Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Jag står i ett stall där ägaren "gör" sitt egent foder, korn, havre och ensilage. Kan ställer massa vita balar utanför stallet som vi...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: mandalaki
·
B
Hästvård Jag har nu varit till hästklinik med mitt sto. Det visade sig att hon är dubbelsidigt halt fram och att hon har en hovbensrotation på hö...
Svar
3
· Visningar
1 089
B
Hästvård (frågor igen ang vävning! :crazy:) ...vad har ni för erfarenheter? har ni en häst som väver och har det nån gång ställt till problem...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: little_blondie
·
M
Hästvård Jag har på en annan sida blivit kallad för dum för att jag ansåg att föl inte behöver hanteras särskillt mycket (tidsmässigt handlade...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 028
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö jag har ingen tillgång till våg så jag undrar hur mycket 0.3 kg kraft grund, 0.4 kg vetekli och 0.2 kg soja och 50 g miner blå i...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Tänkte höra om vad det är för näringsämnen i halm? Vet att det inte innehåller proteiner men vad innehåller det? Jag har fin gyllengul...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: Francess
·
Q
Hästvård Undrar hur vanligt det är att man inte kalkar sina boxar/spiltor. Ni som inte gör det, varför inte?
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Titz
·
S
Svar
29
· Visningar
4 268
Senast: _Sucy_
·
H
Foder & Strö Funderar på att börja ge vissa hästar vetekli... Eftersom vissa står på torv eller spån istället för halm. Jag vill att de ska få i sig...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Hästbiten
·
S
Foder & Strö är det någon stor skillnad på betfor i pelletsform och vanlig betfor?
Svar
13
· Visningar
2 760
Senast: aspartam
·
S
Foder & Strö Jag flyttar till ett nytt stall i helgen och deras hösilage har följande värden (per kg foder): 59% TS 45 g smb rp 5,7 MJ energi 4,2 g...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Sirisiri
·
S
Hästvård Ska klippa min häst nu till vintern och undrar lite över vad jag ska välja för "mönster" på henne! Hon är en känslig dam men om hon nu...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Nån som har gjort det på sin häst? Hade en tandläkare ute hos min häst för ett par dagar sedan och hon upptäckte en "knöl" som hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 750
Senast: Happy
·
Hästvård Ni som minns det skakande fölet kanske vill ha en rapport. Har inte skakat alls oavsett på 3-4 veckor. Igår gick hon ute i isande kallt...
Svar
7
· Visningar
1 017
K
Foder & Strö Hur lång hållbarhet har Lusern Hackad strå? Och hur förvarar ni det? Det kommer ju i en bal, hur förvarar man den bäst? :bow:
Svar
6
· Visningar
1 794
Senast: martha
·
L
Foder & Strö Jag håller på att räkna ut hur mycket det kostar att ha häst per månad. Hur mycket kostar foder? Hö, havre, korn, betfor och mineraler...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: fantastic
·
F
Hästvård Hur gör man? hur ofta ska man vaccinera? Har vaccinerat hästen två gånger nu med 4 veckors mellanrum. När ska han ha den tredje sprutan?
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Nafayette
·
Hästvård Battis är ofräsch - igen. Tror dock inte det är någon fara på taket den här gången (har inte ens gråtit ;) :o) - men han vart oren i...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Jen80
·
Q
Foder & Strö Önskar höra litet erfarenheter av lutad halm.Provade för några år sedan men ingen av mina hästar gillade det.
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Hästvård Vad göra? Rena vojlockar och shabrak, ren häst, kolla fodret och sadeln. Vad använder ni för medel/tvål för att rengöra eller torka ut...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: veg_lasagne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp