Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Fick analysen igår och kunde konstatera att det är sista gången jag köper oanalyserat. :mad: Har räknat och räknat men mineralerna får...
Svar
11
· Visningar
1 068
B
Foder & Strö Hur fungerar det? De är ju plastade... jag kan ju inte öppna varje bal och ta lite på samma sätt som med vanliga höbalar. och balarna...
Svar
10
· Visningar
1 339
S
Foder & Strö Kan man ge det samtidigt? :confused: Tänkte nämlingen börja med det senare, men min häst får redan glukosamin. Tänkte att det kanske...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: saltakatten
·
M
Hästvård Hade samma problem i fjol vid den här tiden nu när hovarna är torra. Jag har alltså PGbeslag fram på mitt stora tunga halvblod för att...
Svar
16
· Visningar
1 627
Senast: LIA
·
S
Foder & Strö Funderar på att gå över till Kraft eller Fibergi Är jämt orolig att han inte får i sig det han skall ha? Dom andra i stallet vill inte...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: snus
·
R
Foder & Strö Unghästan jag köpte hade fått upp till 5 Wienerbröd i veckan av uppfödarens granne som arbetade i butik. Hur påverkar det hästen? Har...
Svar
9
· Visningar
1 976
Senast: daysi
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av en rejäl hälta i en led orsakad av en rejäl stukning/vrickning eller likn? ingen svullnad, något varm...
Svar
3
· Visningar
2 184
Senast: Moppe
·
Hästvård Jag undrar om det är rätt instans man vänder sig till om jag ringer en kiropraktor för att ev få fram orsaken till mitt shettis stos...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Shettisar
·
O
Foder & Strö Har fått min analys och den lyder så här: Torrsubstans: 71% SP: 21 g/kg foder Energi: 6.4 MJ/kg foder Råprotein: 64 g/kg TS SP: 29 g/kg...
Svar
13
· Visningar
2 140
B
Foder & Strö Har precis köpt en ny häst och hon ser inte så kul ut i hullet alls. Stor mage, takig över rygg och kors och man känner revbenen lätt...
Svar
15
· Visningar
1 309
S
Hästvård Nu har veterinären varit ute för att titta upp vår kissepojke hon gick in via ändtarmen och hittade urinblåsan som var gropig, stora...
Svar
4
· Visningar
1 826
Senast: Sunnan
·
Hästvård Min tva aring ar just nu under transport till Skottland. Han har sen han lamnade stallet i torsdags druckit valdigt daligt. Aven nar han...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: shadde77
·
B
Hästvård Hej! Jag undrar lite hur en knäledsinflammation uppkommer, om det är överbelastningfram, vrickning m.m som kan orsaka det?!Hästen är...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: solomato
·
B
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av PG-skor? Min tvååring är väldigt känslig vid lite hårt underlag och jag vill testa PG-skor. Hovslagaren...
Svar
14
· Visningar
2 934
Senast: b4nugget
·
S
Hästvård Jag undrar hur man kan se VAR hältan sitter när den inte är så kraftig.?? Ngn har sagt att hästen "nickar" med huvud/hals i traven om...
Svar
12
· Visningar
8 849
Senast: solomato
·
B
Foder & Strö Liksom halva Sverige sitter jag med nyanländ analysrapport och ska försöka få ihop nåt. Mina hästar går fortfarande ute dygnet runt på...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Nina83
·
A
Hästvård Min fölis på två månader ömmar på sidan av ryggraden uppe på rumpan, hon viker undan när jag trycker med ett ganska lätt tryck...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Amelia
·
B
Hästvård på den klinik jag har varit på med min häst böjer de bara knä och kota, men jag har hört att man kan böja 5 el. 7 (?) leder. isåfall...
Svar
1
· Visningar
1 926
Foder & Strö Hovslagaren var och verkade min ettåring förra veckan, och hon tycte att han skulle få biotin eftersom han var lite porös i hoivarna...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: Tess82
·
B
Hästvård visst finns det shampoo där man inte behöver vatten (torr shampoo eller nått?)?! tänker mest på att min häst är i behov av en...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp