Bukefalos 28 år!

Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Trav Hej. Har två kallblodsston som jag ev funderar på att betäcka i år och tar gärna emot förslag på hingstar. Sto nr 1; Marinelle...
Svar
11
· Visningar
3 688
Senast: Kellie
·
Distans Hur vet ni vilken hastighet era hästar har? Tex ''6km/h i skritt osv? Finns det någon mojäng att ha med sig som mäter sånt? :)...
Svar
9
· Visningar
2 065
Senast: Armadillo
·
Fälttävlan Eftersom pålle gjorde ett strålande terrängmoment i lördags i Kinda så blir det enstjärnigt på lördag. Men jag har en undran över...
2
Svar
34
· Visningar
3 640
Senast: Bellapops
·
Dressyr Jag har kollat TR men där står bara att hjälmen ska vara godkänd och det antar jag har med CE-märkningen att göra? Men sen då? Sammet...
Svar
12
· Visningar
2 230
Senast: Deimion
·
Dressyr Har aldrig varit ute och tävlat dressyr tidigare och har dålig koll på hur det funkar. Men iaf.. Får man prata med hästen undertiden...
2
Svar
21
· Visningar
3 514
Senast: fahrenheit
·
Fälttävlan Nu är det ju bara 2 veckor kvar! Vilka kommer till oss? Jag och lilla hästen ska förhoppningsvis debutera i 90-klassen. På söndagen...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 001
Senast: glitter
·
Fälttävlan Nästa år blir det EM för young riders i Malmö, året därefter blir det senior-EM! Hurra...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: jacko
·
P
Fälttävlan Hej har nån något tips hur man kan börja träna lite fälttävlan?? Med orutinerad häst, och ryttare ;) Tips på te x. hinder mm.. :laugh:
Svar
1
· Visningar
1 290
L
Western Får man använda hjälm på E-tävling i stället för hatt även om man är 30-plussare? Har insett att jag bara har ett huvud och är rädd om...
Svar
4
· Visningar
1 537
Senast: Paxinarion
·
K
Western Hej Alla Appaloosa vänner! Nu ligger proppen ute och har gjort ett tag inför årets första Appaloosa tävling. Vem har tänkt att starta...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: Paxinarion
·
Western Är det inte dags att vi börjar kolla av vilka specifika tävlingar vi bukefalister kommer att delta i??? Själv ska jag rida trail...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: Paxinarion
·
Hoppning Ska tävla nu i helgen och eftersom att det är på gräs så tror jag att jag har brodd på (även om det är klubbhoppning på 60-80 cm) för...
2
Svar
39
· Visningar
8 897
Dressyr Någon som har dessa? Isf vilka mått har ni i stöveln jämfört med era mått på benen? Ska man ha samma mått på stövlar utan dragkedjor som...
Svar
12
· Visningar
2 695
Senast: Tiili
·
Dressyr Jag undrar lite vad man kan ha för rimliga förväntningar när man går upp en klass t ex från Lc-Lb till Lb_La. Vilka förväntningar e...
Svar
9
· Visningar
1 950
Western Ni som varit med ett tag kanske kan komma med lite synpunkter ang. detta. Har en åring som ska visas i Halter nu i sommar...
Svar
12
· Visningar
1 453
Senast: wrangler
·
Trav Upptäckte idag att hästen jag köpte i höstas skulle haft sin vaccinspruta senast 10/5, var helt säker att det skulle vara under juni men...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: YW1966
·
Western Ni missar väl inte att SRCHA arrangerar tävlingar med "kosseklasser" nu till helgen 13-15 maj. Start kl. 13.00 på fredagen. Plats...
Svar
18
· Visningar
1 921
Trav Hur gör ni med era hästar får de beta nå gräs i sommar alltså de som tävlar. Vi har en 2 åring som ska gå premie iår hade vi tänkt...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: Sonic76
·
Western Syd det har blivit så tråkig har på western siden. Två tävlingar i hälgen, 1 Maj och en i Uddevälla, och allt som erbuds är ett U-TUBE...
Svar
9
· Visningar
1 595
Övr. Grenar Någon som har sökt dit? Jag har varit där en del med mins hästar och tränat och alltid kul med sällskap :)
Svar
12
· Visningar
2 122
Senast: enanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp