Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Nubörjar det snart bli dags för att fundera på flugtäcken igen. jag vill hö vad ni har för erfarenheter utav flugtäcken. Jag är ute...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Havregryn
·
Utrustning Sökte runt lite här på forumet, och i några trådar såg jag att trådskaparen fått som tips att använda sånt där antiglid man har under...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Saigon
·
Utrustning Finns det märket ens längre? Eller har de bytt namn? Deras ridbyxor verkar inte finnas längre, har sökt som en tok.. Mina favoriter...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Thera
·
Utrustning Jag vill ha tips på material, stolpar, elband/tråd/rep, elagregat, isolatorer, handtag, grindar mm. Hagen är ca 3 ha och skall väl... 2
Svar
35
· Visningar
12 212
Senast: Polly_Mulle
·
Utrustning Har börjat fundera på att skaffa sadel till våran korsning ardenner bruks nordis. Han är bred och har en mycket kort rygg. Leter efter...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Tires
·
Utrustning Ta tex H**ks billiga variant, jag har förstått att sadeln har en frampommel (stavas?) och en bakpommel, men hur ser sadeln ut under...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: skuggi
·
Utrustning Har nu bestämt mig för att köpa en bomfri sadel, eftersom hästen är så omusklad att det är svårt att hitta en sadel som ligger bra. För...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: Mattsson
·
Utrustning Finns det att köpa lösa såna som man kan fästa på vilket täcke som helst?
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Olympus
·
Utrustning Jag ska vänja min 07:a vid träns i sommar och jag tänkte till att börja med bara ha nackstycke + pannband och silicongummibett...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Gaia
·
P
Utrustning Jag har länge funderat på att skaffa en bomlös.. Problemet har suttit i plånboken men nu blev det av till slut.. Jag fick chansen att...
Svar
7
· Visningar
1 649
Senast: Preed
·
Utrustning Det måste vara väldigt svårt att svara på vad hästen gillar att ha på benen. Dels kan vi inte fråga dem, dels är det nog olika från häst...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: gutenviks
·
Utrustning Använder mina (helskodda MH) 3 dar/vecka och de har börjat gå upp i sömmarna efter cirka 1 år. Tycker det känns lite, vad är brukligt?
Svar
16
· Visningar
1 268
Senast: Solvira
·
F
  • Låst
Utrustning Hur funkar egentligen en graman? Vad hjälper den mot? Hur spänner man den? Berätta <b>allt</b> xD Jag har en tendens att blanda...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Polly_Mulle
·
S
Utrustning Finns de några såna här? Allt är välkommet!Massa bilder tack :D 2
Svar
20
· Visningar
2 374
Senast: Schrewelius85
·
Utrustning Efter den här kassa vintern längtar jag verkligen till våren då man kan ställa undan de varma vinterkängorna och ta på sig lite mindre...
Svar
16
· Visningar
1 367
Senast: Ingela_S
·
Utrustning Vad är det för sadel som har PR som logga?
Svar
3
· Visningar
868
Senast: majabergman
·
K
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av CH trevor flatback? är de bra eller dåliga? passar på för hästar? och Griffin Robert Whitaker showjumper...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: lynxlady
·
X
Utrustning Jag har tänkt på en sak. Om hästen har både bred och hög manke, hur blir det då med bomvidden? Tar man en smal blir det trångt på...
Svar
16
· Visningar
1 346
Senast: fjordtokan
·
X
Utrustning Är lite inne på att köpa bomlöst till min polle då han ändrar muskulatur/rygg mycket. Har kollat i trådar här på buke och det verkar...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: skuggi
·
Utrustning Har en sak som jag köpt hos ett av sveriges största häst-postorderföretag. De sa att jag skukke skicka tebax den som kundretur och sen...
Svar
3
· Visningar
2 287
Senast: Ickiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka