Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har nu fått analys i stallet och det visade sig att proteinet var lågt (27) och energin hög (8). Kommer med en fullständig analys...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: malumbub
·
J
Foder & Strö Nu börjar mitt sto, kbltravare, bli VÄLDIGT fet!! :eek: Har liksom inte tänkt så noga på det förrän idag, då jag longerade henne och...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Jet
·
Foder & Strö Hur? Jag har två hästar varav den ena är allergisk mot damm. Vi har torv och hösilage - det mår han bra av och hostar inte alls längre...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Selen, föl & foder Var ligger maxtoleransen av selen till 6månaders arabföl? Beräknad vuxenvikt 450 kilo? Var ligger selenbehovet...
Svar
3
· Visningar
1 063
M
Foder & Strö Har hösilage från två stora rundbalar i frysen nu... räcker det? Kan jag skicka det till analys?
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Bucus
·
S
Foder & Strö Jag har ett svenskt halvblod som är 11 år. Jag tränar 2ggr veckan. Tävlar ganska ofta. Kommer nu till det roliga. Han får i foder per...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Bucus
·
S
Foder & Strö 3dl pelletrerad lucern ca???
Svar
4
· Visningar
827
Senast: veronican
·
Foder & Strö Har suttit o räknat på foderstater till digivande ston och det var inte det lättaste. Hur i hela fridens namn kommer man upp i kvoten 12...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Dietiska foder som \"tarmsmörjare\". Jag har börjat fundera på hur mkt man behöver ge för att det ska "smörja tarmarna" tillräckligt...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: kopparberg
·
M
Svar
40
· Visningar
2 955
Senast: daffy
·
T
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta foder? Ska enligt uppgift innehålla bl.a. lusern, majs, kli, soja mm. Tacksam för mer info...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: chrisse
·
Foder & Strö hur stort är underhållsbehovet av salt för en vuxen fjording? Hur mycket behöver hästen vid lätt-medelhårt arbete?
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: fragvis
·
N
Foder & Strö Varje gång som hästfynd dimper ner i brevlådan blir jag nästan nervös. varje gång blir man påmind vilken otroligt dålig hästägare man...
2
Svar
33
· Visningar
3 225
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva tips på hur jag ska fördela pållens foder. Jag har tänkt mig att han ska få 8kg hö. Han får frukost i boxen, det...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: angelaL
·
Foder & Strö jag har en häst som rids ganska regelbundet och tävlar ibland, dock ingen hårdträning. han har mycket energi är kraftig och behöver inte...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: Jessica
·
S
Foder & Strö Kan man ge vanliga nypon till hästar, alltså att man går ut och plockar själv, eller är det bra om man torkar dom först eller nåt? jag...
Svar
6
· Visningar
1 648
Senast: RebeckaKihlberg
·
Foder & Strö Vi ska börja med hösilage och efter att vaccinationerna är klara har vi detta silage: ts 56 Energi 5,1 Ca...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Jessica
·
F
Foder & Strö Jag har en arab som har blivit som ett bowlingklot det senaste halvåret. Jag ger henne så lite mat jag vågar, utan att riskera att det...
Svar
15
· Visningar
1 560
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Foder & Strö Har en 1,5 åring fullblod. Finns det någon mer som har en? (är säkert inte den enda =) ) Skulle vara roligt att höra vad ni ger eran...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Nenix
·
H
Foder & Strö Tror äntligen jag fått tag i ett bra hö för min unghäst. Pratade med bonden för två veckor sedan och då hade han bara analyserat Energi...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Hawaii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp