Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst och jag blev “jagade” av en lös hund i torsdags, vilket resulterade i en mycket upprörd pålle som sprang mer i dikena än på...
Svar
4
· Visningar
2 043
Senast: fejko
·
Hästvård Hörde skojiga grejer när vi kollade tänderna på mammas häst i måndags. För det första, ultraljudar vanliga veterinärer (på...
Svar
2
· Visningar
847
B
Foder & Strö Har för mig att jag läste någon tråd om det för länge sedan här. Hur var det nu, kan man ge det och hur mycket ska man ge ungefär?
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: suisyola
·
A
Foder & Strö Mina två hästar (d-ponny och en arab) gå fotfaande på bete. Vi har stora hagar som det finns mycket gräs kvar i. Båda är i mkt god...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: ameo
·
Foder & Strö Om man har en svårfödd häst, bör man ändå ha kvoten runt 6 eller ska man ha den högre då ?
Svar
1
· Visningar
719
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vi flyttade våra hästar från sommar hagen till vinterhagen i lördags. I vinterhagen har det växt upp allehanda goda saker att äta och nu...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: Shaggy
·
K
Hästvård Min häst fäller sin sommarpäls och blivit nästan flintskallig. Vad kan jag ge henne som får fart på pälsen?? :confused:
Svar
2
· Visningar
865
B
Hästvård Nu har jag läst apotekets skrift om hästar och avmaskning och blivit lite nojig... Där står det hur viktigt det är att ha skilda...
Svar
8
· Visningar
1 324
T
Foder & Strö Har nu räknat ut min hästs foderstat och det visade sig att hon får nästan exakt så mycket energi hon behöver, men bara hälften så...
Svar
2
· Visningar
898
A
Foder & Strö Hur ser man på en häst att den har fått det, och hur kan mna hjälpa den ifrån det?
Svar
3
· Visningar
1 648
Senast: miamiamia
·
P
Hästvård Min häst stryker sig med bakhovarna mot varandra. Vad gör man åt det? Det spelar ju ingen roll om man har bakkappor eler inte, det går...
Svar
7
· Visningar
1 765
Senast: b4nugget
·
B
Hästvård ...jag skulle släppa ut hästarna så är min fjording helt "knäpp". Han kastar sig mot väggarna i boxen (så som han gör när han kliar sig)...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Ridning & vaccinering? Hej! Mina ponnyer blev vaccinerade i måndags morse & nu undrar jag hur hårt jag kan rida de närmaste dagarna? &...
Svar
3
· Visningar
1 326
Senast: Ajabaja
·
F
Hästvård Ni som helklipper, har ni halstäcke på era hästar då? tycker det blir kallt utan. Likaså med magplatta.
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Milosari
·
A
Hästvård Brukar ni stretcha era hästar efter träning. Jag börjar fundera på att göra det med min. Han är ännu inte inriden men det kan väl...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: Mumlan
·
V
Foder & Strö Nu har jag funderat på en sak. När man sitter här och förbereder för att komponera ihop en bra foderstat är det en sak som slår mig...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: veronican
·
Foder & Strö Vårt hö har följande värden och nu undrar jag hur ett 16 årigt halvblodssto som är svår att få i hull klarar sig på följande Protein...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: TeamTanja
·
Foder & Strö Kom på att jag ger ju mina hästar linfrön också. Någon som vet vilka värden linfrön har? :bow:
Svar
5
· Visningar
876
Senast: gejsa
·
T
Hästvård ..vad är det? Är det någon speciell metod man använder sig av, än vid "vanlig" avlivning?
Svar
12
· Visningar
3 286
Senast: Elektron
·
Z
Hästvård Min totta har sår på svansroten, från början var de ca o,5cm i diameter, men de har läkt nu och ersatts av sår på ca1-2cm i diam. Det är...
Svar
8
· Visningar
4 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp