Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
227
Senast: sarawis
·
Gnägg Vad väger era hästar? Hur är de byggda/i form? (Grov, sportmodell, tjock, tunn..) Mankhöjd? Ras/....blod?
2 3
Svar
46
· Visningar
4 202
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag undrar vad en A ponny / b ponny kan tänkas kosta i månaden i dagsläget? Liksom allt med skoning, foder, plus boxplats...
Svar
16
· Visningar
3 127
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Jag har inte kunnat rida på tre veckor p g a skada på mig. Idag har jag ridit 10 minuter och det kändes nästan ok! Ibland undrar man...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: kossankaj
·
Anläggning Hej! Har en tanke på att bygga en lösdrift som går att omvandla till två boxar, utifall något skulle hända så man skulle behöva stalla...
Svar
12
· Visningar
1 446
Senast: dreampower
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte om denna tråd hamnade rätt, men kände att frågan vänder sig till oss med hästar snarare än att lägga den inne på senior...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: Mim
·
Hästmänniskan Finns säkert en hel del sådana här trådar, men jag kör en till. Ni med fler hästar än 1-2 st, hur hinner ni med? Hur mycket rider ni...
Svar
8
· Visningar
1 740
Senast: Emmahpemma
·
Ekonomi & Juridik örk. Ser ut som det blivit ägarbyte vid stallet. Och jag sitter lite på pottkanten. I mitt kontrakt står det att jag enbart betalar XXX...
Svar
1
· Visningar
1 172
Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 591
Senast: Kattennizze
·
Anläggning Jag går i planerna att i framtiden anlägga en paddock. Jag har egen gård med två stora hästar och två ponnyer. Paddocken kommer inte att...
Svar
5
· Visningar
3 632
Senast: _Linn_
·
Gnägg Kan ni inte skriva lite om hur era har utvecklats både i växten och mentalt gärna från 2-3 års ålder och upp. Och gärna vad ni gör med...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: lovehorses
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att köpa ett föl, en fin liten standardshettis... Min plan har alltid varit att skaffa en ungponny när...
Svar
13
· Visningar
1 759
Senast: Buck
·
Anläggning Jag ska ta mig an sommarprojekt stall och måla om lösdriftshallen. Det blir vitt ovantill, med några svarta hästdekaler i plåt. Frågan...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Buck
·
Anläggning Hej! Har ni några idéer vad man gör med en igenväxt ridbana? Den har väldigt hårt grus-underlag, likt en fotbollsplan/grusväg på...
Svar
4
· Visningar
1 806
Senast: Blandrastik
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag har en häst som jag har till försäljning. Jag har haft honom i nästan ett år. De har varit mycket för oss med flytt mm . Jag...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 355
Senast: Tibben
·
Hästmänniskan Har nu hittat en häst som är påbörjad inridning, lugn och trygg i hanteringen, och som för övrigt verkar stämma in perfekt på det jag...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag ska (äntligen) få en ridbana! Nu funderar jag över vilka mått jag vill ha. Dessa tre står jag och väljer mellan: 30 x 50 m 25 x 60...
Svar
7
· Visningar
2 119
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Vad har kliniker för sekretess angående att ett djur blivit behandlat hos dem? Har fått papper från en veterinärklinik. På baksidan av...
2
Svar
20
· Visningar
2 467
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp