Utrustning

Enbart generell utrustning. Anläggningsutrustning som har koppling till hästverksamhet diskuteras under Hästmänniska. Greninriktad utrustning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Lovisaleonora
S
Någon här som har erfarenhet av denna sadel? Jag har en kompis som provat massor med sadlar (både billiga och dyra), men som till sist...
Svar
11
· Visningar
3 299
· Sidney
T
Det fanns en jättebra sida som handlar om dessa sadlar. Med även beg. sadlar av detta märke. Är de möjligtvis någon här som har den...
Svar
2
· Visningar
1 494
· Turbis
B
Är det bra att rida med boots på vintern, när hästen är broddad? Gummiboots eller neoprenboots? Har sett många gummiboots som gått...
Svar
4
· Visningar
1 216
· vendelay
A
Vad är bäst att köpa när det gäller dressyrsadel? En ny av ett billigare märke eller en bättre begagnad märkessadel? Prisklassen jag...
Svar
4
· Visningar
1 065
· **BORTTAGEN**
E
hur ser man om en sadel har utbytbart koppjärn? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 501
· _Dieldi_
B
Ska köpa en griffin till min häst. Jag har hört att om hästen har hög manke (som min har) så ska man ha en vid sadel. Stämmer det? jag...
Svar
2
· Visningar
1 045
· _Dieldi_
B
Någon som har det? Är det bra/dåligt?? Har någon en bild på det? Tusen tack på förhand :bow:
Svar
17
· Visningar
1 687
Funderar på det här tränset till medryttarpållan senare i höst. Nån som har kännt på det, är det bra kvalitet? Finns det liknande träns...
Svar
17
· Visningar
2 244
· **BORTTAGEN**
Någon som beställt därifrån? Tyckte de hade fina täcken och funderar att beställa därifrån.Vad tycker ni om kvaliten och hur är de i...
Svar
3
· Visningar
1 069
Någon som har dom? Från Börjes. Måste köpa nya pga viktminskning :D Tänkte köpa de vinröda.. Hur är dom i kvaliten. Nu har jag Piaff...
Svar
1
· Visningar
901
· Elvis
E
Vad använder ni? Jag har bara använt ridstövlatr, men funderar på att Köpa ett par bruna jodphurs med bruna shortchaps/leggings! Vad...
Svar
18
· Visningar
4 108
· Elvis
P
Igår hämtade jag min nya sadel, en mörkbrun Frank Baines Reflex. Sadelmakaren har lagt i lite mer stoppning framtill, så nu ska den...
Svar
6
· Visningar
1 051
· Pellis
S
Min häst kommer troligtvis att vara tvugen att åtminstone hoppas med boots nu för att skydda en gammal skada som hon inte får kliva upp...
Svar
11
· Visningar
1 145
Har en maxad b-ponny med mycket bred manke, bred rygg samt lite låg rygg. Finns det någon som tror sig veta en sadel som kan tänkas...
Svar
3
· Visningar
2 093
Efter att ha blivit trampad på stortån igår av mitt föl funderar jag på att köpa skor med stålhätta. Var kan man hitta ridskor med... 2
Svar
25
· Visningar
2 734
· Spirelli
B
Går det? Jag hittar ingen dressyrsadel i min prisklass + att dom som jag hittar i min prisklass inte är så som jag vill att dom skall...
Svar
9
· Visningar
2 190
· Moniq
F
Nån som har ngn erfarenhet av den? säljs på B*rjes. :confused:
Svar
1
· Visningar
855
· flyingelefant
Jag behöver ett billigt regntäcke, behöver inte vara något speciellt...bara det andas. Är då Börjes Orkan ett shysst alternativ ? Kommer...
Svar
2
· Visningar
1 020
E
Var och kollade på begagnade sadlar idag på en ridaffär och hittade då en dressyrsadel där det stod Spring tree på innerkåpan. Vad är...
Svar
4
· Visningar
4 071
C
Har köpt en torsion i nubuckläder och funderar nu över skötseln. På den här sidan Lädervårdsprodukter har jag hittat produkter för...
Svar
1
· Visningar
939
· Cim

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Ledsen

Radannonser

• 6 årigt islandssto

Hästnyheter