Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Min pålla bor på lösdrift. Vi har inga egentliga sjukboxar och det har aldrig behövts tidigare. Nu har vi 3 halta hästar och min... 2
Svar
23
· Visningar
3 407
Senast: Lavinia
·
Anläggning Har tänkt bygga boxar med hjälp av brädor som staplas i u-profiler. Nu undrar jag litegrann över valet av virke - bör det vara behandlat...
Svar
7
· Visningar
4 183
Senast: _Yggdrasil_
·
D
Hästmänniskan Jag vill helst ha en dressyr häst med lätta, luftiga steg och som är lätt i kroppen. Det ska vara en arbetsvillig vän med stabilt psyke... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 962
Senast: Leoni
·
Ekonomi & Juridik Funderade på en ska när jag gick hem från stallet idag. Om man läser djurskyddslagaran (eller var det nu står) måste det finnas en... 2
Svar
20
· Visningar
3 281
Senast: Mia_R
·
Gnägg Fölsto född 2004 e. Lambourgini 1028 - Irco Marco - Langos min svarta lilla Ferrarri :heart
Svar
0
· Visningar
146
Senast: amcm
·
M
Ekonomi & Juridik Går det att själv sälja sin häst (köpt till mig som privatperson) till sitt eget företag (enskild firma)? Köpte hästen för riding... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 976
Senast: sjoberga
·
Gnägg Maro löshoppas på kvalitetsbedömningen
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Hemi
·
Ekonomi & Juridik Är folk intresserade av att kunna hyra in hjälp om sådan finnes? Det är säkert olika från delar av landet, men generellt, vore det inte...
Svar
18
· Visningar
2 956
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Tänkte passa på att fråga lite och e ny på denna sida, så kanske postar detta lite fel.. Är en tjej med stort häst intresse och har...
Svar
3
· Visningar
1 180
Ekonomi & Juridik Jag vet ju att om man måste avliva en häst pga olycka/sjukdom så måste en vet skriva ett brev om varför (hjärnsläpp och kommer inte på...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Aliil
·
Hästmänniskan Många gånger tycker jag att det låter som att medryttare och halvfodervärd är samma sak. Finns det någon "definition" på vad...
Svar
5
· Visningar
2 363
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Någon som känner till om det finns någon slags försäkring som täcker olycksfall under ridning där tandskada uppstår, omfattande sådan?
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: boccia
·
F
Hästmänniskan Halloj Är ny här så vet inte om jag postat det rätt. Min flickvän har alltid varit tokig i hästar och jag har alltid varit rädd...
Svar
5
· Visningar
1 563
Senast: Masse
·
L
Hästmänniskan Ursäkta ordvalet men jag är heligt förbannad. :mad: Jag har varit medlem i "min" ridklubb i 23år, lärt mig rida på deras ridskola...
Svar
5
· Visningar
1 966
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan Jag har länge försökt hitta en medryttare till min häst, men inte haft så mycket tur. Jag har hela tiden velat ha en vuxen, som jag... 2
Svar
23
· Visningar
4 080
Senast: juliag
·
E
Hästmänniskan Jag har ridit hela mitt liv, alltid haft egen häst minst en, oftast 2 åt gången, någon gång har jag haft 3 som jag hållt igång...
Svar
16
· Visningar
4 094
Senast: Lyga
·
Anläggning Vi har ett högt parasit tryck. Är det bäst att plöja nu och vila till våren och då att så nytt. Alternativt vänta till våren med...
Svar
15
· Visningar
2 053
Senast: mul
·
B
Ekonomi & Juridik Vi funderar på att bli fodervärdar till en b-ponny till vår dotter. Vad ska vi tänka på? Vi äger flera ponnier innan men just...
Svar
1
· Visningar
1 125
·
Hästmänniskan Jag har läst och läst och läst på jordbruksverkets hemsida och på min rasförenings hemsida men det står ju bara kopierat från varandra...
Svar
3
· Visningar
992
·
Hästmänniskan Har blivit erbjuden att köpa en ponny till billigare pris, för att jag är jag typ. Nackdelarna är att han är hingst, och bara 130 hög...
Svar
12
· Visningar
1 711
Senast: _Molle_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?