Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Har en fråga som är mycket aktuell för mig just nu idag. jag var i maj inne och fixade min bil och hästtransport hos en bilmekaniker...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: Assessor
·
V
Hästmänniskan Jag funderar på att köpa häst, men är inte säker på om jag skulle ha råd. Kan någon som har häst hjälpa mej? Det är ett halvblod...
Svar
6
· Visningar
1 278
Senast: Bucus
·
B
Hästmänniskan Jag är lycklig ägare till mark som jag tänkt anlägga någon slags terrängbana på! Men problemet är att jag själv inte är kunnig eller har...
Svar
6
· Visningar
1 818
Senast: jumperjolly
·
I
Hästmänniskan Har aldrig haft spån förr men funderar på att skaffa så då är min fråga, hur gör man en bädd av spån på bästa sett? Jag har hört att det...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Izadora
·
Hästmänniskan Om man har en 18-årig häst, går det då att HÖJA försäkringen eller är hästen för gammal för det? Att teckna ny eller byta bolag är väl...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: Bubbla
·
M
Hästmänniskan Vilket strö är billigast, halm, spån, torv, papper? Någon som vet? :confused:
Svar
9
· Visningar
4 011
Senast: Pooh
·
Hästmänniskan Vi har bilat upp i ladugården och skall nu ha ut all betong, tegelsten och massa sand. Nu har våra smarta grannar sparat oss en massa...
Svar
7
· Visningar
1 545
Senast: javill
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja kunna krossa mindre mängd havre (+ ev korn) hemma, men misstänker att krossarna är ganska dyra... Är det nån som...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Moppe
·
A
Hästmänniskan Om arbetsgivaren inte kan betala lön, vad finns det för lagstifning som reglerar detta då det inte finns något kollektivavtal? Vad har...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Ngn juridikkunnig som vet om det är så att när det gäller köp från ett konkursbo, så gäller HELT andra regler än vid andra köp?! Att det...
Svar
12
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Håller dessa för hästsparkar?
Svar
12
· Visningar
1 924
Senast: fejko
·
W
Hästmänniskan Jag har några frågor angående hyrning av häst. Vad innebär hyrning av häst? Är det samma sak som att äga en häst, vad är skillnaden...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Wobbler
·
S
Hästmänniskan Är det någon här som går på Plönninge eller naturbruks i rättvik?? Hur har ni det där? Är det en bra skola?? :rofl:
Svar
9
· Visningar
2 030
Senast: grazzie
·
F
Hästmänniskan Vi har för ca 2 månader sedan köppt ett fjordsto, hon veterinär besiktigades utan anmärkningar, men vi har inget öppet köp. När vi...
Svar
10
· Visningar
1 812
Hästmänniskan Hej! Ni som har lösdriftsystem med ligghall eller vindskydd, -Vad har ni för strö? Halm? Spån? Torv? Annat? Jag frågar av rent...
Svar
7
· Visningar
3 097
Senast: javill
·
Hästmänniskan JAg bor i ett studentrum som en stiftelse har handom. Nu är det så att det går ett rykte om att de ska höja hyran till nyår ( vet ej med...
Svar
3
· Visningar
1 546
Senast: Inte_Ung
·
W
Hästmänniskan Vad är det som kostar när man har häst? Jag har kommit på att det blir stallhyra en gång i månaden, hovslagare var sjätte vecka...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: **BORTTAGEN**
·
Z
Hästmänniskan Undrar om det är någon som har förslag på en bra utformning av kontrakt för o. sälja häst på avbetalning ? Skall ev. sälja en av mina...
Svar
16
· Visningar
6 300
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Hästmänniskan Hepp! Vill höra alla bra / dåliga :devil: saker om t.ex. Berga och Säbyholm.. Även mindre ridgymnasium som jag vet finns här.. Ska ju...
Svar
9
· Visningar
1 939
V
Hästmänniskan hejsan allihop! jag skulle behöva hjälp med kostnader för häst, jag funderar på att köpa ett halvblod och funderar på om jag skulle ha...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp