Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Har tittat lite på hästar och en som verkar fin är 4 år och blev kastrerad för endast 4 månader sen. Hur mycket av hingst beteendet...
Svar
16
· Visningar
2 689
Senast: Centaur
·
Hästhantering Min vallack är fullständigt skogstokig. Hemma på banan eller inne i ridhus på ridskolan, eller deras utebana är han super. Ute i skogen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 005
Senast: Gurkmeja
·
Hästhantering Jaha, nu har vi släppt ihop nya valacken med de andra tre hästarna. (Två ston och en valack.) Efter lite spring och gnägg osv blir det...
2
Svar
28
· Visningar
4 794
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp! Det går inte att få tag på ponny i hagen! Efter att de släpptes ut på sommarbete har hon varit odräglig...
2
Svar
29
· Visningar
2 536
Senast: annakg
·
Hästhantering Har kolla runt lite och sett att det finns många trådar om de som har problem att hämta sin häst i hagen men inte riktigt hittat just...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Tant Gredelin
·
J
Hästhantering Hej! Jag hoppas att ngn har en åsikt om det här. :) Det är så att jag har nyligen köpt en elvaårig vblhingst som jag är osäker på hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 893
Senast: maria1111
·
Hästhantering Hur ofta kan man träna sin häst i rundkorall, ni som håller på med det? Frågar eftersom jag hört så många olika svar. Vissa säger högst...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: skuggi
·
Hästhantering Skulle vlja ha lite tips och råd angående carrot stick. Finns ju en hel del på ebay, där priset varierar mellan 10 dollar och upp till...
Svar
12
· Visningar
1 311
S
Hästhantering Har hittat en unghäst jag verkligen vill köpa, men förutom köpesumman, vad tillkommer? Får man som privatperson köra travnsport i...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: gadriel
·
Hästhantering Vet inte om tråden hamnat rätt.... Igår släppte jag ut min häst på betet. Han har stått själv över natten och idag kommer hans...
Svar
6
· Visningar
1 143
Hästhantering Har ingen aning vart jag skulle lägga tråden eller om det finns nägot svar på frågan men, men :p Jag rider en isabellfärgad ponny som...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: Peaches
·
M
Hästhantering Har en hingst som är under inridning, på ett schysst sätt för hästens skull ska det finnas något lämpligt att smörja hästens näsborrar...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 747
Senast: Sammet
·
B
Hästhantering Jag har en 7 årig P.R.E som blev valack i november förra året. Han har under hela sin uppväxt fram till ungefär 3 års ålder gått ihop...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: Indiv
·
Hästhantering Hej, Jag ska åka och titta på en -05 om några veckor uppe i Sthlm. Jag har alltid haft ponny som ung och nu har intresset för hästar...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Lavinia
·
A
Hästhantering Tränade lite på marken igår, lite koncentrationsträning (unghäst). Ledde honom i repgrimma på gårdsplan och krävde lite koncentration...
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: flashlight
·
Z
Hästhantering Nu har jag tänkt lite på när man kan börja med sin unghäst. Min häst är dock bara 5dagar gammal:love: ännu, men ändå kan man göra saker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 314
Senast: lazylizard
·
E
Hästhantering hej! mitt halvblod är alltid ofta väldigt nervös/osäker när vi rider själva i skogen. han stannar ofta och hoppar undan för t.ex en...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Ecalyptuz_
·
L
Hästhantering Jag har enligt mig ett jättestort problem med min 2-åring. Jag kan inte binda fast den. Hon har inte slitit sig på länge och jag trodde...
2
Svar
20
· Visningar
2 058
Senast: axel
·
D
Hästhantering Har suttit och läst lite om lastträning, har fått många nyttiga tips. Men jag hittade inga om hur ni tränar när ni kommer till...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Indiv
·
Hästhantering Blir av med hästen som går med min om 3 veckor, jag kan få låna en 4årig hingst som sällskap. Hingsten går med andra hästar nu och det...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp