Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Varning! Om du ska byta kulhandske på ditt släp, köp då INTE en kulhandske från Jula, Biltema eller Swedol! Jag var tvungen att... 2
Svar
23
· Visningar
32 824
Senast: Pudlan
·
E
Utrustning Jag har ett träns där käkremmen är 'lös', den har alltså spännen i båda ändar så den går att plocka bort helt. Igår lyckades hästen ha...
Svar
6
· Visningar
1 655
Senast: eiwo
·
Utrustning Red min femåring med vanligt tränsbett. Dock började hon slå med huvudet så fort hon sökte stöd i handen. Tog dit vet. som kollade...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Ramona
·
Utrustning När jag började fixa med min transport så kom jag att tänka på det där med bomskydd/vaddering eller vad man kallar det - varför har man...
Svar
13
· Visningar
6 997
Utrustning I våras åkte jag av hästen på en grusväg och skrapade såklart upp ena ridstöveln mot gruset... Jag som inte ens brukar rida ut i...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Chili
·
Utrustning Ja, den är verkligen annorlunda... Det är nämligen så att alla sadlar glider fram på min häst, och hon får skav av svanskappan... Så... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 489
Senast: SiZo
·
Utrustning Skulle behöva ett snygg svettäcke i något varmt material typ fleece. Det ska gå ända upp till öronen och alltså täcka hela halsen...
Svar
4
· Visningar
1 316
Senast: Långnos
·
Utrustning Ja helt enkelt, vad har ni på er, och hästarna, när ni rider i regnväder? Jag behöver något men vet inte vad och det måste vara billigt...
Svar
10
· Visningar
1 513
Utrustning Tjenixen forat :D som den fruna rackare jag är så vill jag vara ute i god tid och hitta en VARM vinterjacka! (jag har minsann sett...
Svar
14
· Visningar
2 983
Utrustning Någon som vet om Haglunds täckena är bra ?. Håller de emot regn ordentligt, bra passform osv ? :)
Svar
9
· Visningar
3 399
Senast: MaRomer
·
Utrustning Hej! (tråden kanske ligger fel, moderatorn får flytta i så fall) Jag sitter med problem med min häst som trots med hjälp av...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: muppia
·
Utrustning Vad är Damasker/bandagetter till för? Vad hjälper dom till med på benen? om man tex väljer reflexdamasker är dom endast till för att...
Svar
3
· Visningar
4 387
Senast: Seabaz
·
Q
Utrustning Tänkte på en grej när jag satt och tittade på bomlösa sadlar. Det verkar som att många av de ryttare som rider bomlöst även rider...
Svar
19
· Visningar
1 806
T
Utrustning Ska köpa en fårskinnspad och velar mellan en från Hansbo och en från Christ, nån som vet hur de är i "styvheten" och kvalitén? Har bara...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Tveket
·
Utrustning Har ju precis blivit med häst och har naturligtvis fastnat i sadeldjungeln och jag undrar om det är någon som har ett förslag på sadel... 2
Svar
20
· Visningar
3 289
Senast: -moa-
·
M
Utrustning Efter mycket letande har jag insett att av alla jag provat så är det endast Schockemöhle som passar min kille i standard storlek...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: FadeAway
·
Utrustning Jag har en undran... Det finns ju massor med olk som kör sina hästar med Bkort fast att de eg behöver BE. Jag har aldrig hört talas om...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: EmelieR
·
E
Utrustning Funderar på att köpa ett nytt träns till min häst, och har kollat på Dyon the difference eftersom han har en fettknöl precis bakom...
Svar
13
· Visningar
3 948
Senast: palle
·
Utrustning Min V70 håller på att ruinera mig,så jag letar lite desperat efter en annan bil. Krav: - Minst 1500kg på B-kort,gärna betydligt mer på... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 132
S
Utrustning Jag funderar på att köpa easyboot till mina två hästar. Dom verkar bra och praktiska. Va har ni för några åsikter & erfaranhet av dom? ;)
Svar
10
· Visningar
1 731
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka