Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men ok jag ska förklara då ingen här verkar ha någon hjärna att tänka med öht.
1 självklart har jag sagt till
2 det finns vettiga anledningar till varje åtgärd
Allt han gjort behöver ju inte vara med illvilja, ni har ju trots allt haft en relation och man vill ju (iaf de flesta jag känner) stötta och hjälpa varann i en relation.

Tillägg: egentligen behöver jag inte P. Så fantastiskt är han inte. Ibland stressar han mig mer i sin iver att hjälpa till.
Jag vet heller aldrig i förväg när och vad han ska göra. Tex måndag: utsläpp.
Nej det vet jag inte det har alltid legat på mig fast i och med att han har häst ska han stå med i schemat. Och nej det har han aldrig gjort för han vet aldrig vart han är. Han är med mig när det passar honom.
Kanske är det hjärnspöken men börjat få en känsla av att han lever ett dubbelliv. Kanske han han någon annan? Någon roligare. Ingen aning.
Jag tycker det är jobbigt att vara nära honom. Känns så till och från länge.

Fått bra hjälp av två inackorderingar. Säkert fler hade ställt upp om jag frågat.

Och nej det har han aldrig gjort för han vet aldrig vart han är. Han är med mig när det passar honom.
Kanske är det hjärnspöken men börjat få en känsla av att han lever ett dubbelliv. Kanske han han någon annan? Någon roligare. Ingen aning.
Min gissning är att han mest är snurrig som person.
Att han inte riktigt lyckas planera sin tid.
Och tror att det är så livet fungerar.
Eftersom att han inte vet något annat sätt.
Då är det inget ont i det hela utan hans personlighet.

Det är ganska så vanligt och fruktansvärt påfrestande för omgivningen.

Min gissning är att han mest är snurrig som person.
Att han inte riktigt lyckas planera sin tid.
Och tror att det är så livet fungerar.
Eftersom att han inte vet något annat sätt.
Då är det inget ont i det hela utan hans personlighet.

Det är ganska så vanligt och fruktansvärt påfrestande för omgivningen.
Han är definitivt snurrigare nu än innan!
Och en grej jag tänkte på. Ur säkerhetssynpunkt vet jag inte om jag vågar ha honom här. Tänker när hon blir äldre och ska börja greja med saker.
Tänk om han tex lämnar något farligt framme? Av misstag. Men ändå.
Ja han skulle kunna göra en sån grej. Eller jag vet inte men vill helst inte ta reda på det heller.

Edit:

Judt nu längtar jag mest till när allting är över. Att förhoppningsvis få andas ut.
Jag är rädd att jag gör något dumt nu med ett avslut men jag orkar heller inte leva så här längre.
Ingenting blir bättre utan allt blir gradvis bara sämre.

Nu har jag fixat en grej med inlogg. Han har iofs också tillgång till det. Men det är egentligen ingen jätteviktig sak. Och det går ändra till eget inlogg sen om jag behöver då jag har qrkoden.
Men ändå en liten grej är bättre än inget så nu är det bara resten kvar 👌😂🙈
Han ville verkligen inte ha två separata inlogg och ifrågasatte det så mycket så jag gick med på gemensam. Har varit med där förut men av någon anledning blivit utloggad 🤔

Nu blir det onödigt många inlägg här men P frågade nyligen om jag ville följa med på en kryssning med ett band som skulle spela.
Jag har svepande sagt nej. Eller att jag inte vet. Vi får se.
Det känns lite jobbigt med denna typ av frågor. Han skulle även fråga sin bror om han ville följa med.

Nu blir det onödigt många inlägg här men P frågade nyligen om jag ville följa med på en kryssning med ett band som skulle spela.
Jag har svepande sagt nej. Eller att jag inte vet. Vi får se.
Det känns lite jobbigt med denna typ av frågor. Han skulle även fråga sin bror om han ville följa med.
Med en bebis?
Nu reste jag iofs en hel del med min bebis men det var väl valda resor och absolut inga kryssningar med band! Gillar du ens bandet? Ska bebis vara med och lyssna? Det lär bli trångt och högljutt! Eller menar han att du ska lämna bebis i hytten under tiden? No way!!!!!

Jag tror det är bra om vi har så lite kontakt som möjligt med varandra sen när häst är flyttad.
Jag har varit så irriterad på honom på det senaste av massa anledningar. Senaste var när han sa att han kände att han började bli sjuk och hostig. Varpå han hostar en meter ifrån bebis ansikte.
Inte konstigt vi åkte på skiten med.

Med en bebis?
Nu reste jag iofs en hel del med min bebis men det var väl valda resor och absolut inga kryssningar med band! Gillar du ens bandet? Ska bebis vara med och lyssna? Det lär bli trångt och högljutt! Eller menar han att du ska lämna bebis i hytten under tiden? No way!!!!!
Jag minns inte ens vad det är för band 😅
Så intresserad är jag.
Vet inte hur han tänker och orkar inte fråga heller. Kanske tänker han att vi ska hänga ihop på eftermiddag till tidig kväll. Sen han och brodern och sen att jag ska vara underhållningen efteråt?
Känns inte jättelockande.

Jag minns inte ens vad det är för band 😅
Så intresserad är jag.
Vet inte hur han tänker och orkar inte fråga heller. Kanske tänker han att vi ska hänga ihop på eftermiddag till tidig kväll. Sen han och brodern och sen att jag ska vara underhållningen efteråt?
Känns inte jättelockande.
De där är ju bara så respektlöst och så världsfrånvänt! Vem föreslår ens nåt sånt till en mamma med bebis - och inte ens hans bebis!! Det förtjänar knappt ens ett svar - mest en suck och ett himlande med ögonen, typ. Och varje sån grej är ju ytterligare ett minus i kanten i boken om P! Eller en röd flagga 🚩

De där är ju bara så respektlöst och så världsfrånvänt! Vem föreslår ens nåt sånt till en mamma med bebis - och inte ens hans bebis!! Det förtjänar knappt ens ett svar - mest en suck och ett himlande med ögonen, typ. Och varje sån grej är ju ytterligare ett minus i kanten i boken om P! Eller en röd flagga 🚩
Oj tycker du? Jag blev mer frustrerad över att han sprider sjukdom och inte när ändå möjligt finns stanna på annat håll och avvakta träffa bebis och mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39