Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kan nån vänlig själ säga hur mkt kalcium, fosfor o magnesium Betfor innehåller?
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Bucus
·
A
Foder & Strö Ridsport.nu skriver "Fetman beror inte på hö Ingen häst blir fet av hö. I stället ska hästen få tillgång till så mycket hö som den vill...
Svar
13
· Visningar
1 179
Senast: Pirayan
·
D
Foder & Strö Får inte ge hösilaget som jag tänkt nu när jag ska byta stall då alla de andra ger hö & hästarna går ihop i hagarna.... Handlar om ett...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Jag ger 1 dl linfrö till min häst (har ingen aning om vad det kan väga) och nu undrar jag om det är viktigt att räkna med det i...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö En liten fråga ang. protein. Har fått tips på att ge min lilla häst lite extra protein. Av någon anledning så gruvar jag mig :crazy: nä...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag är såå ledsen. Var tvungen att köpa höet först och analysera sedan för bonden ville inte analysera. :mad: Mitt förra hö var kanon...
Svar
11
· Visningar
1 143
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Nyttigt eller inte??? Det verkar iallafall mina ponnysar tro. De äter av hjärtans lust...bajset alltså. Någon som har en idé vad det...
Svar
17
· Visningar
1 107
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö har ett normalt hö (mer åt det dåliga hållet) ger även breed,betfor,havre och kalk till mitt föl.Ungefär hur mkt ska jag ge?
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur länge kan man ha en hösilage bal öppnad? Dom flesta i mitt stall kan använda balar som har stått öppna i flera veckor, kan man...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Black
·
Z
Foder & Strö Hej alla! Jag undrar var man kan få tag på nyponextrakt till hästar? Hur gör man örtextrakt? MVH Zad
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Hur påverkas värdena då? :confused: Om man har en vall, slår hela men sen plastar vid olika tidpunkter, får man då hösilage med samma...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: San
·
Foder & Strö ni som ger era hästar det: Hur sjutton får ni dom att äta det? :crazy: Köpte hem idag, och skulle ge lite i samband med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 513
Senast: Johanna_Agge
·
V
Foder & Strö Jag kanske är ute och seglar, men jag ser inte hur man ska kunna ge detta hösilage i rätt grovfodermängd och kunna rätta till kvoten...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: sova
·
V
Foder & Strö vad är det bra för?
Svar
6
· Visningar
878
Senast: suisyola
·
H
Foder & Strö Funderar på regnskurar som alltid tycks komma när man precis slagit höt. Nu menar jag inte ihållande regn, utan en riktig skur dag 1...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Kattja
·
B
Foder & Strö Hej! Jag räknar och räknar på foderstater, försöker hitta något foder att kompletera till det jag ger. Behöver något som har Mycket...
Svar
13
· Visningar
1 619
Senast: **BORTTAGEN**
·
U
Foder & Strö Vetekli & kalk?!? Undrar om någon kan hjälpa mig; jag fick höra att om man ger vetekli till häst så behöver man tillföra extra kalk...
Svar
15
· Visningar
2 163
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag ska skicka in mitt hö på analys men man kan ju välja olika alternativ...vad ska man välja? Protein och energi. Mögel och bakterier...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag har inte tillgång till någon kross och kan inte köpa färdig krossat för det står sig inte tillräckligt länge (1 häst) Kan inte ge...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Magdalena
·
H
Foder & Strö mitt lilla föl på 6 månader äter 3,5 dl betfor 5dl breed och 5dl havre plus lite morötter med fri tillgång till hö ca 5kg på kvällen...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp