Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning kopparbett eller bett med koppar. hade diskution i stallet om dessa bett och nån sa att hästarna tuggar bra på de för att de smakar illa...
Svar
11
· Visningar
4 837
Senast: GUSTUR
·
P
Utrustning Funderar på att prova ett gummibett till min pålla. Hon är både väldigt känslig, men samtidigt blir hon stark ibland (mest i skogen...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: piggis_83
·
L
Utrustning Någon som använder en sådan. Är inne på att köpa en men vet inte vilket märke. Blir hästarna verkligen renare med dem än när man borstar?
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: Lindis
·
Utrustning Hur långa är era stallindor? Min är tre meter (ungefär, om jag viker dem dubbelt är de bit kortare än jag) men det tycker jag är för...
Svar
12
· Visningar
1 023
Senast: majola
·
G
Utrustning Har en liten undran. Inte kan man väl spänna en sadelgjord för hårt??? :confused: Med handkraft? :confused: Finns väl ingen möjlighet i...
Svar
18
· Visningar
1 175
Senast: Happy
·
Utrustning Skulle behöva lite tips på vilket bett jag ska köpa till min häst. Jag har en travare som jag för det mesta rider på hackamore. Men jag...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: fragansia
·
N
Utrustning Ni som har Albion Style SL sadlar, står det "SL" under kåpan efter orden "Albion Style"? Eller står det bara "Albion Style"? Frågar...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Nordstjernan
·
F
Utrustning Jag som är 164cm lång, vilken storlek ska jag ha på stigläder? Jag har dam nu, på de sista hålen ung. Är lite osäker på längden i...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: furreburre
·
Q
Utrustning nu när jag försöker luska fram ett par stövlar. (och hittar självklart inga) har jag kommit fram till att cavallo är himla tjusiga. men...
Svar
4
· Visningar
1 949
Senast: Qudexco
·
Utrustning Ang att hjälptyglar skulle vara en \"genväg\".. I diverse inlägg så påpekar vissa att hjälptyglar (oftast representerade av graman)...
2
Svar
39
· Visningar
2 334
Senast: Sv_ridponny
·
Utrustning Undrar om det är någon som har erfarenhet av Jacsons santa Cruz (allround) sadel?? Skulle vara skoj å höra. Har varit och provat sadlar...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: madeleine71
·
O
Utrustning vad finns det får några??? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 079
Utrustning Jag har läst lite om dem och funderar på om ett sådant skulle passa min dam på 7 år. Hon går gärna bakom hand, "doppar huvudet" och...
Svar
15
· Visningar
1 576
Senast: Fifflan
·
M
Utrustning Brukar ni använda hårnät? Nu hittade jag mitt och jag tycker det var rätt skönt att ha på huvut:smirk:. Om man tävlar med det känns de...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Skaune
·
M
Utrustning Jag har alltid undrat varför Eskadr*n har vart så dyrt och ansetts så bra. Jag har haft flera par andra senskydd och jag tycker de är...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: suisyola
·
Utrustning totts innetäcke som jag fick med när jag köpte honom ärså pass stort att det hänger på bogarna och orsakar skav ----> ska köpa nytt...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: __Stilett__
·
Utrustning vad finns det för märken egentligen? och hur är de att rida i m.m.? vad kostar en sådan här sadel. låter ju praktiskt att slippa ha...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: skuggi
·
Utrustning Deras pelhambett från Gold medal (stavas?) med rakt bettdel... är det någon böjning på den? kollade i katalogen men kortet är taget så...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Iaraphel
·
C
Utrustning Har nyligen köpt en Kyra K kort dunjacka med avtagbara ärmar. Jätte skön men nu till problemet. Jag köpte den röda och det visar sig att...
2
Svar
20
· Visningar
2 449
S
Utrustning Har satt på hästen ordentliga vinterskor med 6 brådd i varje sko. Är nu rädd att hon ska trampa sig i såväl hage som vid ridning. Men...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: breccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp