90 dagar - 2022 edition

✅ Yoga - passade väldans bra med videon "rest" efter en heldag på jobbet. Men andningsövningen är inte en favorit (altetnera att hålla för en näsborre vartannat andetag) .
Inte plockat i 10 min, men diskade undan i alla fall :)
Jag har varit på middag och precis kommit hem, väldigt god mat! Så tänkte idissla ett tag innan videon, men tror du man kan köra videon och vila magen samtidigt idag? Blir väldigt sent annars.
 
Var en lite väl intensiv helg så orkade verkligen inte fixa diskbänken igår kväll. Somnade på soffan i stället 😊

Men plockat 10 minuter per dag.
✅ Har plockat lite mer än 10 minuter idag, men resultatet är att det ser värre ut än igår 😂😂 Tog fram två pärmar från kurs (häst) jag började gå igenom men hann inte klart innan jag behövde åka iväg för dagens planer. Så jag vet vad jag behöver plocka med i morgon 👍😄

✅ Gjorde precis klart diskbänken för idag med, så jag skulle kunna posta dagens inlägg 👍
Var en lite väl intensiv helg så orkade verkligen inte fixa diskbänken igår kväll. Somnade på soffan i stället 😊

Plockat 10 minuter per dag, men även det har mer bara varit det mest nödvändiga i stället för det lilla extra. Men nöjd med att hålla efter det mest nödvändiga ändå 👍

Räknar med en intensiv vecka, både på jobb och utanför. Så målsättningen får vara att plocka och fixa diskbänken tidigare under kvällen så jag inte är för trött för att komma igång. Och skulle jag vara för trött nån dag är det ok. Ska inte glömma att också vara snäll mot mig själv!
 
Det enda som skötts i helgen har varit maten. (frukost och frukt) Jag har inte orkat varit lite för mycket med sjuk häst mm

Började om med ansiktsrengöring igår kväll + medeciner och förberedde dagen frukost så jag är på banan igen.

Hur svårt ska det vara att komma ihåg såhär enkla ting? Blir så trött på mig själv.
 
Avslutade veckan med hundträning så två pass in på kontot, check! Dessutom 14 000 steg. :) Nu till veckan är målsättningen densamma:

- alkohol bara på helger
- godis bara på helger
- mer vegetariskt
- hundträning 2 ggr
- en löprunda minst 1 km
- 10 000 steg per dag
 
Igår var jag bakis så det blev bara en kort promenad och katastrofal kost :p

Idag ska jag dra ut en tand på lunchen så jag misstänker att det inte blir någon motion alls, kosten borde bli bra, har en plan för dagen!

Jag har dessutom lagt till en del och det är att dra ner på energidrycker till hälften av de senaste månadernas konsumtion. Än så länge går det bra! Vi får se om jag minskar ytterligare fram mot våren/sommaren.
 
Igår gav jag mig på den svåra kroppsscanningen för första gången på länge. Kom väl till svanken ungefär innan jag gav upp, men det kändes ganska skönt ändå. Har spelat in mig själv som stöd och efter ett tag kan jag faktiskt koppla bort cringen av att lyssna på min egen röst, så det är ju bra. För en timmes kroppsscanning utan stöd kommer jag nog inte klara på ett tag:p
 
Idag hämtade jag ut mitt sista paket. Nu har jag inget mer kvar att hämta och det känns så fritt. Internetshoppat totalt för mycket under en lång period och det stressar mig med att hämta ut, prova, undersöka och returnera och byta. Och så skönt för ekonomin att hålla i pengarna för det har inte gått runt. Får bara köpa småsaker jag verkligen behöver, som helst kommer hem till mig. Vill inte springa runt och hämta ut paket och skämmas i affären när jag hämtar ut eller postar.

Men vissa saker måste jag beställa som till exempel att jag beställt ett par skosnören som hamnar i brevlådan och dammsugarpåsar som kommer hem och det kan nog inte räknas som onödiga eller extravaganta köp.:D

Känns riktigt, riktigt bra!
 
Eftersom jag kommer vara bortrest till den 9/1 så jag tror att min utmaningsperiod får börja den 10/1, finns det tid över så kanske jag smygstartar lite ändå.

Sådär ja, idag drar mina 90 dagars ritande i gång och jag har lyckats rita något slags märkligt hunddjur. Ser fram emot när det börjar kännas mer självklart och mindre svårt att överföra idén jag har i huvudet till en faktisk bild på papper.
 
Jahapp, min vana trogen så gick jag ut alldeles för hårt på det första styrketräningspasset och har nu haft monstruös träningsvärk i 4 dagar. Det där med att lägga sig på en lagom nivå är tydligen överskattat, vem behöver kunna sätta sig ner med värdighet liksom 🙃

Därför har yogapassen blivit lite halvhjärtade och jag blev väldigt glad att gårdagens video var så lugn. Hoppas att dagens video inte heller är kräkjobbig.
 
Sista lovdagen med barnen idag, vi har hängt på badhuset och sen fikat och lekt så vi var alldeles trötta alla tre när vi kom hem. Ingen träning kommer bli av idag, däremot lyckades jag skramla ihop lite grönsaker till middagen i alla fall!
 
Det går sisådär för mig, ett par kvällar har jag missbedömt hur lång tid det faktiskt tar att varva ned innan sänggående. Jag går gärna runt och småplockar saker som hamnat på fel ställe eller diskar det som behöver diskas. Så jag ligger just nu på 7/10 kvällar i säng i rätt tid. Men intentionen finns där iaf och det känns bra.
 
90 minuters "konståkning" igår. Så himla kul! Ikväll har min dotter träning, så då tänkte jag passa på att åka lite också (är öppen åkning samtidigt).
 
Igår var en skitdag.

Idag är en ny dag och det mesta känns bättre. Har precis tagit en paus från jobbet och plockat ur och i diskmaskinen och startat den :up: Brukar inte kunna starta den direkt den är tömd från förra disken, så det är ett mått på hur inte i ordning min diskbänk var... Någon gång under eftermiddagen ska jag ta en extra paus från jobbet och plocka till extra nånstans där det gör skillnad.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 983
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 180
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 727
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp