Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Såhär är det, vi ska ta en häst på foder som tappat bort vaccinationspapprena. Måste vi då göra om grundvaccinationen (risken är att...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Mammadutt
·
B
Hästvård Vilka har provat dessa underverk till bandageunderlägg?? Vad är era erfarenheter av dessa??? :)
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Blobas
·
Hästvård Hej. Jag har i år låtit min lilla pojke (arabvalack) gå utan täcke. Dvs. han har bara täcke på om det regnar/snöar så att han blir...
2
Svar
21
· Visningar
1 755
Senast: Gabriol
·
K
Hästvård I lördags var jag ute och red med ett gäng från stallet. Min kuse (Ivan) var jättepigg och sprang och småtramsa lattjade och bockade...
Svar
4
· Visningar
3 546
Senast: Krokodilen
·
T
Hästvård Tipps mottages tacksamt.. :crazy: På grund av pållens tråkiga hovar får han lätt strålröta trotts att hovarna verkar torra o fina. Har...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Dobben
·
L
Hästvård Min pålle blev dålig i magen när vi bytte hage i oktober. Inget ovanligt, han brukar reagera. Efter ett par veckor märkte jag att han...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Hej! Jag har ett sto som har börjat klia svansen med en kal fläck som följd. Lite mjälligt. Hon sparkar bakut och skriker samtidigt som...
Svar
3
· Visningar
752
Hästvård Var på kliniken med en pålle i stallet idag och han är tydligen JÄTTESNED i bäckenet, det syns jättetydligt...är det nån som har haft en...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 485
M
Hästvård Funderar lite kring skor till en ridhäst. Våra hästar skos med "vanliga" järnskor och det fungerar bra. Men jag funderar på om det...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: md5krist
·
Hästvård Jo, min häst är lite snorig. Det är ju normalt att det blir ett vattnigt klart smor som fuktar näsborrarna, och som kan vara lite mera...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: Noteca
·
Hästvård stämmer detta har läst lite olika och blir lite fundersam.. en gång precis innan betessläpp (maj/juni) en gång under betet (juli) en...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: psychogrrl
·
S
Hästvård \"mjäll\" Vet någon vad det beror på när hästen får som mjäll,det blir fnöskigt och äckligt på svansroten (ovansidan) och lite i manen...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: sassabrassa
·
Hästvård Alltså, hur slaktar man en häst nuförtiden? Går alla på destruktion? Kollas pass och ev behandlingar? Kan man köra den till Scan och den...
2
Svar
26
· Visningar
2 690
Senast: Amia
·
R
Hästvård Fann denna sidan på nätet och funderar på ifall någon har erfarenhet av just denna sko...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: b4nugget
·
L
Hästvård Min häst går nu barfota för att hon har gått med föl, men jag ska nu sko henne, hon verkar inte ha ont i fötterna när hon går barfota...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: linabergmer
·
Hästvård hur allvarligt kan det vara?
Svar
5
· Visningar
932
Senast: ako
·
G
Hästvård Hej på Er kloka! Har ett litet problem, eller en lite fråga... Lille hästen har redan börjat fälla!!!!! Vet inte om Ni har nån nytta av...
Svar
11
· Visningar
2 463
Senast: Dragonfruit_
·
S
Hästvård Min medryttarhäst har väldigt dåliga hovar. Väggarna är torra och spruckna, vänster bak ser sämst ut, den väggen är dessutom ljus medan...
Svar
12
· Visningar
1 295
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Har fått en shettis som vi tränar för start i trav och så har vi tänkt visa henne på utställning också i sommar. Hur ska man göra...
Svar
8
· Visningar
814
L
Hästvård Hej! Jag hjälper till i ett stall där det är ett 9-årigt sto som krubbiter. Hon gjorde det redan när ägaren köpte henne. Innan stod hon...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp