Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Hoppning Helt plötsligt stämmer ingenting och självförtroendet blir sämre och sämre. Rider på 120 nivå och allt har gått super med fina rundor...
Svar
15
· Visningar
1 470
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Min kompis skal kjøpe ny hopphest. Hun ser nå på en som er 1.75 høy og normal 'lengde' i kroppen. Dette er en tevlingshest som hun skal...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Mrs_Malfoy
·
C
Hoppning Har ridit en häst några gånger som hoppar väääldigt stort och ambitiöst på hinder.. Jag flyger nästan av i sprången :eek: :D Mantag...
Svar
9
· Visningar
3 629
Senast: SanchoPancho
·
Hoppning Har en unghäst som blir 4 år i februari. Har som mål att kvala honom till 4-års championatet i hoppning 2004. När skall jag göra första...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: md5krist
·
Hoppning När jag hopptränade sist så började min tränare med att säga: "i dag ska vi träna på sitsen." Jaha, tänker Arwyn, då tänker vi lite...
Svar
1
· Visningar
1 021
Senast: claraswe
·
T
Hoppning Jag och min ganska nervösa, spralliga och pigga D-ponny Antica åkta och tävlade i helgen. Vår första tävling, förutom på ridlägret i...
Svar
8
· Visningar
1 457
Senast: X_tremless
·
Hoppning Igår på lokaltävling var det efter bangång hemma-ryttare kvar på banan, de diskuterade en sväng med sin tränare. Dörrarna vid både in...
Svar
14
· Visningar
1 840
Senast: Lady_S
·
F
Hoppning Är det någon som vet hur man bedömmer avståndet mellan hindren om man ska hoppa med en stor häst, ex om jag ska hoppa studds o.s.v, hur...
Svar
4
· Visningar
1 542
Senast: Mickis2003
·
T
Hoppning hur långt ungefär ska det vara mella bommarna i trav och galopp för en westernhäst på 155cm? anyone :)
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: Mickis2003
·
B
Hoppning Hur går det på sm-et? Någon som hört nåt? :o
Svar
11
· Visningar
2 181
Senast: _Peplis_
·
B
Hoppning Vad ska jag ta mig till egentligen? Han har hur lätt som helst för höjden, hoppar allt O hoppar stort O luftigt när jag får in honom...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Det här var något nytt, det har jag aldrig hört talas om. Hur fungerar det? Hur ser hindrena ut? Är det någon som har sett denna typ av...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 128
Senast: ScissorHands
·
Hoppning Vad kan man göra för övningar när enns häst är alldeles för het på hinder? Ett hinder är ok men en bana är inte rolig att hoppa när man...
Svar
4
· Visningar
1 551
Senast: Aliide
·
M
Hoppning Jag har en d-ponny som tävlat La med placeringar. Problemet är att han river. Han älskar att hoppa och är rädd om bakbenen. Men...
Svar
5
· Visningar
1 396
Senast: miss_willow
·
Svar
0
· Visningar
964
Senast: caradan
·
F
Hoppning Måste man ha grönt kort då? Samt vara medlem?
Svar
12
· Visningar
2 671
Senast: Splittan
·
F
Hoppning När man hoppar, ska man ha händerna ihop, eller ska man bredda dem? Har hört olika från mina två tränare.
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Aliide
·
R
Hoppning Hur \"lära\" häst hoppa? Hon KAN hoppa men vill inte Kan man få fram hoppviljan igen, hur isåfall? Har tillgång till typ 10 bommar och...
Svar
8
· Visningar
1 517
Senast: Icebabe_1
·
  • Låst
Hoppning Jag ska tävla i helgen och undrar om det här med att hälsa på domaren är så viktigt. Vissa domare verkar uppskatta det medan andra...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Snuffsan
·
O
Hoppning hej! jag har tänkt att börja hoppträna min häst.. han är en fjording. han har hoppat 90cm förr på tävlingar men ej med mig, det var dom...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp