90 dagar - 2022 edition

Kunde inte sova igår så det blev väldigt mycket meditation. Jättesvårt att skippa frukost idag, vaknar alltid hungrig när jag sovit dåligt, men jag borde hålla min nya rutin ändå... vilket jag typ kommer göra. För det är ju nästan lunchtid nu, eller hur?:laugh:
 
Kunde inte sova igår så det blev väldigt mycket meditation. Jättesvårt att skippa frukost idag, vaknar alltid hungrig när jag sovit dåligt, men jag borde hålla min nya rutin ändå... vilket jag typ kommer göra. För det är ju nästan lunchtid nu, eller hur?:laugh:
Absolut lunch nu!
 
Ser ut som att veckan kommer bli bra, träning igår, ridning idag, träning imorgon, ridning torsdag, träning fredag samt lördag eller söndag. Så typ 6-7pass. Kul!

Plugget... Ehm. Ja. Har bra planer, får återkomma med hur det går med dem.
Ska försöka småplugga lite nu på jobbet, fräscha upp minnet inför nästa kurs.
 
Yogan gjord, försöker att göra passet under dagen istället för sist på kvällen. Riktigt tufft idag!
1/3 del av 30 dagar gjort, när 30 dagar är gjort är det 1/3 del av 90 dagar!
(försöker hålla lågan uppe)
 
Jag gjorde det!!! Jag började surfa runt för att hitta saker jag bara ”måste” ha fast jag inte har råd men jag stannade upp. Gick ifrån plattan en stund och stängde ner flikarna och släppte det! Så det enda jag köpt idag är skvättskydd till ena hunden och 3 apelsiner. Inte så spännande men det känns så skönt.
 
Igår var en skitdag.

Idag är en ny dag och det mesta känns bättre. Har precis tagit en paus från jobbet och plockat ur och i diskmaskinen och startat den :up: Brukar inte kunna starta den direkt den är tömd från förra disken, så det är ett mått på hur inte i ordning min diskbänk var... Någon gång under eftermiddagen ska jag ta en extra paus från jobbet och plocka till extra nånstans där det gör skillnad.
De där pärmarna jag började med förra veckan blev klara idag :up: Det tog väl lite längre tid än 10 minuter, men så skönt att göra klart när jag väl kommit igång igen!

Har lyckats belamra diskbänken igen, trots att den var ren i förmiddags... dock ganska ren under alla saker som står där så kommer nog gå snabbt att röja den innan läggdags.
 
Fick tränat en stund idag, trots lite för lite sömn. Men grönsakerna var slut i kylen och det fanns noll tid att handla på hemvägen. Imorgon ska jag dock storhandla!
 
Träning just nu är lite bäckenträning, stretching och att gå ut en tur om vädret tillåter. Just idag är otroligt blött men längre fram i veckan ser bättre ut. Fick lite övningar av en fysioterapeut så kör det 2-3v så ser vi hur vi går vidare därifrån.

Har ätit hyfsat nyttigt i veckan, men måste bli sträng på kvällen. Lätt att det blir onyttigt när man är trött, köper in massa grönsaker så man kan knapra på för att undvika att blodsockret dalar ☺️
 
Lunchpromenad avklarad! Vi har middagen planerad, så det blir nog en bra matdag också. Ska nog försöka ut på jobb imorgon, så eventuellt blir det en sämre lunch, det beror lite på hur dagen utvecklar sig :) ska träna med min PT imorgon om ingen blir sjuk, vi har haft lite otur någon vecka nu!
 
Gillar inte sover dåligt såklart, men bra att meditera är det som funkar bäst 🙂
Jag tänker att med tiden ju mer jag gör det så kommer jag sova bättre fler nätter. Kanske borde föra någon statistik på det för att se om det förändrar saker på lång sikt
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 988
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 188
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 791
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp