Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 468
Senast: Hyacinth
·
Skola & Jobb Hur tror folk att ditt arbete är och hur är det egentligen? Vad är det bästa och sämsta med ditt yrke? Vilka kunskaper och färdigheter... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 583
Relationer Sedan jag flyttat tillbaka till Sverige från Tyskland så tycks Malmö ha tappat det helt. Vad är det som pågår där nere egentligen...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: lady_vip
·
Tjatter Katten (Sonic Sockerfot) satte sig på tangentbordet medan jag kollade lite på fb, han satte sig längst ner till vänster - och hela sidan...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Jag sydde ett par stygn i ansiktet igår, och de ska tas om en vecka. Som jag förstod det ska man fortsätta tejpa efter det, för att... 2
Svar
21
· Visningar
22 382
Senast: Lenis
·
Svar
216
· Visningar
10 702
Senast: Badger
·
Hemmet Hej alla! Jag tror att jag såg två vattensorkar i min lada igår. Kan inte vara helt säker på att det är det, men det är de som ser mest...
Svar
18
· Visningar
2 797
Senast: jemeni
·
Äldre Jag såg filmen Turist på SVT Play En bra film som leder till tankar och frågor. Vad tycker ni. Är det förlåtligt det pappan gör i...
Svar
5
· Visningar
648
Äldre Glasögon man inte längre kan använda pga fel styrka i glasen, går det att sälja bågarna? Tex tradera? Köper folk begagnade bågar med... 2
Svar
24
· Visningar
7 349
Senast: AraSlei
·
Äldre Jag är bjuden på 70-tals fest i mitten av februari! Sååååå peppad! Men vad sjutton ska jag ha på mig? Jag är lite inne på hippie-stuket...
Svar
4
· Visningar
2 470
Senast: mooi
·
Kropp & Själ Håller man på med hästar så åker man ju ibland av. Nuförtiden så är det dock nästan aldrig som jag reser mig, skakar av mig och kan... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 231
Senast: Billy
·
Hemmet Mitt kök är lite byggt "enklast möjligaste", detta resulterar i att jag har väldigt liten bänkyta... Nu när jag ska byta ut alla...
Svar
10
· Visningar
2 731
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Pratade med min läkare igår då jag försökt byta ut mina höga doser med tradolan- och citodontabletter mot medicinplåster. Det fungerade...
Svar
9
· Visningar
2 221
Senast: Lazy Lady
·
IT & mobiler Finns det några bra - eller i alla fall uthärdliga - text to speech för att "läsa" böcker i farten som inte är ljudböcker? Stora...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: Monstermom
·
Hemmet Har ni några smarta ställ för köksredskap, skulle vilja ha ett för t.ex. stekspadar m.m. som är för stora att ha i lådan. Har just nu en...
Svar
19
· Visningar
2 331
Senast: Buck
·
  • Låst
Tjatter @Mammas beskrivning av vad en varulvslek är: Det går att beskrivas ungefär som ett textbaserat rollspel. Det finns en person håller i... 98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
57 617
Senast: Lenis
·
Hemmet Nu när jag fick vattenräkningen så har det förbrukats 100 kubik mer vatten än föregående år. Det känns lite mystiskt. Jag tycker att... 2
Svar
28
· Visningar
13 442
Senast: alazzi
·
Äldre Jag fick en fråga på jobbet som jag tyckte var helt relevant - men inte kunde svaret på. Hur stor är hoppsporten globalt? Den som...
Svar
19
· Visningar
1 416
Senast: Solis
·
Tjatter Om du skulle bli en offentlig person, där journalister och andra börjar gräva i ditt förflutna för att hitta något att gnälla om -... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 934
Senast: Vinterbad
·
Tjatter Gordon Ramsay är mest känd för sitt heta temperament och sitt internationella imperium av Michelinbelönade restauranger. Nu har han... 34 35 36
Svar
710
· Visningar
19 459
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025