Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Har börjat hoppa min travare i galopp nu och det går oftast kanon, men hon har lite svårt med avstånden och därför undrar jag om nån har...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Hästbiten
·
Hoppning Hejsan! rider nu ett sto som ska utbildas o ägaren vill att den ska gå breeders. stoet är 6 nästa år men har fått föl förra året så hon...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: md5krist
·
J
Hoppning Jag har en b-ponny som jag nu tänkt börja tävla i mindre tävlingar för han är inte någon "hopphäst" om man säger så. Har hoppat 50 cm...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Snuffsan
·
M
Hoppning hur många hoppar med sin häst på gag bett? Har du en eller två tyglar?
Svar
5
· Visningar
2 888
Senast: Malin81
·
Hoppning Har hört att det inte skulle vara tillåtet att tävla på pelham utan delta (av en mkt rutinerad ryttare), men i TR står ju "betsling i...
Svar
10
· Visningar
3 803
M
Hoppning jag har väldigt dåligt självförtroende när jag hoppar. Jag har inte alltid haft det, när jag hade min förra häst så hoppade vi allt, hon...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: Teala
·
SM
Hoppning Vet inte om tråden har varit uppe. Niklas Arvidsson vann SM! :D Någon mer som var på Strömsholm och kollade?
Svar
6
· Visningar
1 472
Senast: trazel
·
R
Hoppning Är det ngn som vet vad en hoppning med bedömning a:o kvitt eller dubbelt är? A-nollan vet jag ju men just detta med kvitt eller dubbelt...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: Ylva
·
D
Hoppning Jag har en häst som har tävlat 1,30 och är jätte duktig men när jag hoppar honom drar han iväg så fort han ser hindret och jag har ingen...
2
Svar
24
· Visningar
3 706
Senast: Malin81
·
G
Hoppning Skulle någon kunna hjälpa mig lite med avstånden till hinder vid löshoppning? Skulle vilja veta vad jag bör ha för avstånd mellan en...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Getaway_hon
·
D
Hoppning Jag har en häst på 1,58m hur långt ska jag ha mellan travbommar, galoppbommar, studds hinder och kombinationer?? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: Donalds
·
P
Hoppning Jag har en fråga angående tjoande ryttare: På en klubbtävling jag var på, var det också en liten tjej (11år) som tävlade med sin...
2
Svar
31
· Visningar
3 046
Senast: kriss
·
S
Hoppning Hur ska jag få min häst att hoppa upp med frambenen bättre över hinder? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: miss_willow
·
Svar
0
· Visningar
967
Senast: Ramona
·
G
Hoppning Finns det någon som är bra på avstånd???Jag kan nämligen ingenting om det :confused: Hur långt avstånd har man mellan studshinder?och...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Gloooria
·
T
Hoppning Jag har en bäbis häst på 4 år. Skulle gärna vilja veta hur mycket ni tycker jag ska hoppa. Är väldigt försiktig och vet inte vem jag ska...
Svar
12
· Visningar
3 481
Senast: Ramona
·
Hoppning jag skulle vilja tävla min D-Ponny hon är en okänd korsning imp. irland... hon och jag har hoppat 85cm men hon har löshoppat 1,05 cm...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: saddi
·
B
Hoppning har en stor häst på ca 170+ som jag misstänker är lite uttråkad efter att ha gått mkt dressyr i sitt liv så jag vill lägga in lite...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: breccia
·
F
Hoppning jag har ett jätte jobbigt problem,att om hästen tappar bjudningen så hoppar jag jätte lätt efter eller före hästen! det är skit...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: Sirisiri
·
Hoppning hamnar lätt för mkt framåtlutad i hoppningen,är det någon som har tips som kan hjälpa mig? jag glömmer lixom bort det medans jag rider...
Svar
9
· Visningar
1 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp