Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Haha, visst inte var denna tråden skulle ligga så jag lägger den här. :) :cool: Om det kurrar i en hästs mage, är det för att den är...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Sesselja
·
T
Hästvård Hej! :cool: Tänkte kolla lite om nån har några synpunkter på när och hur jag är i stallet m.m... 06.00 Uppe med tuppen, gäsp. 06.20 i...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Raeman
·
Foder & Strö om man ska skicka in analys, exakt hur gör man? hur många olika balar ska man ta ifrån? hur mycket hö ska man ta? vart skickar man in...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Bucus
·
B
Hästvård Kan sjukdommar spridas genom klippmaskiner? Eftersom jag inte har någon egen så funderar jag på att låna ridskolans klippmaskin..men kan...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö gav mitt sto B-vitamin vid fällningen i våras. Tyckte det funkade bra så ja tänkte ge det nu vid pälssättningen även. Frågan är då när...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Sesselja
·
S
Foder & Strö Hur gör ni som är inackorderade i stora stall? Min pålla står vintertid med nästan 100 andra stallkompisar. Säger sig självt att det går...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: sova
·
P
Hästvård någon som vet eller har någon erfarenhet av detta?
Svar
7
· Visningar
2 554
Senast: gulan
·
B
Hästvård Jag skall väl ta det från början! På våren började plötsligt benskydden skava och på bara några dagar hade det kommit ränder av vita hår...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: **BORTTAGEN**
·
G
Foder & Strö Har fått veta att vårt hö innehåller 1/3 smältbart protein av vad det borde... Håller nu på och lär mig om proteiner samt olika sätt att...
Svar
9
· Visningar
1 082
Senast: Bucus
·
Foder & Strö En fundering: Om hästar får två tussar hö att välja mellan. Känner de då av hygienen på höet? Om hö nr1 har usel hygien och är dammigt...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: skumpan2000
·
A
Foder & Strö Fick precis veta att höet jag gett till mitt fångsto (och som jag tidigare på bukefalos bett om hjälp att räkna foderstat till); 1. Är...
Svar
3
· Visningar
995
I
Hästvård min häst har fått några fästingar efter jag slutade på vitlök,nu är jag dock lite bekymrat,den nest sista jag drog på han så blev det en...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Ursäkta min barnsliga förtjusning, men föleländet ÄTER hösilage. Och som hon äter! Fick ju hem 10 pyttesmå, oändligt sööööta...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Arabis
·
G
Foder & Strö Pris, nån som vet och var de brukar finnas till försäljning. Brukar hästarna gilla det?
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Min häst fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR banan! Nu undrar jag om det är farligt att ge honom detta? Jag menar, det kan ju inte vara särskilt...
2
Svar
26
· Visningar
2 178
Senast: Anky
·
B
Foder & Strö Om man ska ge hästen tillskott på selen, hur fungerar det? vet inte ens vad det är... flytande? pulver? Finns det "rent" att köpa...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag ger pellets och mineraler och flytande b-vitamin, men hälften av vitaminerna rinner av och fastnar i hinken, och hästen slickar inte...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Millz
·
Foder & Strö Vad händer om hästen får för mycket respektive för lite magnesium eller fosfor ?
Svar
2
· Visningar
892
B
Hästvård Någon som haft häst med hovbensinflammation? Prognos, behandlingar m.m vill veta ALLT som är värt att veta.
Svar
1
· Visningar
2 005
Senast: ameo
·
B
Foder & Strö behöver muskler på hästen. Läste på Eclipses hemsida om två produkter som känns lockande... Master Muscle - doseringspåsar för hästar...
Svar
14
· Visningar
1 762
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp