Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning Jag har ett kallblod (en tinker) med enorma ben. Jag har än så länge inte hittat några bra benskydd som sitter som gjutet. Dom som jag... 2
Svar
27
· Visningar
3 096
Senast: Cronis
·
M
Utrustning Jag var på en tävling idag och då såg jag någonting som jag inte sett tidigare. En häst som hade ett kandar ( stång + vanligt bett ) och... 2
Svar
23
· Visningar
2 256
Senast: pinky
·
K
Utrustning Har problem med en unghäst som biter i täckena på de andra hästarna i rasthagen. Igår rev den busen upp flera stora hål i ett nytt...
Svar
3
· Visningar
576
Utrustning hej! vill ha eran åsikt om en sak.. jag behöver martingal när jag hoppar på min ponny, men vet inte om jag ska ha förbygel eller...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: Streiff
·
K
Utrustning hej jag heter vea och jag undrar om man har benlindor bara sådär :S kan man använda dem som ben skydd svara snabbt måste veta :D:)
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Piccoliiina
·
B
Utrustning Min tränare tycker det börjar bli dags för mig att rida på kandar innan jag börjar tävla "kandarklasserna". Tyvärr så tränar jag inte...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: sweep
·
Utrustning Har skaffat mig en riktigt mörkbrun sadel och letar nu efter ett matchande mörkbrunt träns i bra kvalité. Vilka märken säljer...
Svar
18
· Visningar
1 639
Senast: Estivuz
·
M
Utrustning Köpte en JW öronhuva på mässan idag och undrar då: Vart "fäster" man huvan:confused: Det finns ju inget snöre, kardeborre eller... 2
Svar
38
· Visningar
2 412
Senast: Magic_Mac
·
G
Utrustning Vad finns det för syntetsadlar med svängd bom? Dressyrmodell... Som passar hästar med hög manke och väldigt svängd rygg.
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Centaur
·
C
Utrustning nu har jag letat blabd trådarna som fanns för ett tag sen om hackamore... kommer ihåg att jag såg en bild på hur det skulle sitta... jag...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: catta_84
·
H
Utrustning hur mkt skiljer det igentligen i ett cob och full träns? min häst som jag drar in så att han har på n'st sista i sidostyckena och på...
Svar
17
· Visningar
2 522
Senast: Havregryn
·
H
Utrustning Så, bästa köpet du skaffat till din häst? nämn bara ETT! Mitt: Back On track innetäcket, kan inte vara nöjdare. Väl värt... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 083
Senast: Orzon
·
P
Utrustning Undrar om det är någon som använder solarium till sina hästar? Hur ofta och länge står hästarna i dom? Reagerade dom på nåt speciellt...
Svar
5
· Visningar
1 510
Senast: Leoni
·
Utrustning min kompis ska köpa ett nytt släp och vi har ett Umesläp:love: hemma och jag sa att jag tycker det är bra:love: men här är frågan...
Svar
14
· Visningar
1 316
Senast: Eskita
·
Utrustning Ni som har tunga hästar va kör ni dom i? Jag har en herre på ca 850 kg och har inte hittat något släp att köra honom i. Någon som har...
Svar
16
· Visningar
1 343
Senast: Eskita
·
C
Utrustning Som jag har förstått det så finns Amerigo sadlarna med ca 14 olika sorters bommar så förutom sätesstorlek och bomvidd så väljer man oxå...
Svar
3
· Visningar
1 630
Senast: Chippen88
·
Utrustning Var hittar man sådana? Gärna så billigt och litet som möjligt. PM:a gärna! //Hana
Svar
6
· Visningar
2 985
Senast: suisyola
·
Utrustning Jag har ärvt några gamla lokselar, vilka förvarats på en ladugårdsvind i MÅÅÅNGA år. Förutom att de förståss är väldigt dammiga så...
Svar
7
· Visningar
2 069
Senast: Ingela_S
·
Utrustning Hej, jag har lite svårt att hitta stövlar och short chaps till mig.:( Men jag läste i en gammal tråd att muck boots är töjbara...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: trygga_rut
·
C
Utrustning Vart kan man köpa stora, vanliga fårskinn? Det ska alltså inte vara några vojlokar eller schabrak el. liknande utan bara lösa skinn...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka