Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag var in på Grafströms och tittade på lite körutrustning då jag drömmer att börja köra min häst. Det finns inte på världskartan att...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: malinsky
·
Hoppning Min häst blir 5 nu i vår och är mycket löshoppad. Upp till 130. Tänkte nu börja hoppa lite uppsuttet. Hur börjar ni med en sån häst? Hur...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: gamila
·
Western Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag ska leta efter för sadel. Begagnad,inte lågprissadel men om det finns någon "mellanklassadel"...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: Mount Never Rest
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 867
Senast: lektra
·
Körning Ännu en tråd... var ute o knäppte lite kort på selen i dag och vill nu veta hur ni tycker den sitter. Ändringa för att det ska bli...
Svar
12
· Visningar
2 281
Senast: _L_
·
K
Körning Hej! Någon som känner till någon bra körklubb/förening i närheten av stockholm?
Svar
2
· Visningar
827
Senast: wizo
·
L
Western Gör vi en liten undersökning vilken gren som är populärast här! Skriv bara gren/grenen överst och sen om du vill en kort motevering om... 2
Svar
20
· Visningar
1 912
Senast: Athina
·
Hoppning Hejsan. Jag är väl i grund och botten dressyr ryttare. Har ett halvblodssto. Ska hoppträna ikväll. men jag känner att jag inte kan lita...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: any_one
·
D
Dressyr när hästen går i form har jag för mig att den ska söka nedåt med huvud och hals och sätta bakbenen undersig..... men om man inte har... 2
Svar
26
· Visningar
1 949
Senast: mackan
·
M
Islandshäst Vid vilken ålder ska eller bör man börja med isisar?? en del tycker att man ska låta dom gå orörda tills dom är 4 år. Har även hört att... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 394
Senast: dalla_4_ever
·
W
Fälttävlan Ungefär hur många fälttävlan rider du per år? Hur många har du planerat in för detta år?
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Wiiie
·
Islandshäst Vart väldigt nyfiken på en sak. har aldrig sett eller hört talas om en islandshäst med eksem som tävlat i de här lite högre... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 289
Senast: Gassi
·
Tävling hej jag är bosatt i Norge, men fortfarande skriven i sverige... häten är registrerad i sverige. Hur ska jag göra? Ska jag lösa en...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: nocki
·
C
Trav Är det någon som vet hur dom har det därborta i ryssland vad gäller deras travhästar?? Minns att dom sålde en del fina ryska travare...
Svar
16
· Visningar
3 722
Senast: Piraja
·
K
Körning ja, vilket bett har fungerat bäst för era hästar när ni kör? jag rider bettlöst vilket fungerar jättebra på min häst, och försöker nu...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: fragansia
·
Hoppning Jag har sökt på Bomövningar här på forumet men inte fått upp några bra tips så det vore jättesnällt om ni kunde bidra med en eller två...
Svar
13
· Visningar
6 029
Senast: Heulwen
·
D
Distans Hej! Har alltid tyckt distans är roligt och ska köpa ett triangelmärkt sto som numera är helt frisk. Vet att man inte får tävla men...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: diny
·
R
Distans Hej Jag har börjat rida med pulsmätare och undrar vad pulsen bör ligga på vid arbete. Arbete för att förbättra konditionen. Långa trav...
Svar
11
· Visningar
1 859
Senast: Camilla_H
·
P
Western Medryttarpållen är riden både western och engelskt, och jag rider engelskt. Men han verkar lite förvirrad....:confused: ibland gör han...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: bigganl
·
Hoppning Handen på hjärtat ni som tävlar. Hur ofta rider ni över bommar på marken?? Enligt Henk Nooren (hur det nu stavas vet jag inte)...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka