Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Ett litet tips/påminnelse till er som inte vet om att man MÅSTE ha lädergrimma på hästen i transporten. Dels för att den går sönder vid... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 277
Senast: weeanna
·
Träning Tänkte att ni kanske ville kommentera formen på denna hästen. Hbl/fbl 5 år som inte blivit mycket riden pga kissing spines (som enligt...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: Ireland
·
S
Träning Hej! Jag rider ett arabiskt fullblod som är otroligt segt. Vad ska jag göra för att få henne att bli piggare? Jag är ordentlig med...
Svar
9
· Visningar
2 219
Senast: Mitrolle
·
A
Träning Jag funderar på att göra en minisemester med min familj och mina hästar i sommar. Vi tänkte att vi ska rida/köra och tälta några nätter...
Svar
3
· Visningar
1 686
Senast: Smulu
·
L
Träning Som en del vet har jag inte haft min Christo så länge bara tre månader.Hade han ensam först men sen har jag flyttat han till ridskolan...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: Mitrolle
·
T
Träning Hur mycket tränar ni era 2 åringar? Självklart beror det på hur dom växt. Men skulle vara intressant att veta hur långt gånget era... 2
Svar
38
· Visningar
3 204
Senast: Mysaan
·
S
Träning Någon här som kan berätta hur det går till på kvaliteen?? Har aldrig förr varit med men känner att jag kanske får pållen i form till...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: snofflan
·
Träning Har ett fjording sto som jag har lite bekymmer med, önskar tips och hjälp om stretching/massage och annat som kan hjälpa! Mitt fjordsto...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: TinyWiny
·
Träning Letar sällskap till min vallack. Jag skummar runt bland annonserna och försöker leta efter en vallack, men sto borde väl funka bra det... 2
Svar
24
· Visningar
2 085
Senast: hillevie
·
E
Träning Jag rider just nu en häst som har svårt för att ställa sig mot medellinjen, när man går på volt. Hon är väldigt känslig för skänklarna...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: rabarber2
·
E
Träning Ibland när jag ska rida och damen är lite flamsig när jag ska hoppa upp, det är en riktig surmärr:smirk: , så brukar jag köra lite NH...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: miabeib
·
H
Träning hur ser man vilken galopp man har? (när man rider) rider jag i ridhus eller paddock är det nåt jag känner, men är jag ute på en...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Love_Maya
·
M
Träning Har köpt en travare som vi haft i några månader nu. Ända fårn början har han vart väldigt stressad, från början både vid ridning och vid... 2
Svar
38
· Visningar
3 349
Senast: Rockypro
·
A
Träning Hej !:) Jag har tänkt börja träna trick-trainig med min medryttarhäst(världens absolut finaste nordis!!:love: ). Tycker att det...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Grålly
·
J
Träning Blev lite fundersam över en tidigare tråd som jag startade där flera var emot benskydd under ridning... För mig känns det väldigt... 6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 955
Senast: SuperSpringBoy
·
S
Träning Nu har jag kollat runt lite på olika trådar men har inte fått något vettigt svar så nu startar jag en egen om galoppen. Jag har en häst... 2
Svar
28
· Visningar
2 445
Senast: SuperSpringBoy
·
E
Träning Hej! Jag rider nu en travare och undrar hur man ska få "sakta" galop?
Svar
3
· Visningar
815
Senast: elinxelin
·
N
Träning heej jag her en isis som är välltigt rädd av sej och det brukar inte vara så vanligt på en isis att dom stäler sej på bakbenen och bock...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: MiaMaria
·
Träning Kan man göra något åt en häst med älgskräck? Eftersom man aldrig vet när man kommer att träffa på en älg är det ju svårt att planera så...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: mimus
·
C
Träning Hej! Min ponny hugger i luften bl a när man tränsar henne. Hon började med detta för ett par år sedan när vi stod i ett stall med en...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: zillax89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka