Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min lilla häst har gjort illa sig!! Jag vet inte vad han har gjort illa sig på, men det kan vara vatten hinken som han lyckades slita...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: merenwen
·
M
Foder & Strö Snabb fråga :o: Har torkat hösilage i mikron! Det var 100gr innan jag torkat det. När det var torkat var det 35 gr. Hur räknar jag då Ts...
Svar
11
· Visningar
2 678
Senast: Nyx
·
V
Foder & Strö Vad vet ni om fosfor? Vill ha lite mer fakta här om någon kan dela med sig? På vilket sätt inverkar fosforn och vad är den bra för...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Finns det någon bra "mall" på nätet som man kan leta reda på hästens behov, i? (energi, protein). Jag har skickat iväg ensilaget på...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Vad tycker ni om fibergi? Själv tycker jag att det verkar vara nåt som "blir över" och sen kstas det ner i samma påse. Lite halm, lite...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: kakan79
·
S
Foder & Strö Ni som ger era hästar munkpeppar, hur mycket ger ni och hur ofta? Jag undrar även var man köper munkpeppar någonstans? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Arwyn
·
R
Foder & Strö Fick höra en sak som jag tyckte lät lagom konstigt idag. Jag har nämligen börjat ge min pålle vetegroddsolja för att han har lite klåda...
Svar
6
· Visningar
3 982
Senast: suisyola
·
K
Foder & Strö Jag har tre olika hö partier, hur gör jag?? Går det att plocka från alla tre o blanda ihop o sända in?? Det kan ju inte vara nödvändigt...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: armada
·
Foder & Strö Ungefär hur mycket är 100g Miner Vit ? 1 dl?
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Jet
·
Hästvård Vill bara göra en liten koll på hur vanligt det är att man har samma hovslagare år ut & år in.. Man hör ofta att folk är missnöjda...
2
Svar
26
· Visningar
1 796
Senast: Lilltufsan
·
C
Hästvård Tyvärr.. Har haft hästen i knappt två veckor. Min syster säger att hon alltid har tyckt att han har varit svårt att kratsa ena hoven på...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Hej alla kunniga! Mina hästar går på fri tillgång på hö och äter ca 11 kg var per dygn. (Det är två araber). Från höt får de: 85 MJ 730...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: maggan2
·
A
Hästvård Min häst hade ett överben på insidan av höger fram (tre-fyra cm under knäet) när jag köpte honom som oinriden femåring -96. Sedan dess...
Svar
11
· Visningar
1 901
Senast: bullis1
·
J
Foder & Strö Är det någon som har ett "botemedel" för hästar som är lösa i magen?? Har provat linfrö och Mag & Tarm-pulver, men utan resultat...
2
Svar
25
· Visningar
1 788
Senast: julius
·
G
Foder & Strö fri tillgång=överfodring :confused: är d flera här som ger fri tillgång?
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: GoddessOfLove
·
Hästvård Våran ponny har fått lite diaree och gaser. ( Han bajar normalt) Men fiser och det rinner lite grann. Jag mistänker att det kan vara så...
2
Svar
24
· Visningar
7 886
Senast: Lydia
·
F
Foder & Strö Det gäller en ungponny, welsh av cobtyp (sekt C) som blir C-ponny. Född 2001, är nu ca 131-132 hög, lär bli ca 135-136. Hon går på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: gejsa
·
P
Foder & Strö Tänkte se över hästens foderstat, men måste få reda på hur mycket han väger. :crazy: Någon som vet någon lastbilsvåg i sthlm'sområdet...
Svar
10
· Visningar
1 835
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Jag har lyckats klanta till det så att jag inte får ur tåbroddarna på min häst... De är fortfarande "vassa" men rundslitna mot skon...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Centaur
·
T
Foder & Strö hur gör man och kostar det något? :confused: :)
Svar
1
· Visningar
609
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp