Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Är det någon som provat dynavena? :confused: Min häst har haft väldiga problem med lös mage. Har provat allt känns det som. När jag gick...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: elronne
·
Foder & Strö Som vanligt har jag börjat ge ena hästen hösilage igen. Men han blir rätt kass i magen av det. Jag tror säkert inte att han lider av...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Analysen på mitt hö har kommit, det blev ett superhö utav dess like... MASSOR av protein. Jag har nu problem att få ihop en foderstat...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 789
Senast: Noteca
·
C
Foder & Strö Jag undrar bara hur jag exakt går till väga när jag ska analysera mitt hö? (Har hö i rundbal.)
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Har räknat ut foderstaten på mina hästar. Araben Hö 7,5kg åsebro classic 1kg havre 0.5kg. Shettisen Hö 4.5kg åsebro classic 1 kg...
Svar
15
· Visningar
1 172
Senast: pippi27
·
Foder & Strö har köpt 4 säckar av min foderhästägare, och hon ringde igår och ville ha 2400 :- fast då ingick det försäkringen också, hade precis...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Cowabunga
·
L
Foder & Strö Är det farligt att ge hästarna ensilage?? Har hört att det kan vara det, men att man kan ge dom nogon spruta?? För vårat hö blev väldigt...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Mrs_Malfoy
·
P
Foder & Strö Har hört ryktas om olika örter som ska hjälpa på ston som får extrema "PMS"-besvär under brunsten...Ngn som är bra på det eller har tips...
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: phlikkan
·
T
Foder & Strö har en liten fråga ang havre, måste man kompletera denna med något tex vitaminer eller liknande? Vad skulle ni rekomendera? Har nämligen...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Någon som vet analysgarantin på dikalciumfosfat? Har ett hö med mkt bra protein/energi men lågt Ca och P värden.
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Hur mycket tycker ni man ska ge ett hingstföl efter avskiljningen ifrån mamman? Och vad ska man ge dom.? :confused: :confused: Behöver...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: cilvia
·
P
Foder & Strö Hur är det nu egentligen med ekollon. De är väl giftiga för hästar, eller? Är det dá sá att man máste stänglsa bort utsatta omráden...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Gah, jag har tappat bort mitt papper =/ Så kan någon vänlig liten själ upprepa behoven för avvant föl åt mig. Jag vet vad hon ska ha nu...
Svar
4
· Visningar
1 003
A
Foder & Strö Ser ut som om höet är rätt kraftigt i år också (har inte fått analysvärdena ännu, dock, detta är en hypotetisk fråga). Jag vill absolut...
Svar
11
· Visningar
1 430
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag har införskaffat mig SLU-häftet som jag tycker är mycket bra. Men det står inte Mj-behovet till 2,5 månaders föl. Är det för att han...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur mycket väger en liter hel havre? Jag har bara havrekross hemma så jag kan inte testväga själv.
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Snuffsan
·
V
Foder & Strö på selen och vitamin E? nån som vet?
Svar
14
· Visningar
1 324
Senast: malört
·
B
Foder & Strö Våran gamla kloka b-ponny som är matkräsen är för rolig. Igår strundade han i morgonhösilaget som var utlagt i hagen och gick istället...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: martha
·
L
Foder & Strö Känner mej väldigt grön på det här med foderstater och skulle vilja läsa om det. Bra tips om var man börjar??? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: Nina83
·
P
Foder & Strö Fick hem ett par vbl i augusti. Den ena ska jag nog behålla för hon har något visst som jag fastnat för. Den andra damen ska jag rida in...
2
Svar
22
· Visningar
2 445
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp