Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Min häst har aldrig varit krubbitare, men nu när jag ska ta in henne på nätterna så biter hon på allt. Inte bara kanterna i boxen utan...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Mitrolle
·
S
Foder & Strö Funkar det att förvara hösilaget i frysen och sen ta fram o töa o fodra med?
Svar
8
· Visningar
985
Senast: snofflan
·
D
Hästvård Jag har ett fullblodssto som har tätt mellan ryggkotorna. Jag bodde i spanien för några år sedan och hadde då en fodervård på henne som...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Boj
·
Hästvård Är de någon som kan berätta lite om vad exakt de är? Troligen har min islandshäst fått de, men samtidigt låter de inte som att de borde...
2
Svar
31
· Visningar
3 035
Senast: Lokkur
·
B
Hästvård Har en fundering gällande gallor. Min häst har gallor på bakbenen,han har inte ont av dom och dom blir mycket mindre när man rider...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Ridi
·
R
Foder & Strö Läste på Hippocampus att i Sverige anger vi MJ som omsättbar energi medans t.ex. Tyskland och England använder smältbar energi. Jag...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: Ridi
·
Hästvård Jag har sökt på "Regnskållor" här på buke och hittade väl det jag var ute efter. Det jag dock reagerar på är det här...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Mynta2
·
E
Hästvård Hej! Har ett vbl som nu en längre tid (ca 1 månad) varit väldigt snorig. Rinnig i näsan nästan hela tiden (genomskinligt snor). Tycker...
Svar
4
· Visningar
2 740
Senast: giffan
·
T
Foder & Strö Min 30 åring håller på att tyna bort! Till saken hör att han fick fång för första gången förra sommaren. Jag ger ca 12kg hö/dag,2,5kg...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 477
Senast: Ylva86
·
D
Hästvård Någon mer som är trött på allt regnande nu har det regnat varje dag i en vecka. Är sååååå trött på det här skit vädret. Var precis och...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: dyrre
·
P
Hästvård Hej! Nu vill jag höra lite vad ni tror Under sommaren så började mih hästa ögon att rinna mkt mer än vanligt. Jag tyckte inte att...
Svar
11
· Visningar
12 454
Senast: Domenico
·
E
Hästvård Hej.. vet inte om jag har lagt tråden rätt, men jag testar och ser vad som händer... Ska börja klippa hästarna i stallet nu, men vill ha...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Lilla_jag
·
Foder & Strö Köpte mustang foder idag, det hette *eed kommer inte riktigt ihåg vad det heter. Men det var iaf pellets med lusern, havre, svarthavre...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det finns något annat färdigfoder som innehåller samma värden som krafft groov 125?
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: hannibal
·
Hästvård Min ena unghäst klev snett när vi skulle lasta honom och det gick så illa att han lyckdes slå bort en bit av hovväggen närnast trakten...
Svar
6
· Visningar
1 743
C
Hästvård Har en häst som nu är kvar och fast på ett bete. Hon är unghäst (2 år)och det går att klappa henne och så och ge godsaker men att...
2
Svar
30
· Visningar
2 726
Senast: Smulan75
·
Hästvård hur behandlar man med det? har haft en väldigt förvirrad veterinär ute och blevi nte mycke klokare.... :mad: han sa att ja skulle...
Svar
13
· Visningar
15 846
Foder & Strö Någon som vet hur stor dos gurkmeja man ska ge till en d-ponny? Har gett honom 4 "duttar" eller hur man nu ska förklara det.. Är det för...
2
Svar
21
· Visningar
3 467
Senast: HelenaHandberg
·
P
Hästvård Hejsan! Var och köpte en klippmaskin idag och ska klippa min pålle i helgen. Ska klippa jaktklippning, men är lite osäker med vissa...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Är det någon som har värdena på hel linfrö? Kokar nämligen, men vet inte vad värdena är i protein/energi och ca/p...:crazy:
Svar
8
· Visningar
754
Senast: ragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp