Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Trav Ser på nyheterna nu på morgonen att en idiot hoppat in på banan och försökt stoppa en skenande häst. Hästen och kusken klarar sig utan...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: ameo
·
F
Körning Hej jag är ny här och i stort behov av hjälp... Jag har en fjording är som en d-ponny i kroppen ca 143cm.. Ska köpa en ny... 2
Svar
28
· Visningar
6 728
Senast: gadriel
·
C
Hoppning Hej! Jag rider min häst med sidepull och ibl med repgrimma, Jag vill tävla i hoppning på lokalnivå, och jag undrar om man får göra det...
Svar
11
· Visningar
2 653
Senast: CarenSidney
·
Dressyr Någon som använder deras produkter? I så fall varför och hur tycker du att de fungerar? Det verkar ju bra, men vore kul att höra lite... 2
Svar
36
· Visningar
3 396
Senast: Justin
·
Dressyr När man på tävling rider förvänd galopp (tex på en halv 20-meters-volt), är det då bäst att hästen är rakställd, eller att den är ställd... 2
Svar
34
· Visningar
5 655
Senast: Justin
·
Islandshäst Någon som har någon erfarenhet av den här sadeln ?
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: fjodur
·
D
Islandshäst Någon som vet mer om honom och hans avkommor? Har googlat och hittat lite grann men vet inte hur väl det stämmer. Det som stått är att... 2
Svar
27
· Visningar
3 217
Senast: Kiickan
·
D
Svar
23
· Visningar
3 574
Senast: Underbar
·
Trav Det är ju som alltid intressant läsning. Extra kul att antalet betäckta ston ökade med runt 250st Adams Hall 150 :Inte förvånande...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: martha
·
H
Körning hejsan igen.. jag hoppas på en bra disskution och inte ifrågasättning på varför man undrar. Frågar man ingenting får man ingenting... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 187
E
Western Vad har ni för sadlar? Bomvidd? Drar de quarterbom, tycker semi ser så smala ut.
Svar
10
· Visningar
1 112
Senast: Egonson
·
R
  • Låst
Distans Hej, det ända som jag kan är om distansritt är att det är långa/korta stäckor i skritt och trav. Men vill lära mig mer, hur rider jag...
Svar
1
· Visningar
819
Western Den här helgen har det väl varit rätt mycket tävlingar runt om i Sverige? Såå... hur har det gått för våra buke-cowboys and girls... 2
Svar
23
· Visningar
2 391
Senast: Alyssa
·
Trav Är det någon som vet vad han hittills har lämnat? Såg honom för några år sedan i Frankrike, och gillade honom skarpt! Enligt blodbanken...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Natasja
·
Islandshäst Hur dana vill ni ha era hästar? Fördelar och nackdelar? 2
Svar
22
· Visningar
2 303
Senast: Svalan
·
Y
Dressyr Hejsan! Diskuterade förvänd sluta med min tränare igår, men fick ändå inte till det. Hur ska hästen vara ställd i förvänd sluta? Jag... 2
Svar
30
· Visningar
3 358
Islandshäst Finns det nån här som har en globus-sadel till sin islandshäst? Clic eller Gloi. Den som jag köpte min häst av säger att han ska ha 34...
Svar
15
· Visningar
1 599
Z
Dressyr Kan det jämföras? stackel är ett sådant tagghalsband som nyper i skinnet och bör alltid användas hos erfarna hundmänniskor inom... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 594
Senast: anettesaft
·
B
Hoppning Hejsan Hur många ggr/vekcan hopptränar ni? Tacksam för svar =) //Idaa 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 215
Senast: brosen
·
N
Hoppning Hej! Jag har en ponny på 5 år. Vi har under året tävlat hoppning i Avd. B med flera felfria resultat t o m LB nu undrar jag om jag...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?

Hund, Katt, Andra Djur