Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jaha... då har jag fått analysen på hösilaget och det gjorde ju inte saken lättare. Jag ger min häst idag 8kg hösilage plus 1 kg hö, 2...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: majola
·
Foder & Strö Hömage och proteinbrist; *Beräknar man hästen som fet när man gör foderstat? *Korrekt foderstat, får den bort "hömagen" eller skall...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: tgd
·
Foder & Strö Hur börjar en häst som får tillräckligt med energi för att hålla hullet bra (inte för tjock och inte för mager) men på tok för lite med...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Jag sitter med analyssvaren på hösilaget som finns att tillgå i stallet, men kan inte få till en vettig foderstat utifrån siffrorna...
Svar
12
· Visningar
814
Senast: Bucus
·
Foder & Strö På Kraffts säckar står det ju proteininnehåll i %. Kan man översätta det rakt av till gram/kilo när man räknar foderstaten? Alltså att t...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: armada
·
F
Foder & Strö Nån som skulle kunna ge mig troligt värde på ogödslat ängshö? Det har inte blivit gödslat på flera år, skördades i södra Halland...
Svar
4
· Visningar
2 018
Senast: Nellis
·
M
Foder & Strö Dodson & Horrell, igen! Har nu skrivit till dom och då svarade dom att jag skulle räkna om proteinet till smältbart själv med denna...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Foder & Strö och hur många kg hö får den per dag?
2 3
Svar
59
· Visningar
2 956
Senast: Kassiopeja
·
F
Foder & Strö jag har fått rekomendat att jag ska ge min häst kraft sport. men nu undrar jag om man måste låta det stå och svälla och hur länge i så...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: Gisburne
·
H
Foder & Strö Har en fundering angående rygg och bukmuskler. Jag har en häst som behöver mer av dom musklerna och undrar om någon har något tips om...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: ameo
·
D
Foder & Strö ...är det någon av er som har erfarenheter av det? Positiva/negativa erfarenheter? (Håller på och läser lite om fytoterapi, alltså...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Dís
·
Foder & Strö Vad för foder/tillskott/örter verkar utrensande i hästens tarmflor? Min ena lilla häst verkar ha en oblans i tarmfloran för hon äter av...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Dís
·
A
Foder & Strö På stället där jag har praktiserat så började de ge hästarna ensiilage när jag var där och dte ensilgaet var väldigt torrt! När vi...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: Amia
·
Foder & Strö hur knasig kvot kan man stå ut med?
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: alazzi
·
H
Foder & Strö Någon som vet något bra foder tillskott för bättre hovtillväxt?En av mina hästar har haft några hovsprickor,som nu är nerverkade.Nu vill...
Svar
9
· Visningar
2 148
Senast: Centaur
·
Foder & Strö God morgon! Vilka müslis är proteinsnålast samt billigast? :smirk: Funderar eventuellt på müsli som komplettering till havren, men i...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: majola
·
F
Foder & Strö Räkna \"baklänges\", går det??? Hej alla foderkunniga! Jag har en fundering som jag behöver bolla med er. Om det är så att man vet den...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: fragvis
·
S
Foder & Strö Har en fundering om mängd hö till en unghäst. Det är en New forest och äter kraft Hippo avel 1kg per dygn. +4kg hö per dygn.OBS det är...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: strumpan
·
H
Foder & Strö Vad har ni för MJ/protein kvot? Och till vilken slags häst? Är lite nyfiken bara.
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Var till stan idag och hästarna hade jag låtit stå inne då vi har haft dåligt väder. Mitt ex har varit hit och hämtat hästfinkan och...
Svar
10
· Visningar
937
Senast: Gumman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp