat köpa melatonin receptfritt, skulle gärna vilja höra lite erfarenheter. (Jag har läst i fass, det... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
22 204
Senast: vackerdag
·
Mat Jag behöver ändra mitt förhållande till mat (som en del kanske sett i min andra tråd). Så för att bli lite pepp och motiverad så tänker... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 988
Senast: Aliche
·
Fritid Nån som vet vad denna lampa kan tänkas heta? Tycker den är helt fantastisk och vill gärna hitta mig en till..
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Philosophia
·
Hemmet När man belånar en gård eller annan större fastighet, tittar banken då på marknadsvärdet eller på taxeringsvärdet?
Svar
2
· Visningar
461
Senast: Jozze
·
Äldre Läste idag en artikel om att en 15-åring och en 16-åring läser till läkare i Sverige. Jag känner mig kluven till om det borde vara... 9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 590
Senast: Rina
·
Hemmet Ja, jag har en inte så liten dröm för ombyggnad av ladan. Jag önskar mig ett kombinerat stall och garage, ovanpå garaget tänkte jag mig...
Svar
15
· Visningar
1 015
Senast: ptr
·
Äldre Jag har köpt ett par nya, skitsnygga om jag får säga det själv :-), par jeans.. men de torrfäller.. När jag upptäckte det tvättade jag...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Sumsum
·
Äldre Nu har jag ledsnat på mitt måndagsexemplar till bil. 2005:a Opel Astra som gått 27.000 mil. Har lagt en hel del pengar på bromsar mm mm... 2
Svar
28
· Visningar
2 860
Senast: Lime
·
Hemmet Det blir lätt lite fuktigt inne i vårt lilla hus, speciellt när jag hänger tvätt på tork. Men så kom jag på att jag ju har min...
Svar
5
· Visningar
1 921
Senast: Dunet
·
Äldre Jag gjorde jättegod soppa på jordärtskockor, men fick magknip efteråt. :( Google avslöjade att det inte är ovanligt, tydligen ska man... 2
Svar
22
· Visningar
15 580
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Får några envisa tröttsamma hårstrån i ansiktet och främst under hakan. Någon som har tips på en riktigt bra ansiktsepilator?
Svar
7
· Visningar
877
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31