Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag skall klippa häst för första gången i mitt liv. Villken klippning skall jag välja? Spårklippning eller Täckesklippning Hästen...
Svar
17
· Visningar
1 208
Senast: blondi3958
·
Hästvård Har en häst som vrickat sig svårt och det är inte säkert att det kommer bli så bra att hon kan ridas igen. Men hon kommer troligtvis...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Centaur
·
I
Foder & Strö Hej! Jag har lite saker jag vill ha hjälp med och hoppas jag får det! :D När man mäter upp foder till hästen, ska man andvända...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Magdalena
·
A
Hästvård Hostigt & förkylt föl Jag undrar hur jag ska göra,jag har ett snart 6 mån föl som är lite snorig och hostar,inte mkt kanske men hon...
Svar
6
· Visningar
2 946
Senast: Angela
·
B
Foder & Strö Vad är det då? Det är rundbalshö, ser fint ut men luktar som sagt lite svampigt... :crazy:
Svar
6
· Visningar
941
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Om en häst behövs masseras O "kännas igenom" just vid svansroten, kan man ta ut en vanlig masserare då?
Svar
4
· Visningar
865
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Foder & Strö Jag är för tillfället arbetslös och lever på en ganska så tight budget. Vill göra en analys på mitt hö, både näring och bakterier...
Svar
13
· Visningar
1 989
Senast: Inte_Ung
·
B
Foder & Strö I Hippo Lusernpellets så ligger smrp på 120g per kilo och i Kraffts Lusern så ligger det på 105. Då måste väl Hippo vara bättre? Är...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Hästvård Har en liten hingst som är lite små dum i bland så nu har jag bestämt mig för att kastrera honom. Så när jag ringde veterinären så fråga...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Lindis
·
A
Foder & Strö Vad har en tremånaders fölunge för smb.rp/MJ-kvot? Hittar inte mitt häfte från SLU... mvh Ellinor E. Karlström :bump:
Svar
2
· Visningar
596
Senast: aspartam
·
Foder & Strö Har ställt av min häst nu i ca 2 veckor pga att han är varm/svullen och stel i höger bak. HUr mycket ska jag dra ner på krafftfodret...
Svar
3
· Visningar
657
B
Foder & Strö Undrar bara hur många här som gör hygienanalys på sitt hö??
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö Cazmir har diarre... antagligen för vi byter foderstat... från hösilage till HÖ (nu är silaget slut :eek: :(). och Så bytte vi bort...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: _Sucy_
·
T
Foder & Strö Mitt varmblod som tränar dagligen och startar varannan v får bara 10 kg hö 0.50 kg havre 0.25 korn 0.25 kli 0.50 betfor + mineraler en...
2
Svar
27
· Visningar
1 829
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har ett 20 årigt sto med fångbesvär. Skulle behöva förslag på vettigt kraftfoder... Då hon inte är så pigg av naturen och fruktansvärt...
2
Svar
20
· Visningar
1 586
Senast: BOGGIE
·
B
Foder & Strö Letar efter ett bra hö att fodra mina hästar med till våren, har letat länge nu och det är väldans svårt att få tag på vettigt hö tycker...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: BJÖRKIS
·
T
Hästvård Någon som har ett bra tips på hur jag ska få min hästs man ren igen? Just nu ser den ut att ha en lerinpackning med tovor som "extra...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Rea
·
Foder & Strö Hej! Jag blir tokig på min häst. Just nu får han en kvot på 7,2 (51MJ och 368 gSRP). I ett par dagar nu tycker jag att ryggraden...
2
Svar
36
· Visningar
1 975
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Alla som undrar om avmaskning; här finns en suverän sida med senaste rönen skriva på ett förståeligt sätt. Går att skriva ut och sätta...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Pirayan
·
Foder & Strö Jag har nyligen köpt en ny häst och förbereder nu för att räkna ut hans foderstat. Analysen kommer snart. Jag skulle vilja ha hjälp av...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp