Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

C
Utrustning Är på jakt efter en ny sadel då inget verkar passa. Har nu en äldre stubben, (32 i bom), men de äldre är smalare än dagens så den är... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 778
Senast: EQL
·
Utrustning Jag har en pålle, en fjording, mkh på runt 150 cm. När jag köpte honom fick jag med en sadel men den verkar väldigt liten, så nu ska jag...
Svar
6
· Visningar
924
K
Utrustning Är det någon/några här som har några "mått" kan man kolla efter om man vill vara säker på att en allroundsadel sitter bra? Eller om man...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Krulltottan
·
Utrustning Har rensat ur i sadelkkammaren och tänkte köpa lite nytt! Tänkte börja med shabrak vill ha snygga som håller sig skapligt i form och... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 196
Senast: The_grinch
·
N
Utrustning som inte ser någon skillnad mellan dessa hjälmar? Då menar jag i utformningen. Att det är olika färg ser jag :smirk: CO GR8...
Svar
8
· Visningar
824
·
T
Utrustning Letar efter en ny lädergrimma då jag inte är nöjd med den vi har (Har klippt bort lappen och kommer inte ihåg märket - en budgetgrimma...
Svar
6
· Visningar
1 168
·
Utrustning storleksmässig är jag kass är L över höft och byst men ligger mellan S-M över midjan. Jag söker alltså en kavaj som kommer sitta åt i...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: FadeAway
·
K
Utrustning Hejsan! Vilka bett är tillåtna att ha under lokala ponny hoppningar (L.D & L.C) ? Har tyvärr inget T.R hemma så kan inte kolla upp...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Farouk
·
L
Utrustning Jag skulle behöva ett bett som är 10 -inte 9,5 och inte 10,5 utan 10! Någon som vet något ställe som säljer sådana udda storlekar? Gärna...
Svar
2
· Visningar
661
Utrustning hur många varierar sina bett ofta? Vad byter ni mellan o varför? Känner ni att ngt funkar bättre el sämre? Jag rider min 4-åring på... 2
Svar
26
· Visningar
1 574
Senast: skojfia_me
·
Utrustning Är det någon vänlig själ som har lust att mäta eller kanske redan vet hur långa, TN equalizer iläggen(de från torison) är? Tack!:bow:
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Betazoid
·
L
Utrustning Hej, vi har lite problem att få vår stallägare att ta tag i problemet dålig ström i sommarhagen. För tillfället går de ute dygnet runt...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: lasseman
·
Utrustning Har en ungponny som får sår i ena mungipan så fort jag använder bett ... Hon går visserligen bra på hackamore ... men det går ju inte...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: pinky
·
P
Utrustning Är det någon som vet om prestige hippos och prestige top dressage är lika stora i sitsen eller är det någon skillnad?:D :bump:
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Ickiz
·
M
Utrustning ...Min sambo ska nu tillverka speciella sadelhängare/sadellås då ungarna i stallet inte kan hålla fingrarna borta från mina sadlar :mad...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Ia*
·
P
Utrustning om man lägger en tunn teddypad under sadeln(en sån från hööks som kallas sadelpad)blir sadeln smalare då?:bump:
Svar
2
· Visningar
714
Senast: bigganl
·
L
Utrustning Hej. Jag har ett väldigt problem med att hitta en säkerhetsväst som passar. Det är såhär att jag har child X-large i stolek MEN...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: hobbe
·
H
Utrustning Ngn som vet skillnaden mellan Appaloosa Silverstar och Golden Star ?
Svar
19
· Visningar
1 785
Senast: Häst 2004
·
Utrustning ok, vet inte om det ligger rätt här, men iaf. Vilken flugspray är bäst egentligen. Ja vill ha nån som verkligen funkar, för hästen blir... 2
Svar
24
· Visningar
3 504
Senast: Manji
·
Utrustning Har ridit min häst på tredelat och mullenmouth tidigare och stötte på det här bettet i butiken. Någon som har ridit på det, hur...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025