Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård En häst i stallet har två bulor i pannan, som om det skulle växa ut horn.. Funderar starkt på om pappan är en tjur.. ;) Men har nån...
Svar
16
· Visningar
2 244
Senast: Dragonfruit_
·
N
Hästvård Jag har saltat hagen för det var jätteisigt. Nu har hästarna gått i hagen i några timmar per dag i två dagar. Efter att jag har tagit in...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: zilla
·
N
Hästvård Har hört från någon att om man tar liniment på en stukning på en häst så kunde det bli värre. Så sa hon något konstigt ord. Jag har...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Boj
·
B
Hästvård Kollar ni upp era hovslagare?? Kollar att dom verkligen har den utbildningen dom utger sig för att ha? Eller tror ni på det dom säger...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 214
Senast: mirjada
·
E
Hästvård På måndag ska min häst punktera sin knöl som han har på nedre delen av halsen. Man ska se om man kan få ut något ur den. Han är inte...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: erosen
·
Hästvård ok något hum om vad grundvaccinering mot stelkramp går på? *sitter och räknar*
Svar
9
· Visningar
932
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Min häst har lycket få ett rejält överben i ansiktet. Det är inte det minsta snyggt. :crazy: Det är ganska färskt. Jag såg i förrgår...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: majola
·
M
Hästvård Idag upptäckte jag att min häst hade tappat en av sina framskor, jag hade tänk att få ut hovslagaren för att sko henne på fredag (det är...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: MDusty
·
Hästvård Jag har fått hem ett hblföl idagarna, eller en nybliven 1 åring rättare sagt...då jag inte är så van dessa "bjässar" så undrar jag med...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 421
Senast: Annika_L
·
L
Hästvård Ni med hästar som har fått deras vargtand/tänder borttagna, hur har resultatet blivit jämfört med innan? Har vargtänderna varit till...
Svar
17
· Visningar
2 808
Senast: Sidney
·
Hästvård Kan någon förklara en grej från analyssvaret på min hästs blodprov? Jag har pratat med veterinären (men det var innan jag hade sett...
Svar
2
· Visningar
1 275
Senast: majola
·
Hästvård vad har ni för erfarenheter av transportsjuka? hur lång tid tar tillfrisknandet? behandling? brukar ni isolera den sjuka hästen? smittsamt??
Svar
2
· Visningar
1 531
Senast: Gawotka
·
Hästvård I söndags fick hästen näsblod efter ett galopparbete. Han stod i stallet, och när jag hade tagit av utrustningen började det komma lite...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: josse_horses16
·
B
Hästvård Hej Hoppas du orkar med en avmaskningsfråga till. Har just fått svar från Vidilab. Tog träckprov på alla hästarna när vi ändå var i...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Magdalena
·
E
Hästvård Kan nån förklara för mig exakt hur man mockar med torv? :confused: Jag fick förklarat för mig hur man gjorde... men jag har glömt =( har...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: ewa_85
·
F
Hästvård Hej jag såg att muminros skrev att han/hon hade en gummiplatta under spånet i boxen, det lät intressant, vad är det bra för är det bra...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: flashback
·
Hästvård Någon som påstod att "många" kallblod dött av A2-vaccinet, och att det var därför STC tog bort kravet på att hästarna var tvugna att...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Moppa123
·
H
Hästvård Någon som vet var det är? Fanns ett meddelande på tavlan i stallet idag om att det är vad som gjort hästarna i mystiskt sjuka med bara...
Svar
4
· Visningar
3 997
Senast: Nifty
·
B
Hästvård Stretcha & massera gammal häst? Finns det något negativt i att stretcha och/eller massera en gammal häst? finns det risk för att hästen...
Svar
10
· Visningar
2 662
Senast: Centaur
·
Hästvård Nytt rop på hjälp! Hästen jag skrev om igår har varit inne på klinik idag. Hon har stopp i tunntarmen enligt vet. Vet sa att det finns...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 856
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp