Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av gummi skor . Isåfall vilka och vart får man tag på dem??? :bump:
Svar
17
· Visningar
1 503
Senast: Rikkan
·
V
Hästvård Hur gör ni? Min häst var på klinik för hältutredning igår, behandlades i lederna på 3 ben och har boxvila idag och imorgon. Därefter får...
Svar
15
· Visningar
1 850
Senast: Cyllene
·
M
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur ni upplever att rida hästen barfota på vintern, med risk för is och liknande? Rider just nu en häst som är...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: TantEster
·
Hästvård Min häst har börjat klia sig en massa och han har en fläck på bogen där han har börjat tappa päls och huden är väldigt mjällig...
Svar
5
· Visningar
1 746
Senast: ElisabetBentmar
·
Hästvård Hjälp! Sedan förra ponny fick fång av att tappa en sko när det var fruset så.. Nuvarande lilla tös har "perfekta" hovar men är för...
Svar
3
· Visningar
1 058
Hästvård Min unghingst, numera valack, blev kastrerad i tisdags och i och med det blev han sövd. Såret ser jättefint ut, han är pigg och glad och...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har några funderingar angående kastrering till er som har erfarenhet av detta. Min pålle blev kastrerad i tisdags och jag är lite...
Svar
3
· Visningar
630
L
Hästvård Mitt högdräktiga sto vägrar gå ett steg idag. :crazy: Vid utsläpp när de försökte få henne att gå ut gick det inte att se någon hälta...
Svar
17
· Visningar
1 700
Senast: Lilltufsan
·
C
Hästvård Undrar om det är någon här som haft höftproblem på sin häst. Jag har ett halvblod som får kotledinflammation gång på gång. Direkt han...
Svar
19
· Visningar
7 689
Senast: Jen80
·
Hästvård Antiinflamatoriskt? Vilka effekter har ni sett av det? Positiva och negativa? Hur får man tag på det? Ger man det rent eller finns det...
2
Svar
25
· Visningar
3 085
Senast: martha
·
Hästvård Förutom B-vitamin och protein, vad finns det mer som främjar pälssättning/fällning? (Jag veeet att B-vitaminbrist aldrig konstaterats...
Svar
12
· Visningar
1 195
S
Hästvård Jeg skrev en tråd her tidligere om at hestene i stallen ikke fikk vann ute fordi vannslangen hadde frosset. Heldigvis kom det mildvær...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: sleepy
·
S
Hästvård Jeg har alltid hørt at hestens tenner skal raspes en gang i året. Men i en ny video (eller var det en bok) som har kommet, som heter...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: sleepy
·
E
Hästvård Min häst har en knöl längst ner på halsen precis mellan bogbladet och foderstruoen. Va på klinik idag och gjorde ultraljud. Det visade...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: erosen
·
F
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar med överben? Vet nån om man kan få bort dom?
Svar
12
· Visningar
1 550
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Vilken mask ska man avmaska mot när och hur ofta?
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Magdalena
·
G
Hästvård För knappt ett år sedan så upptäckte jag att någonting inte stämde med min häst.Veterinären kom ut och konstaterade att hon var halt,så...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Wilma
·
Hästvård Sambon filmade när jag travade ett litet varv i hagen igår, och jag tycker bannemig att kusen ser tvärhalt ut på antagligen höger bak...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 876
Senast: älgen
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Kalasbruden
·
Hästvård Låter kanske otroligt löjligt, men jag undrar vad jag behöver uppge vid kontakt med Osteopat? Sjukdomshistorien eller anledningen till...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp