Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har blivit erbjuden att köpa hö från en annan bonde nu som har gjort egen analys på sitt hö och kvoten på det blir 5,48 (40 smbrp...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: caradan
·
Q
Hästvård i förr går upptäckte jag något som känns som små mygg bett i huden på min häst och blev väldigt fundersam. smörjde på och masserade in...
Svar
13
· Visningar
1 490
Senast: Boll
·
B
Foder & Strö Är det på något sätt farligt att ströa med vetehalm som har nästan alla ax kvar? Hästen ifråga tycker att halmen är väldigt god. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
7 813
Senast: Jenny_Quichen
·
J
Foder & Strö Kan hästar som äter mycket stråfoder, 9 kg hö + minst 4 kg halm få smulig avföring? :confused: Min häst har grönaktig (precis som om...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: Francess
·
H
Hästvård MITT LILLA FÖL HAR FÅTT PÅBÖRJAN TILL LUNGINFLAMMATION. NU GÅR HON PÅ PENCILIN O FABROL. KOMMER DETTA ATT GE NÅGRA MEN FÖR LIVET??
Svar
2
· Visningar
3 877
Foder & Strö Jag har tyvärr överviktiga hästar,som nu ska tas ner i vikt.Vet var här så vi kom fram till att så vore nog det bästa :o...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: svea
·
T
Hästvård Tyvärr ytterligare en fråga om avmaskning men jag undrar med vilken tidsintervall man bör byta medel? Ex. År 1: Pyrantel hela året År 2...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Titz
·
Q
Foder & Strö vad tokigt det blev. Den om halmen är alltså en av trådarna med galna kommentarer.
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Quell
·
P
Hästvård Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp om vad som kan vara bra i en sjuklåda i stallet... Jag är usel på sådant och skulle gjärna vilja...
Svar
4
· Visningar
1 333
Senast: suisyola
·
C
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp med att få ordning på min hästs foderstat, vad är det man ska ta hänsyn till när man avgör hur mycket en häst...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: mirage
·
Foder & Strö Hej! Undrar bara om någon börjat fodra med detta foder ännu? Har terroriserat Granngården, men det har fortfarande inte kommit in...
2
Svar
26
· Visningar
2 286
Senast: caradan
·
Hästvård Det vimlar av avmaskningsfrågor på detta forum, men även jag är i behov av att ställa en fråga i just detta ämne… Så snälla Magdalena...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård ni som använder hösikag till era hästar, vaccinerar ni mot botulism då? vad kostar en sådan vaccination?
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Millz
·
M
Hästvård Satt just och funderade på det här med nerver och ytliga nerver på hästar. Finns det någon mer stor ytlig nerv förutom Ichiasnerven som...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: puckis
·
Foder & Strö Hej hopp! Har en 20-årig ponny här hemma som för tillfället rids mkt lätt i och med att han har dragit på sig en senskada i sommras. Jag...
Svar
18
· Visningar
2 275
Senast: Jaba
·
M
Hästvård hejsan, jag har hört talas om olika sorters blister och vad man kan göra med dem, men jag har inte riktigt förstått än vad det är för...
Svar
1
· Visningar
1 905
Senast: nilema
·
V
Foder & Strö Jag står i ett stall där ägaren "gör" sitt egent foder, korn, havre och ensilage. Kan ställer massa vita balar utanför stallet som vi...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: mandalaki
·
B
Hästvård Jag har nu varit till hästklinik med mitt sto. Det visade sig att hon är dubbelsidigt halt fram och att hon har en hovbensrotation på hö...
Svar
3
· Visningar
1 087
B
Hästvård (frågor igen ang vävning! :crazy:) ...vad har ni för erfarenheter? har ni en häst som väver och har det nån gång ställt till problem...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: little_blondie
·
M
Hästvård Jag har på en annan sida blivit kallad för dum för att jag ansåg att föl inte behöver hanteras särskillt mycket (tidsmässigt handlade...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 020
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp