Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Oki det skall tydligen finnas någon slags tarm el matsmältnings organs sjukdom som förhindrar att hästen få i sig den näringen den...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Bia
·
B
Hästvård Klippning \"sista datum\"? Stämmer det fortfarande att man inte bör raka hästarna efter sista november för att inte förstöra kommande...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: tek
·
L
Hästvård Jag har aldrig haft en vit häst tidigare utan hållt mig till bruna och svarta... Ni som har erfarenhet av att få skimmlar och skäckar...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: Bounty
·
B
Hästvård Är vävning så "farligt" som en del säger?? Blir det slitage på hästen som kan visa sig i tidig ålder eller kommer förslitningsskadorna...
Svar
17
· Visningar
1 933
Senast: Tokmaja
·
Hästvård Hej alla hovkunniga :p :p Jag har en dam som är varm i hovarna???? Det är inte samma hovar varje gång, i bland fram, i bland bak, i...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: ghost
·
T
Hästvård någon som har erfarenhet av det?jag har fått hem ett gotlandsruss som sällskap,och när vi longerade henne så markerade hon i traven.hon...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Tess82
·
Hästvård Måste bara fråga om det är vanligt att detta återkommer, min häst har haft det en gång tidigare och nu när jag släppte in dom ikväll så...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: millec
·
Z
Hästvård Som akut alltså??? Fick höra det av någon som hört det av någon osv. :crazy: Någon som vet något er??? Det vore ju...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Pyrusan
·
Q
Hästvård Nu är det fastställt att det är protein knölar min häst har fått :crazy: :( och nu har jag och vet ganska säkert hittat tjuven i dramat...
Svar
7
· Visningar
2 551
Senast: Ia4
·
Hästvård X har två hästar som har så knappt med flis i sina boxar att det knappt täcker golvet.... Får hö bara två ggr om dagen, och alldels för...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Lena
·
Hästvård Eftersom min pålla har en hovleds- och kotledsinflammation, så ringde jag min equiterapeut och bokade in ett besök. Ledinflammationerna...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: lizzie
·
Hästvård Min 4-åring kastrerades i onsdags hemma stående. Allt gick bra och han får nu penicillin i 5 dagar i förebyggande syfte. Jag är bara...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: Bri
·
Hästvård Min påller kom in den 6:e denna månad och var lite halt vf,hittade ett sår vid den yttre ballen och troligtvis har han trampat sig själv...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: mandalaki
·
H
Hästvård mitt lilla föl har fått påbörjan till lunginflammation,hon har ej feber. Men nu går hon på pencilin och fabrol (slemlösande) kan detta...
Svar
1
· Visningar
1 515
Hästvård Kom hem efter jobbet idag och gick till hagen som vanligt för att fylla på hösilage på foderbordet. Fyra pållar som snart infinner sig...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: honung
·
H
Hästvård Säg att ni upptäcker att hästen är varm i ett ben på kvällen. Hästen är inte vad ni kan se halt, men ngt svullen.Reagerar heller inte...
Svar
11
· Visningar
1 140
F
Hästvård Har ett New Forest-sto som under vintrarna f¨r fukteksem på halsen, under manen och mellan ganascherna. Det blir som vitt mjäll, och det...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Farouk
·
Z
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till :cry: !! Trodde han var frisk och hel nu........ men nähä inte det. :( Han har vilat i 4 månader (inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 268
Senast: sthlm23
·
F
Hästvård Jag har ett problem med min häst. Han är alltid grinig när jag kommer med sadeln, och han är verkligen en av världens snällaste hästar...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Fjomp
·
I
Hästvård igår då jag kom ut till stallet å skulle plocka in min häst från betet såg han jättehengig ut, jag har haft i gång han sedan vi flyttade...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp