Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Vad skall jag välja? Krossad havre håller väll sig inte så fräch hur länge som hellst eller? 30kg lär räcka ett antal månader åt min...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Senast: gonkan
·
T
Foder & Strö blötte lucernpelletsen igår och blev förskräckt över hur mkt den svällde (tänk om detta hade hänt i hästmagen :eek:). Nu undrar jag om...
2
Svar
21
· Visningar
5 450
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö I foderstaten som jag har till min häst saknas det ca 20 MJ. Kan jag ge honom olja då, i så fall vilken och hur mycket? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: pys1
·
Foder & Strö Någon som kan säga om detta kan vara ok. 0,4 l krafft groov 0,4 l krafft ponny 0,3 l betfor 1 l hackad lucern 3 kg hö Ponnyn är ca 124...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Skall analysera höet, men har lite problem. Hästarna kommer inta att få "samma" hö fram till nästa skörd, utan mestadels 2:a skörd från...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Morran
·
O
Foder & Strö Vad betalar ni per kg halm inkl moms? Havrehalv Vetehalm Kornhalm
Svar
17
· Visningar
4 295
Senast: Tokloke
·
Foder & Strö När ni räknar foderstater så nämns nästan alltid att man ska fodra med soja. Var handlar man sojan? vilken sorts soja är det? dyrt...
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: Moppa123
·
Foder & Strö om man ger 1 dl linfrö hur mycket vatten ska man då ha? det går bra att hälla varmt vatten på? hur länge ska det då stå innan man...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Tokloke
·
S
Foder & Strö Läste följande på en hemsida och undrar om det verkligen är rätt?? Isf har jag betalat dubbelt pris.. Många foderförsäljande företag...
Svar
1
· Visningar
2 603
Senast: martha
·
B
Foder & Strö Hej! Vilket Lusern använder ni som använder det som protein tillskott om man säger så?! Var har ni köpt det och vad kostade en säck...
2
Svar
21
· Visningar
2 512
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö Våra stallägare tänkte låta oss fodra med förra årets hö som var dammigt och inte det minsta grönt längre. Frågade om dom ville stå för...
Svar
7
· Visningar
989
Senast: Sirisiri
·
M
Foder & Strö Hur ska man då veta hur mycket som är smältbart? Har dobson & Horrells broschyr och det står inte kalcium eller fosfor eller magnesium...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Ni som har det till era hästar, hur mkt hö äter dom per dygn o vad är det för häst...?
Svar
9
· Visningar
1 174
B
Foder & Strö ni som har ensilage, har ni vacc mot botulism? ja eller nej? om nej, varför?
2
Svar
34
· Visningar
1 956
B
Foder & Strö Jag hör ofta folk fråga om foder med extra protein, men har verkligen så många hästar proteinbrist? Hur är det med energin då? Hur...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö vilket är att föredra när man vill ha upp hullet på en häst ? Häst 1 - cobsto, digivande med föl 3 mån, lätt arbete. Häst 2 -...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: ako
·
Foder & Strö Ger mitt fullblod 4 dl linfrö (okokt mängd), varje dag. Hon är mycket blank och fin i magen. Upptill detta får hon 1 dl linolja. Om...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö är det någon skillnad på MJ innehållet i olika oljor? är det nån mening med att köpa krafft's (dyra)energiolja istället för 'vanlig'...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: cutty
·
L
Foder & Strö Hela tiden på min häst låter det som det kurrar i magen och så går hon o fiser hela tiden, är det normalt eller något fel på henne...
Svar
4
· Visningar
3 137
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö nu är det ju hösten igen.....och mina funderingar går igen till behovet för hästarna....det borde ju vara så att behoven sjunker när...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp