Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Jag har satt i gummipluttar i broddhålen, och nu får jag inte ur dom! Hur gör ni? Jag har alltid fått ur dom tidigare, men dessa...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Elektron
·
Utrustning Postar en ny tråd, har tidigare kommit fram till att min nuvarande syntet-allroundsadel inte passar min häst. Ju mer jag läser och...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: Moggie
·
M
Utrustning Jag har en c-ponny som är 137 cm hög och jag ska köpa en sadel till honom. Men jag vet inte vilken. Jag har tänkt lite på Prestige...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: MicNil
·
Utrustning Vad heter dom? Plattorna man fäster mellan stigläder och stigbygel som löser ut? Googlat mig fördärvad men alla kallar dem...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Vad kan man göra med sina gamla sadlar som bara ligger och skräpar? Har två sadlar som just nu mest bara är i vägen. Känns inte som... 2
Svar
25
· Visningar
4 565
Senast: Oliven
·
Utrustning Jag har köpt nya stövlar och tänkte ta lite bättre hand om dessa än vad jag gjorde med mina gamla. Har läst att man inte ska använda... 2
Svar
23
· Visningar
3 035
Senast: Solponny
·
Utrustning ... Vad använder ni er av på era hästars ben och varför? Är det för stöd, skydd, värme? Vilket används till vad och i hur stor... 2
Svar
25
· Visningar
5 251
Senast: Myrinda
·
Utrustning Jag behöver ett stalltäcke som är 500-600 gram tjockt, gärna till humant pris då det inte kommer användas så otroligt mycket men bra...
Svar
19
· Visningar
2 075
Senast: Liiilly
·
Utrustning Är ute efter en ganska nätt lädergrimma, "rund, formad" runt ganaschen (om ni förstår hur jag menar) och gärna flätad på någon del. Inte...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Nethril
·
D
Utrustning Har en hoppsadel som passar bra, men skulle vilja ha en fårskinnspad under. Blir sadeln för smal då tro eller plattar padden till sig... 2
Svar
22
· Visningar
3 265
Senast: cahs
·
Utrustning Köpte min ridtravare för ett halvår sen och hon var nästan enbart körd innan dess. Hon var redan från början sur när man sadlade... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 395
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Kan det funka att använda klister på ett bett, med tanke på att kommer det att avge några farliga ämnen i hästmunnen eller är det lugnt...
Svar
12
· Visningar
1 685
Senast: PygmyPuff
·
Utrustning Hej alla glada bukare! :laugh: Jag har tänkt köpa Benskydd Equi-Guard® neoprene från Hö*ks. De är tänkta att ha på unghästen när vi är...
Svar
2
· Visningar
8 866
Senast: Nomina
·
Utrustning Jag är orolig över om min medryttarhästs sadel passar eller inte. Själv tror jag inte att den passar men jag litar endå på att hästen...
Svar
12
· Visningar
1 661
Senast: Eijya
·
Utrustning jag anar det, men vill höra fler åsikter Efter att bara ha blivit pålagd Bilden är tagen snett bakifrån så så grotesk manke...
Svar
9
· Visningar
2 599
B
Utrustning Nu undrar jag om det är någon som har några erfarenheter om det här med att montera på en dragkrok på en bil utan drag och hur mkt det...
Svar
5
· Visningar
1 421
Senast: Brian
·
Utrustning Letar efter ett 100g täcke till min häst med ganska bred bog, har Hööks horsepower fleecefodrade nu, men de har han växt ur i bogen... 2
Svar
25
· Visningar
3 160
Senast: Apollo 13
·
Utrustning Jag har en begagnad, 4 år gammal bates caprilli som jag märkte att var lite ojämn i bossorna. Öppnade upp undertill (som enkelt går att...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: palle
·
M
Utrustning Mitt rhinoregntäcke läcker som ett såll och behöver tvättas för att kunna impregneras. Så till frågan- vad tvättar ni utetäcken med...
Svar
15
· Visningar
1 579
Senast: Savanna
·
A
Utrustning Nu vet jag inte vart jag ska ställa frågan. Men provar här. Ska köpa ett bättre begagnat släp och behöver lite tips. Vet inte vilket...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka