Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har precis vet.besiktigat ett 2-årigt sto, ua rakt igenom och ska nu fullfölja köpet :) Men jag funderar över försäkringen...
Svar
10
· Visningar
1 461
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Hur skulle ni göra? Vi har en ensam varg som går förbi hästhagen på nätterna, hästarna blir rädda, gnäggar och springr runt. Vi har... 2
Svar
36
· Visningar
4 801
Anläggning Vad är egentligen måtten för småbalar, stora fyrkantiga balar och stora rundbalar? Finns det olika storlekar inom modellerna...
Svar
4
· Visningar
13 855
Hästmänniskan Min dröm har alltid varit att få bli djursjukvårdare med inriktning häst, och ända sedan jag var liten var planen att gå...
Svar
1
· Visningar
3 093
Senast: maria_mu
·
P
Hästmänniskan Hej hej. Jag behöver bara skriva av mig och dela med mig lite till folk som förstår. :)Jag är 23 i år. I hela mitt liv har jag velat... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 023
Senast: neres
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar om någon vet nån bra hemsida med info om vad som gäller vid praktikplatser? Både vad som gäller för den som erbjuder en...
Svar
5
· Visningar
1 390
Hästmänniskan Det talas om brist på hovslagare, brist på praktiskt kunnande m.m. Var inne och tittade litet på hovslagareutbildningen i Flyinge och... 2
Svar
20
· Visningar
4 297
L
Hästmänniskan Jag har hand om en häst som tidigare var utlånad till ridskolan eftersom ägaren inte hade tid med henne. Jag började sköta om och rida...
Svar
17
· Visningar
2 706
Senast: Laylin
·
A
Anläggning Hur gör ni med bädden i lösdriften? Vi har ingen möjlighet att skotta med traktor utan allt görs för hand. Den här vintern hade vi spån... 2
Svar
22
· Visningar
5 835
Senast: trofé
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 140
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Har en häst på foder som är triangelmärkt pga pålagringar i kotorna, fång och sänkningar. Har funderat på lite på om det här med... 2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Måste skriva av mig lite bara...Men ärligt talat snälla kan ni skriva om detta är normalt.. ;/ Moderator flytta tråden gärna om den... 2
Svar
27
· Visningar
7 761
Senast: MollyMolly
·
Hästmänniskan Jag ska skicka en av mina hästar på foder i morgon. jag skulle vilja lägga till några punkter i kontraktet kan jag göra det? och kan jag... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 473
Senast: EmblaAsk
·
F
Ekonomi & Juridik Scenariot är följande: Hästen har blivit skadad under tiden den varit hos fodervärden. Fodervärdstiden är ytterligare 1 år men... 2
Svar
21
· Visningar
3 708
Senast: ridtravare
·
Anläggning Ni som byggt ridhus, har ni några konkreta råd på smarta sätt som ni hållt ned kostnaderna på eller exempel på några missar ni önskar...
Svar
5
· Visningar
1 856
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Har en häst som är registrerad som Svensk ridponny. Tror dock att hon växt över 148, och räknas som häst.. Måste jag regga om henne om...
Svar
6
· Visningar
1 328
Ekonomi & Juridik Den enkla biten om man ska räkna ut inkomst och utgifter som egen företagare tycker jag är en sak: veta hur mycket moms som ska betalas... 2
Svar
26
· Visningar
3 651
Senast: -Remont-
·
A
Hästmänniskan Ni som jobbar som ridinstruktör/ridlärare vilken utbildning har ni? Hur mycket får ni i lön? Bra el. dåliga arbetstider? 2
Svar
22
· Visningar
9 915
Senast: gunhild
·
A
Anläggning Jag är nyfiken på om någon har tips på ett mobilt vindskydd för hästar? Jag vill ha det mobilt pga att jag vill kunna flytta det mellan...
Svar
4
· Visningar
2 038
Senast: Anna_
·
Anläggning Jag har två stora ingångar till min ligghall som är mycket uppskattade av hästar vid fint väder men det snöar/regnar in för mycket vid...
Svar
3
· Visningar
3 228
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka