Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Varför just 365 dagar? Det är väldigt lång tid.

För att man inte är jättestabil eller gör vettiga val i början av sin nykterhet. Min instans rekommenderar celibat i början av nykterheten, det verkar de flesta göra och jag tänker att det finns en anledning till det :)
1 år går jättefort, jag tyckte det var jätteskönt, tyckte man växte som människa och lärde känna sig själv bättre.

Jag är inte din pappa @Inte_Ung
För mig låter det mer som att du har ett stort behov av att ventilerade dig kanske med någon professionell vad gäller honom.
Det är redan gjort och färdigt för länge sedan.
Men du är ännu inte stabil i din nykterhet.

Det handlar inte om att jag inte klarar av att vara själv utan jag vill gärna ha någon och då finns vissa kriterier.
Utmärkt!

Varför då?

Tycker du att @karamelldrottningen verkar må bra av sitt behov av att kontinuerligt ha tillgång till en man?

Att hon inte först kan släppa en dålig relation innan hon har ersatt den med en ny relation?
Platsen "man" i hennes liv får absolut inte bli tom för ens en vecka.

Jag tror inte att det förhållningssättet är bra för tillfrisknandet från alkoholism.
Det rekommenderas att låta bli att inleda någon ny relation innan nykterheten är stabil och det finns orsaker till det.

Men det kanske räcker att du nämner det några gånger och inte fortsätter mala på?
Detta är inte heller en vanlig tråd "hur ska jag göra med mitt liv" detta är en dagbokstråd.

För att man inte är jättestabil eller gör vettiga val i början av sin nykterhet. Min instans rekommenderar celibat i början av nykterheten, det verkar de flesta göra och jag tänker att det finns en anledning till det :)
1 år går jättefort, jag tyckte det var jätteskönt, tyckte man växte som människa och lärde känna sig själv bättre.

Varför tror du det?

Verkar hon må bra av alla sina dejter?

Inom beroendevården så är det ett känt fenomen att den som är beroende av t.ex. alkohol gärna försöker ersätta alkoholen med något annat som ger en kick.
Nikotin och sex är väldigt vanliga.
Man rekommenderar därför att låta bli att inleda någon relation alls innan nykterheten är helt stabil.
Och helst även livet.

@karamelldrottningen har svårt för att släppa en dålig relation utan att först ersätta den med en ny.
Det får inte finnas någon vakans ens för en vecka.
Det resonemanget är egentligen sjukdomen som talar och därför inte bra för tillfrisknandet.

Att du och andra ser det som skammande är egentligen bara en spegel av era egna förväntningar.
Ni tror att det finns moraliska betänkligheter.
Men jag har inte den sortens moral alls.

Vad som helst är okej bara ingen tar skada av det på något sätt. Och så måste man följa de lagar som finns. D.v.s. inga barn, inga djur och ingen betalning.
Lagar som jag inte håller med om fullt ut då de delvis är morallagar även om de är stiftade med omtanke.

Det är faktiskt du som mest gör en affär av det här i @karamelldrottningen s
Nu svarar du på något helt annat än det jag skrev. Det fungerar dåligt i en diskussion. Men jag föreslår du bryter ut den så karamellens tråd slipper kapas mer.

Varför just 365 dagar? Det är väldigt lång tid.

Jag törs nästan garantera att om du fyller dagarna med meningsfulla saker så kommer det inte att kännas som en lång tid. Jag tror att du behöver skifta fokus helt, för att verkligen komma bort från saker som triggar sug och riskbeteenden och landa i dig själv mer innan du försöker hitta en ny partner. Annars tror jag risken är stor att du bara får kyssa grodor och aldrig hitta nån prins.

Att vara utan dejter och sex en period är inte nån katastrof. Känns det som det så tycker jag det talar sitt tydliga språk, att det är nåt du åtminstone delvis använder som ersättning för kickarna alkoholen tidigare har gett. Det är alldeles för lätt att byta ut ett riskbeteende mot ett annat, och inte inse det förrän det skiter sig rejält. Halka inte dit nu när du kommit en bra bit på vägen med nykterheten.

Du gör såklart som du själv vill i slutändan men som det ser ut för mig så verkar dejtandet bidra med stress och inte så mycket roligt. Det kommer finnas vettiga män där ute även om du väntar nåt år, jag lovar.

Brutalt trött.
Fin dag.
Fåglarna sjunger.
Dricker kaffe ute.
IMG_3155.webp

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!