Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning ser man att en sadel är för vid?
Svar
2
· Visningar
701
Senast: gloom_
·
C
Utrustning Vad har ni för sadel? Och vad använder ni för pad under? Jag upptäckte att det blirr för tjockt och för vingligt med en western pad...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Cronis
·
Utrustning har lite funderingar på att ta en beställning från h**ks.... men är nån av dessa saker bra? griffin haflinger/cob allround... 2
Svar
31
· Visningar
2 256
Senast: bigganl
·
H
Utrustning JAg har börjat sakna sadelkammare på transporten. Har nu en vv och är nöjd med den. Ni som har vv med sadelkammare, tycker ni att den...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Nu vill jag veta hur ni på buke gör när ni köper sadel. En massa frågor, men jag vill ha reda på allting. :bump: Har nämligen en...
Svar
11
· Visningar
4 373
Senast: eliis
·
M
Utrustning Hoppas att denna tråd hamnat rätt.... Funderat lite på ett erbjudande att sälja privatimporterade hästtransporter från tyskland. Bara...
Svar
4
· Visningar
1 522
Senast: mirjada
·
W
Utrustning Jag undrar om det finns nått medel som reder ut svansen (kan glänsa också:smirk: ). T.ex nått pälsglans, schampo eller balsam (till... 2
Svar
24
· Visningar
1 740
Senast: Sparf
·
S
Utrustning Man hör ofta att ett visst sorts land har dåligt läder eller bra läder. Finns det någon generalisering man kan göra om vilket lands...
Svar
11
· Visningar
1 687
Senast: Magic_Mac
·
Utrustning Exakt som rubriken säger....hur många har gjort det ? Jag gjorde så här med mitt nya pannband...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: Matiz
·
M
Utrustning Nu har jag redan börjat tänka på vintertäcken. Ska stalla upp min häst i nytt stall och där ingår inte täckesbyte och jag har ingen... 2
Svar
24
· Visningar
2 431
Senast: skogersson
·
Utrustning Behöver en sadel som är har bra plats för manke och är väl uppbyggd bak. Lite svängd i bommen. Vad ska man ha för sadel då.Hjälp.
Svar
1
· Visningar
612
Senast: skogersson
·
J
Utrustning Någon som har en sån?:confused: Lite sugen men funderar lite på om det finns fack eller dyl. i den? Är storleken lagom, får det plats...
Svar
15
· Visningar
3 588
Senast: Piccoliiina
·
H
Utrustning vad är de för storlek jag ska kolla efter om hästen har 145 cm på svenska täcken..? /M
Svar
14
· Visningar
1 428
Senast: Sorbe
·
T
Utrustning Är det någon som har ett sånt här? Hur är det isåfall? Det kändes luftigt och skönt och var billigt dessutom :) 2
Svar
30
· Visningar
4 659
Senast: The_grinch
·
J
Utrustning Varför kan inte de som tillverkar bett göra storlekar för alla hästar, från den minsta falabellan till den största shiren? Har en...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Marlan
·
Utrustning Är det någon som har hööks flugtäcke? Är det bra, dåligt? Hur är det i storlekarna?
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: _Runaway_
·
S
Utrustning Har köpt ny sadel och träns i brunt nu och behöver snabbt ett par matchande skydd :angel: Är det någon som har Eskadrons senskydd...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: Supersonic_
·
Utrustning Hej! Om jag har mätt vinkeln på hästen (islandshäst) till 120 grader, motsvarar det vid, x-vid eller normal? Har i alla fall fattat...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Centaur
·
M
Utrustning Nu i värsta insektstider är pållen så sönderbiten fram på hals och bog. Det är enbart där han är ansatt. Har provat med alla flugmedel...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: MALINox
·
H
Utrustning hej är et någon som gjort ett ridtäcke själv? har nu ritningarna kvar? för jag skuulle jätte gärna vilja göra ett till min häst...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: hoppryttare_Miró
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet