Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras (vet inte om detta är rätt prefix :o) Nu är det så att jag har funderat lite på att skaffa hund. Kommer inte göra det förrän jag vet... 2
Svar
35
· Visningar
3 396
Senast: Rialavargen
·
H
Hundavel & Ras Vad skiljer egentligen labbe och golden mentalt? Om man vill ha en okomplicerad hund att köra agility och bruks med (på medelnivå) samt... 2
Svar
21
· Visningar
3 579
Senast: Phocahontas
·
Hundavel & Ras Kan en amstaff, pitbull engbull och andra raser som (främst Amstaffen) oftare har könsbetingad aggression (mot andra hundar, främst de... 2
Svar
22
· Visningar
5 189
Senast: yennork
·
Hundavel & Ras Läste just en blocket-annons och såg ut såhär: :eek: Människan vill sälja en tik av amstaff-korsning MED 7 valpar! Alltså, inte när...
Svar
13
· Visningar
1 958
Senast: Belethien
·
Hundavel & Ras Igår såg jag ett hundprogram från det stora landet i väst, ett program som presenterar olika raser i varje avsnitt! Igår handlade det... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 695
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Jag planerar att skaffa en hund, inte just nu men kanske om ett år eller två. Jag har aldrig haft någon egen hund eller tränat hund...
Svar
7
· Visningar
2 580
Senast: megin
·
Hundavel & Ras vi är på väg att ta hem valp, och jag har ett par funderingar. första funderingen gäller maten, sambon är hundra procent inställd på...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Flixon
·
Hundavel & Ras Söker lite info och tankar kring denna ras:). Verkar inte vara särskilt vanlig längre? Förr tyckte jag att det vara vanligt att se...
Svar
4
· Visningar
2 540
Senast: Laa
·
Hundavel & Ras Sökte bland trådarna men Q verkar inte vara en vanlig bokstav att börja namn på.. ;) uppfödarna döper kullarna i bokstavsordning, och då... 2
Svar
21
· Visningar
3 078
Senast: Flixon
·
Hundavel & Ras Nu vänder jag mig till er allvetande bukemissbrukare, i brist på bättre så här sent på kvällen! :D Jag är trött som ett as och känner...
Svar
6
· Visningar
2 662
Senast: Lupin
·
Hundavel & Ras Ja, som jag skrev i en tidigare tråd, tror den hette "Skaffa en hund till" så är jag sugen på att köpa en till hund, en Amstafftik...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Flash5
·
K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket... 2
Svar
24
· Visningar
17 760
Senast: Kerba
·
T
Hundavel & Ras Fick lite funderingar, pga en annan tråd här... Hur påverkas en tik av kastering? Mat? Vikt? Humör? Ja vad har ni för...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: tantflour
·
Hundavel & Ras Okej, nu kommer det att dröja minst ett år innan jag skaffar hund igen, men den här gången så vill jag verkligen ha den ultimata rasen...
Svar
17
· Visningar
1 963
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Här är lite nya bilder på min nuvarande kull med storpudelvalpar. Hade en tråd som handlade om min dräktiga tik och lite i början...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: Melli
·
Hundavel & Ras Någon som kan berätta mer om dessa raser? Hur är det med sjukdomar? Finns det seriösa uppfödare som avlar hälsosamt? Hur mycket orkar... 2 3
Svar
42
· Visningar
14 040
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Shit, hur många valpar finns det där inne? Min storpudeltik har gått 9 v på söndag och jag vägde henne igår kväll. Plus NIO kg! :eek... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
16 599
Senast: Lupin
·
Hundavel & Ras Wilda är på dag 64:bump: hon bäddar, hässjar, skakar lite, har runt 36 C i temp och det sparkar som bara den där inne!:love::banana... 2
Svar
22
· Visningar
2 219
Senast: Melli
·
T
Hundavel & Ras Igår dök lite efterlängtade pengar upp. Så idag bokades det tid för Kastrering. Men redan när jag lagt på så börja jag fundera och sen...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: tantflour
·
Hundavel & Ras Är det alltid fel att köpa schäfer av utställningsmodell? Om man vill ha en aktiv sällskapshund? Jag vet vad som sägs på forumet om...
Svar
16
· Visningar
3 097
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka