Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård kan man göra det? Alltså som man klipper korthåriga människor. Ställa in en trimmer på typ 3 mm och få pälsen lite kortare och inte helt...
Svar
9
· Visningar
2 056
Senast: raggsock
·
A
Foder & Strö Vad använder du för mineraler? Pulver/pellets? Märke?
Svar
7
· Visningar
795
Senast: aramis
·
S
Hästvård I vårat stall så finns det en hosthäst och hästen hostar som om den hade slem i halsen som den inte fick upp det och andas tungt med...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 365
Senast: dashy
·
Z
Hästvård Vad betalar ni för att kolla tänderna på eran häst? Hur mkt kostar det vid en "enkel" undersökning och hur mkt kan det stiga till om det...
Svar
18
· Visningar
6 136
Senast: Lusselina
·
W
Hästvård Vid vilka grader brukar ni börja ha utetäcke på era hästar (tänker på köld)? Ex. halvblod? Alltså int regntäcken o dyl. vid dåligt...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: _Runaway_
·
S
Hästvård Ska kanske ställa ut min arab i sommar. Men vet inte hur man ska göra med hennes utseende. Min arab har ganska mycket hår i örona. Ska...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: waldorff
·
S
Foder & Strö Vad ska man göra åt det? Rida, ge mindre mat... Funkar tyvärr inte.. Tror inte att det i det här fallet handlar om fet, eller? Är det...
Svar
4
· Visningar
1 262
Senast: pinky
·
A
Foder & Strö Jag vet att det är bäst att fodra morgon och kväll, och det gör jag också. Egentligen bör man kanske fodra oftare? Min fråga är i...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Hur gör ni som har dräktiga ston hemma? Är ni noga med att räkna foderstat åt dom eller anser ni att det går bra ändå? Jag själv...
Svar
6
· Visningar
858
Senast: A-K.Eng
·
J
Foder & Strö Ja, vad får ni ge per kg? Har mina hästar uppstallade hos grannen. Grannen tog hö i år (gamla gärden som inte varit plöjda på flera...
2
Svar
21
· Visningar
1 605
Senast: Fina
·
Foder & Strö jag ska flytta min häst till nytt stall på söndag och där gör dom så att på vintern har dom en ensilagebale ute så att hästarna har fri...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: aramis
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett halvblod som går på lösdrift (ska stalla upp henne nästa vecka). Köpte henne för tre veckor sedan och då hade hon...
Svar
1
· Visningar
1 091
Senast: Caline
·
Foder & Strö Vad ger ni till eran isis i kraftfoder? Mineraler? Vitaminer? Övriga "tillbehör"?
2
Svar
24
· Visningar
1 694
Senast: Linivia
·
Hästvård Någon som har behandlat sin häst med det? Mot vad,hur många gånger isåfall och hjälpte det?
Svar
2
· Visningar
1 428
Senast: Snobben
·
M
Foder & Strö någon som ger sin häst havregrynsgröt?
Svar
10
· Visningar
837
Senast: Tussilago
·
K
Foder & Strö Här kommer så min fundering... Jag har läst ganska mycket om foder de senaste fem åren för det är så himla intressant. Min senaste...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Antiqua
·
E
Foder & Strö Jag har hö med 8,6 MJ och 110 g smrp per kg. Gäller inte min häst framför allt, men jag tar väl henne som exempel till att börja med...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hur ser man om det går mögel i höet? En tjej i stallet sa att allt vårt hö har möglat (ca 6 ton, rundbalat), men att vi fortfarande...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: sthu
·
Foder & Strö Det är många som undrar vilket värde betet har vid denna årstid: Analys 2006-10-17 Alldeles för mycket för mina behov och för blött...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Rolle
·
T
Foder & Strö Hittar inga uppgifter alls ang. selenvärde i hö/hösilage, lusern, linfrökaka eller foderjäst. Är det så lite i att det inte räknas...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp