90 dagar - 2022 edition

Hoppsan så dålig jag varit på att uppdatera här!

V. 4 lyckades jag plocka hemma 5 dagar av 7. De andra två dagarna var jag inte hemma, så ger mig själv MVG :D
Diskbänken var städad 4 dagar av 7. Godkänt i varje fall.

Ny dag, ny vecka, nya tag (?) Är rätt less på min utmaning faktiskt... tycker inte att det gör det varken lättare eller roligare att plocka och hålla undan på diskbänken.
Sen uppdatering igen, men en bättre vecka att rapportera 🙂

Det var måndagen som var en dålig dag förra veckan, resten av veckan funkade bra. Så 6 av 7 dagar med städad diskbänk och någon form av plockande här hemma 👍

Den här veckan skippade jag helt enkelt måndagen genom att åka hemifrån vid 7 och komma hem vid 22. Diskbänken höll sig ren av sig själv men det blev inget plockat 😄
 
Idag testade jag en fizzy melon. Insåg när jag stoppat den runda skumgrejen i munnen att jag ätit exakt samma godis förut, fast som en rund cylinder. Så smaken kände jag igen (den är lite åt diskmedelshållet, men ändå ok) men däremot var texturen lite annorlunda. Intressant, men inget jag köper igen.
 
Idag testade jag en fizzy melon. Insåg när jag stoppat den runda skumgrejen i munnen att jag ätit exakt samma godis förut, fast som en rund cylinder. Så smaken kände jag igen (den är lite åt diskmedelshållet, men ändå ok) men däremot var texturen lite annorlunda. Intressant, men inget jag köper igen.

Förstår jag dig rätt nu - äter du EN godis om dagen?

En som i alltså 1?
 
Idag blev det en chokladkola happy. Var lite oväntat ett skum (vanilj?) med chokladöverdrag. Inte oäven att äta, men jag har lite svårt för den billiga chokladen. Nån kolasmak kände jag dock inte.

Kan väl tillägga att jag fortsätter att lägga mig vid 22 varje kväll, så den vanan känns väl etablerad nu. Vaknar äntligen utvilad också, så trägen vinner. ;)
 
Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året?

Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra nya rutiner eller vanor och hålla dessa under 90 dagar. Denna period sträcker sig mellan 1 januari - 31 mars 2022.

Vad du vill ägna dig åt lite extra under denna period är helt upp till dig själv - må det vara att springa en km varje dag, införa en ny hudrutin, stryka sin skjorta varje morgon, vika en origami-svan till frukosten, sortera dagens dammtussar i storleksordning, yoga dagligen medan du knypplar samtidigt eller allt som redan nämnts - inget är för litet eller för stort.

Förra tråden; https://www.bukefalos.se/threads/90-dagar.1496919/

Tips från coachen:
- Vi håller tråden fri från fokus på vikt, då vikttrådar redan finnes. Däremot helt ok att vilja fokusera på t ex motion eller att få i sig frukost varje morgon.
- Ha en plan B vid sjukdom eller annat förhinder om du t ex hade tänkt dig daglig ultralöpning eller andra ExTrEmA hittepå.
- Det behöver inte vara samma sak under 90 dagar, utan kan delas upp i t ex 30 dagar akvarellmålning, 30 dagar oljemålning och 30 dagar graffiti, eller t ex 5 dagar med godis, 2 utan i tre månader osv osv osv.

Shoot!
Såg den här nu, provar 90 dagar yoga, jag har kört 30 så långt.
 
Det går inget bra med gåendet - lilla hund har varit rejält sjuk så jag har bara burit ut honom på gräset

Språkstudierna fortsätter och jag måste ge Duolingo en eloge för att de verkligen har tagit itu med och jobbar med kursen i swahili. Översättningarna är bättre och många fler övningar har ljud.

Tråkigt nog är det få appar och bildningsförbund som erbjuder några afrikanska språk.
 
✅🧘‍♀️ var så nöjd med att jag kommit ikapp schemat igen, så visar det sig att jag valde fel video imorse igen😅🙃 spelar ju egentligen ingen roll...
✅ ger mig godkänt på plockandet också, har inte hittat en riktigt bra rutin som håller än, men har fått mer gjort än innan utmaningen, så det går åt rätt håll.
 
Oups, höll på att glömma! Idag var det chokladboll. Smakade typ som delicatoboll fast mindre storlek och (återigen) billig choklad som överdrag. Köper hellre en vanlig delicatoboll då. Men absolut inte oäven.
 
Söta katten idag. Åt en grön men den smakade mest syntet. Dvs de sura hade bättre smak. Så inget jag testar igen.

Var fö och köpte sju nya smaker idag och det gick bra! Tror nog att jag kan få ihop sju till utan att lämna lösgodishyllan. Däremot blir nog flera på samma tema, tex blev det två olika melongodisar idag.
 
Jag kommer justera detta något, mest för att jag egentligen inte tycker det är hållbart i längden för mig just nu av olika anledningar. Kanske senare när jag kommit in mer i det och rent allmänt har energi.

- Mindfulness ca 2 ggr i veckan, och yoga ytterligare en gång i veckan.
- Mer motion. Ren träning 2-4 ggr i veckan, därtill sjukgymnastövningar och promenader. MEN, om jag någon dag verkligen inte orkar - låta mig själv vila i både kropp och knopp, dvs utan att ge mig själv skuldkänslor att jag inte hållet måttet.
- Jag vill lägga mer fokus på min kreativa sida. Eftersom jag köpt en massa material för att kunna måla så blir det troligt detta, men även annat kreativt, t.ex. skriva och baka räknas. Jag vill hålla på minst 15 min dagligen med något kreativt.
- Jag vill ta upp mitt läsande. Jag är egentligen sjukt ointresserad av att läsa vintertid, och läsintresset brukar dessutom krocka med mitt intresse att måla, men istället för att läsa ett kapitel dagligen vill jag påbörja läsa Witcher-serien, och fortsätta Wheel of Time, som båda är serier jag velat läsa ett tag. Denna vår/sommar vill jag ha kunnat läsa ut den sistnämnda serien helt, tredje gången gillt typ :p
- Ansiktsmask regelbundet och på annat sätt boosta mitt kroppsliga mående.
Det går ju bra för mig, not :angel:

Mindfulness och yoga har jag ingen koncentration till alls, men det har iofs varit mindre viktigt för mig att få till det.

Motion, förvisso, mina två gruppträningar i veckan hos sjukgymnast håller igång mig samt promenader och diverse stretchingövningar. Sammanslaget betydligt mer än innan, men inte lika mycket som tänkt. Ska kanske vara nöjd ändå dock eftersom jag har bristande ork.

Att vara kreativ på veckodagarna har verkligen inte fungerat. Jag behöver dagsljus, och helst inspiration. Men på helgerna kan jag lätt teckna/måla flera timmar i sträck. Så det får räcka :p

Läsandet har också dröjt. Jag har inte kunnat läsa något öht de senaste två åren pga utbrändhet, men det är lite bättre nu. Senaste veckan har jag lyckats läsa ca 100 sidor och är glad över det lilla. Framförallt har jag fått tillbaka suget att läsa, så det blir nog bättre allteftersom, speciellt i takt med att ljuset ökar.

Ansiktsmask eller annan kroppsvård användes nästan dagligen.

Jag fortsätter kämpa på helt enkelt.
 
Det går inget bra med gåendet - lilla hund har varit rejält sjuk så jag har bara burit ut honom på gräset

Språkstudierna fortsätter och jag måste ge Duolingo en eloge för att de verkligen har tagit itu med och jobbar med kursen i swahili. Översättningarna är bättre och många fler övningar har ljud.

Tråkigt nog är det få appar och bildningsförbund som erbjuder några afrikanska språk.
har du bakgrundskunskap i språken? 🙂
 
Dag 1 ☑️ Skierg 5 km
Dag 2 ☑️ Skierg 5,55 km/30 min/86 watt
Dag 3 ☑️ Skierg 7,12 km/40 min/73 watt
Dag 4 ☑️ Skierg 5,35 km/30 min/72 watt
Dag 5 ☑️ Skidor ca. 9 km
Dag 6 ☑️ Skidor 5,25 km/28 min
Dag 7-15 ❌ Sjuk
Dag 16 ☑️ Skidor 4,9 km
Dag 17 ☑️ Skidor 10,4 km/53 min
Dag 18 ☑️ Skidor 6,4 km/34 min
Dag 19 ☑️ Skidor 6,4 km/30 min
Dag 20 ❌ All work and no play
Dag 21 ☑️ Skidor 8 km/41 min
Dag 22 ☑️ Skidor 10,4 km/51 min
Dag 23 ☑️ Skidor 5,4 km/45 min
Dag 24 ☑️ Skidor 7,25 km/36 min
Dag 25-27 ❌ Orsak: 25/1 Frivillig vila, 26/1 All work and no play, 27/1 Skidspåret avlyst
Dag 28 ☑️ Skidor 15,71 km/1 h 27 minuter/6 grader, regn och dåligt glid
Dag 29 ☑️ Skidor 6 km/40 min/isigt, storm, nysnö, dåligt fäste, dåligt glid. Pust!
Dag 30 ☑️ Skidor 10,10 km/54 min/isigt, dåligt glid och dåligt fäste.
Dag 31 ☑️ Skidor 6,3 km/34 min
Dag 32 ❌ Vila
Dag 33 ☑️ Skidor 7km/38 min
Dag 34 ❌ All work and no play
Dag 35 ☑️ Skidor 16 km/1 h 27 min
Dag 36 ☑️ Skidor 10,10 km/53 min
Dag 37 ☑️ Skidor 10,10 km/50 min
Dag 38-39 ❌ All work and no play
Dag 40 ☑️ Skidor 10,20 km/51 min + 3 km premiärskejt
Dag 41 ☑️ Skidor 10,10 km/55 min (skejt)
Dag 42 ☑️ Skidor 9 km/52 min (skejt)
Dag 43 ☑️ Skidor 10,10 km/49 min (skejt)


52 km skidor den här veckan varav 31 km skejt. Efter diverse felleveranser och skidor som var slut så hittade jag till slut ett par barnskidor som var tillräckligt styva för att funka för en minivuxen person (matchar barnkajaken som jag har 😁). Det ville sig inte bättre än att det blev ett par riktigt flådiga racerskidor då de var de enda som var tillräckligt styva. Efter att ha tragglat och vinglat och ramlat i några dagar så infann sig idag helt plötsligt ett momentum där jag kom över skidan i bra balans. Jösses så roligt det blev!
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 990
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 189
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 797
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp