Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Är det någon här som har testat att byta från hö (eller hösilage) till HorseHae på en häst som har haft problem med hosta (bronkit)...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: arabia
·
N
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av lösdrift under vinterhalvåret för "vanlig"ridhäst?För och nackdelar? JAg har ett fulblod som jag tror...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Millz
·
Foder & Strö Jag ger min häst Energy oil eftersom han har svårt att hålla hull. Det hjälper och är bra, men DYYYRT! Och jag har hört att man lika...
Svar
18
· Visningar
1 421
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård mitt sto har alltid varit avslappnad i svansen, fram tills för 5 dagar sen. så fort jag rör svansen så spänner hon den o viftar med den...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: sante
·
Hästvård vilken är den rekommenderade hovvinkeln? /j*
Svar
5
· Visningar
3 147
Senast: sante
·
T
Hästvård Dumma frågor följer här: vad är det? Hur "sköts" det? vad kan det få för följder? :confused: :confused:
Svar
3
· Visningar
1 756
Senast: suisyola
·
M
Foder & Strö Jag ger nu Krafft grov till mitt halvblod vilket fungerar bra, men det är lite för dyrt tycker jag. Han har ätit krossad korn och betfor...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: suisyola
·
B
Hästvård Min häst är svullen på skapet.. inte på själv snoppen utan på det som syns när snoppen är indragen... den är liksom svullen och hård...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: annaa
·
V
Hästvård Hadde nyss en ny hovslagare till mina hästar. Hadde bara satt i två broddar, eftersom det var sommarskorna och isen kom före...
2
Svar
37
· Visningar
3 697
Senast: josse_horses16
·
M
Hästvård Har hört att en häst som äter skit har brist på någonting, stämmer det och isåfall vad är det den har brist på?
Svar
12
· Visningar
1 172
Senast: puckis
·
Hästvård Kan man göra det?? :confused: Börjar bli lite kris här, skären är på slipning och det verkar ta eoner innan jag får tillbaks dom. Har...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Vad menas med det? Om t.ex Vetrinären hittar en halvgradig hälta i ett/båda frambenen. Syns det? Går det att rida som vanligt då? Har...
Svar
14
· Visningar
2 231
Hästvård Har mycket ev fått kvarka till vårat stall. :( En häst har haft feber samt en liten "varböld" på/under ganaschen. Vet trodde att det var...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: alice
·
Hästvård Funderar kring detta med vård av hästben för att de skall hålla så bra som möjligt vid träning. Varianterna verkar vara många - från...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: suisyola
·
Foder & Strö En uppföljare till Inte_Ungs tråd. Hos oss är det mineralerna som slukar absolut mest pengar på kraftfodersidan. Två av hästarna får...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: suisyola
·
B
Hästvård Min Cofie har "utläkt" spatt på en sida. Jag har ridit henne sedan juni o nu håller jag igång henne 6 dgr i veckan o har börjat jobba...
Svar
14
· Visningar
1 301
Senast: Moniq
·
P
Hästvård Hur gör ni som har hovslagare som varmskor? Har ni brandvakt eller står ni utomhus? hur ställer sig stallägaren till varmskoning med...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: pys1
·
H
Foder & Strö En "bekant" till mig har ett russ på 5 år, valack men som var hingst länge. Han rids knappt (hennes barn vågar inte, och jag förstår...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Haukur
·
E
Foder & Strö Min lilla goa häst får tyvärr ganska lätt hosta av "torrt" foder, som ex havre och hö. Vi blöter höet innan vi ger det, det har fungerat...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: viktoma
·
V
Hästvård ingen värme och svag eller ingen ömhet alls, vad beror det på?
Svar
3
· Visningar
764
Senast: vickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp