Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Det är olika saker att träffa folk på en fest, en kurs eller via vänner.
Eller genom jobbet eller på något annat sätt där huvudsyftet inte är att hitta en livspartner.

Och att aktivt leta efter en livskamrat bland helt okända människor.

Appar/siter och krogen är däremot rätt lika.
Man är där för att hitta en livskamrat bland en massa människor som man inte känner och egentligen inte vet ett dugg om.
I det fallet så vinner nog nätdejting då det är litet säkrare och ger en större möjligt att få veta mer om någon innan man träffar den.

Men det gäller ju då att ge det litet tid att lära känna någon i skrivande och telefonsamtal innan man springer iväg och träffas.
Att träffa typ 3 personer i veckan ger ingen större möjlighet att lära känna någon litet djupare.
Det blir mest som ett snabbköp över det hela.
Du kanske kan skapa en egen tråd om detta. Det här är en dagbokstråd.

Det är olika saker att träffa folk på en fest, en kurs eller via vänner.
Eller genom jobbet eller på något annat sätt där huvudsyftet inte är att hitta en livspartner.

Och att aktivt leta efter en livskamrat bland helt okända människor.

Appar/siter och krogen är däremot rätt lika.
Man är där för att hitta en livskamrat bland en massa människor som man inte känner och egentligen inte vet ett dugg om.
I det fallet så vinner nog nätdejting då det är litet säkrare och ger en större möjligt att få veta mer om någon innan man träffar den.

Men det gäller ju då att ge det litet tid att lära känna någon i skrivande och telefonsamtal innan man springer iväg och träffas.
Att träffa typ 3 personer i veckan ger ingen större möjlighet att lära känna någon litet djupare.
Det blir mest som ett snabbköp över det hela.
Det finns väl inga som helst problem att träffa en person för en fika eller promenad INNAN man bygger luftslott och höga förväntningar i text innan man ses. För attraktion irl är inte oväsentlig.

Du har inte nätdejtat va?

Skulle jag behöva hitta en ny livspartner utan att få använda appar/siter skulle jag behöva ragga random folk på ICA. Eller ja teoretiskt kan jag ju random-ragga på någon på en annan avdelning på jobbet men det skulle vara lika krystat. Fester går jag inte på. Inga kurser där man kan träffa någon heller. Så kvar är ICA eller börja limma på grannarna.

I karamellens fall har hon en gård och ett barn också. Jag förstår absolut hon använder appar/sidor. Och det är inte problemet och hon ska inte skammas för det

Du är medveten om att det finns andra sätt också och att många människor hittar sin livspartner så. Dvs att ditt sätt inte är det enda?
Ja absolut.

Men det är inte riktigt sättet att få kontakt på som jag funderar över utan att det skall vara så kort mellan kontakt och träff och så väldigt många så fort.

Hur i hela friden skall man hinna lära känna någon om man träffar 3 nya personer i veckan för max 2h samtal per person?

Det är litet som skillnaden på att klicka hem allt som man ser på nätet för att kolla om det är något att ha och att först undersöka vad som kan vara bra att skicka efter.
Om det är något som man bara behöver en av så är det ju onödigt och bökigt och dyrt att skicka efter ett helt berg av saken i fråga.

Du är medveten om att det finns andra sätt också och att många människor hittar sin livspartner så. Dvs att ditt sätt inte är det enda?

Jag tycker också @karamelldrottningen är lite för stressig kring att träffa män. Men det har noll och intet att göra med vilket forum för det hon valt!
Precis, finns ju helt klart olika sätt att träffa en partner på, inte bara på ett sätt, absolut inte.

Jag anser också att karamellen lyser lång väg desperat när det ska sökas efter någon ny potentiell partner med ljus och lykta- en ganska ocharmig egenskap som inte direkt är attraherande och som mycket troligt ställer till det för henne i jakten på "den rätta". Men som sagt, den rätta kan man hitta på olika sätt....

Det är definitivt inte ett tips från mig.

Det är mängden och hastigheten som jag undrar över.

Hur skall du hinna lära känna någon på riktigt om du bara träffar den någon timme efter en kort kontakt?

Och det gäller både på krogen och på nätet.
Inge idé förklara för dig. Du läser ändå inte utan har din bestämda uppfattning redan.

Precis, finns ju helt klart olika sätt att träffa en partner på, inte bara på ett sätt, absolut inte.

Jag anser också att karamellen lyser lång väg desperat när det ska sökas efter någon ny potentiell partner med ljus och lykta- en ganska ocharmig egenskap som inte direkt är attraherande och som mycket troligt ställer till det för henne i jakten på "den rätta". Men som sagt, den rätta kan man hitta på olika sätt....
Jag bryr mig inte om du eller någon annan här tycker jag är ocharmig. Det får ni tycka.
Däremot fattar jag inte varför du öht läser i tråden ens.
Gäller även @Inte_Ung

I karamellens fall har hon en gård och ett barn också. Jag förstår absolut hon använder appar/sidor. Och det är inte problemet och hon ska inte skammas för det
Du har helt missuppfattat vad jag ser som problematiskt.
Det är verkligen inte att ta kontakt via nätet.
Utan det är frekvensen och antalet träffar.

Det är att massor av tid och energi går åt till en jakt som inte är särskilt överlagd eller ger någon möjlighet till att egentligen lära känna någon människa litet djupare.

Jag bryr mig inte om du eller någon annan här tycker jag är ocharmig. Det får ni tycka.
Däremot fattar jag inte varför du öht läser i tråden ens.
Gäller även @Inte_Ung
Därför att jag inte tror att det intensiva dejtandet som du ägnar dig åt är bra för dig.

Jag tror att du skulle må bättre av att välja dina kontakter mer noga och sedan ge det mer tid.
Du ger ingen dejt någon möjlighet att växa med tiden.

För att lära känna någon djupare måste man väl för guds skull träffas? Någon gång är ju den första oavsett om det är via app eller gud vet var. Tycker ärligt talat att det är dags att tagga ner lite med åsikterna om hur och när @karamelldrottningen dejtar.
Ja absolut.
Men kanske inte 3 st i veckan och att all tid och tankemöda däremellan ägnas åt att hitta nästa dejt?

Det verkar litet för fixerat för att vara nyttigt.

Ja absolut.
Men kanske inte 3 st i veckan och att all tid och tankemöda däremellan ägnas åt att hitta nästa dejt?

Det verkar litet för fixerat för att vara nyttigt.
I snitt är det verkligen inte 3 i veckan.
Denna vecka 2. Förra veckan ingen och inte veckan innan det heller.
Och detta blir första jag på riktigt känner kan bli ev seriöst.

Det är definitivt inte ett tips från mig.

Det är mängden och hastigheten som jag undrar över.

Hur skall du hinna lära känna någon på riktigt om du bara träffar den någon timme efter en kort kontakt?

Och det gäller både på krogen och på nätet.
Alla vill man inte lära känna på riktigt. Att skriva med en person och att sedan träffa den irl kan ge helt olika bilder av den. Jag har många gånger varit med om att en person jag skrivit med verkat riktigt "lovande" för att sedan ganska fort, då vi träffats irl, insett att..."nä, inget för mig".

Det är tydligt att du inte har egen erfarenhet av nätdejting men du "vet" (not!) ändå precis hur det funkar.

Alla vill man inte lära känna på riktigt. Att skriva med en person och att sedan träffa den irl kan ge helt olika bilder av den. Jag har många gånger varit med om att en person jag skrivit med verkat riktigt "lovande" för att sedan ganska fort, då vi träffats irl, insett att..."nä, inget för mig".

Det är tydligt att du inte har egen erfarenhet av nätdejting men du "vet" (not!) ändå precis hur det funkar.
Det som du missar är att det inte alls handlar om nätdejting i sig, utan om frekvensen.

Jag hade haft samma funderingar om det hade handlat om att gå på krogen/Puben flera gånger i veckan för att leta livskamrat.

Man måste inte dejta hela tiden eller i princip alltid ha en dejt bokad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund