Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Var inne på myone idag och provsatt några sadlar. Hon som jobbade där tyckte att jag skulle prova en sadel som hette Capriole Future...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Solponny
·
N
Utrustning Ehehe, jag vet inte riktig om det här passar i den här kategorin, men iallafall så är det snart sommaravslutning i stallet (på lördag...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Angelique
·
S
Utrustning Jag blir snart TOKIG!! Letar sadel till stallägarens ponny och behöver hjälp med vad som kan passa. Ponnyn är tok-platt över ryggen...
Svar
4
· Visningar
1 386
Utrustning Min häst är inte alls van att gå på transport via ramp utan har alltid lastats med en step up transport. Så jag undrar nu om det finns... 2
Svar
28
· Visningar
7 033
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Skulle fota min sadel som ska säljas och hästen blev plötsligt rädd för något så sadeln föll av och landade i backen. Hur vet jag om...
Svar
10
· Visningar
3 392
Senast: Solponny
·
Utrustning Jag är helt oruttis på det här med vintertäcken och deras fodring, så skulle behöva lite hjälp. Vilket gram ska man ta till denna häst...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: dengra
·
Utrustning Jag har en Lamicell Master, ställbar och med löstagbart foder. Men hur tänkte Lamicell när dom gör en söm i kanten på det löstagbara... 2
Svar
34
· Visningar
2 371
Senast: Remix
·
Utrustning Har en bekant som har ett par stigläder med en logga med en kärve/blomma/ med ett rakt bett över, vad är det för märke?
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Tillis
·
Utrustning Jag letar nu hoppsadel till mitt fullblod. Han har en IW-dressyrsadel som passar bra (behöver dock breddas lite då han musklat sig)...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Nomina
·
Utrustning Jag sitter och flätar massor av nya pannband som jag ska sälja i helgen. Nu är det så att jag fått hjärnsläpp. Jag kan inte komma på... 2
Svar
24
· Visningar
2 073
Senast: Nomina
·
Utrustning Inser att jag efter bara nån månad med nya sadeln behöver en ny:( Budgeten ligger på runt 5000kr tyvärr! Inte lätt att hala fram pengar... 2 3
Svar
47
· Visningar
11 901
Senast: MaRomer
·
Utrustning Hur ofta gör ni det? Ska jag vara ärlig har jag nog aldrig stoppat om nån :o. Men har/haft flera som är permanent stoppade så de ska ju...
Svar
7
· Visningar
1 420
Utrustning Snälla! behöver tips om märken och sadlar som skulle tänkas passa min extremt breda ardenner med knappt märkbar manke. Har provat...
Svar
9
· Visningar
3 561
Utrustning Något extra man bör tänka på när man köper sadel till unghäst (4år)? Det är en D ponny, kort i ryggen och just nu växer bakdelen fortare...
Svar
2
· Visningar
729
Utrustning känns som jag provat typ alla handskar som finns att köpa nu. men har fortfarande inte hittat några som faktikst ger bra grepp även när...
Svar
8
· Visningar
1 388
Senast: Elina8
·
Utrustning Går detta fixa till hos en sadelmakare eller kommer den för alltid få vara baksutten om den är inriden fel?
Svar
1
· Visningar
840
Utrustning Har skaffat mig en sådan, men ska det släta ligga mot hästen, eller "nätet"? Dum fråga kanske men har aldrig använt något liknande.
Svar
2
· Visningar
1 815
Senast: Elektron
·
Utrustning Söker bra transport för att passa oss som har ston + föl. Det vi kommer åka till är semistationer, fölvisningar, 3 års test. Så som...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: misen
·
Utrustning Är i trailershoppar tagen och är väl förtrogen med det dåliga ryktet ang. VV samt egen erfarenhet som styrker detta gällande de äldre... 2
Svar
33
· Visningar
11 550
Senast: eigollet
·
Utrustning En bit av strassen på det nya pannbandet håller på att lossna. Orkar inte reklamera det då det är köpt 50mil från min hemort. Det syns...
Svar
4
· Visningar
2 126
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka