90 dagar - 2022 edition

Äh, jag tänker att det inte skadar att testa. Det är ju inte så att jag gick och kände mig hungrig, utan det är bara det att jag älskar min frukoststund med brasa (eller ”Brad”, vem det nu är, som autocorrect föreslog), tända ljus och morgontidning. Samtidigt är det få saker som inte har alternativkostnader, och i den bemärkelsen är det ju många saker som jag försakar varje dag, så kanske jag kan försaka frukosten några dagar i veckan för att prova om periodisk fasta kan vara något för mig. Kanske jag rent av kommer må bättre utan frukost?
Du kan ju testa med te om du saknar morgonmyset. Jag äter inte frukost men 2 l te går ner istället:D
 
Jag har inte uppdaterat veckans skidåkning än. Hoppade skidåkningen i onsdags pga mycket jobb och igår så ösregnade det. Det kändes legitimt att skippa skidåkningen då. Idag blev det 16 km rodelbana. Det är ytterst få saker som jag skulle säga att jag hatar, men något som jag hatar är spår som är som rodelbana, särskilt när skidorna bara sticker iväg åt helt otippade håll. Tre gånger lyckades jag ramla på stenhårt isigt underlag.

Tidigare har det känts som att jag har gjort framsteg varje dag jag åker, men idag kändes det som att jag var tillbaka på ruta ett igen. Jag håller tummarna för att isen blir uppfräst till imorgon.

Jag hade ju förresten köpt ett par skateskidor från XXL och det blev en dråplig historia. Inte mindre än två gånger lyckades de skicka fel skidor, sedan var skidorna slut.. Det är ganska svårt, för att inte säga omöjligt, att hitta skateskidor för vuxna minipersoner, så nu har jag istället köpt ett par juniorskidor, men jag är lite nervös över att de ska vara för mjuka. Får se hur det blir med det!
 
Nu börjar det låta tomt i godispåsen, men jag ska handla imorgon.

Idag var det pennor med smak jordgubb/vanilj. Gelégodis som mest smakade socker. Så trist smak, inget för mig.
 
hejhopp! Förra helgen gjorde jag en till milkshake, banana split milkshake. Den var god. Jag visste inte att jag verkligen gillade milkshakes men tydligen. Väldigt lätt att sätta i sig rätt mycket på en gång dock, slurp!

Igår gjorde jag gino och tog med till en kompis. Hade mango, hallon och kiwi och rejält med vit choklad och så vaniljglass till. Nästa gång bör jag nog göra dubbelt så mycket så det räcker att ta om också 🙃.
 
✅🧘‍♀️ yogar vidare, var lite kämpigt idag, men är klar nu.
✅ försöker också få ngt plock gjort varje dag. Idag dammsög jag allt grus som släpats in igen. Längtar till det är bortsopat från vägarna...🙈
 
Dag 1 ☑️ Skierg 5 km
Dag 2 ☑️ Skierg 5,55 km/30 min/86 watt
Dag 3 ☑️ Skierg 7,12 km/40 min/73 watt
Dag 4 ☑️ Skierg 5,35 km/30 min/72 watt
Dag 5 ☑️ Skidor ca. 9 km
Dag 6 ☑️ Skidor 5,25 km/28 min
Dag 7-15 ❌ Sjuk
Dag 16 ☑️ Skidor 4,9 km
Dag 17 ☑️ Skidor 10,4 km/53 min
Dag 18 ☑️ Skidor 6,4 km/34 min
Dag 19 ☑️ Skidor 6,4 km/30 min
Dag 20 ❌ All work and no play
Dag 21 ☑️ Skidor 8 km/41 min
Dag 22 ☑️ Skidor 10,4 km/51 min
Dag 23 ☑️ Skidor 5,4 km/45 min
Dag 24 ☑️ Skidor 7,25 km/36 min
Dag 25-27 ❌ Orsak: 25/1 Frivillig vila, 26/1 All work and no play, 27/1 Skidspåret avlyst
Dag 28 ☑️ Skidor 15,71 km/1 h 27 minuter/6 grader, regn och dåligt glid
Dag 29 ☑️ Skidor 6 km/40 min/isigt, storm, nysnö, dåligt fäste, dåligt glid. Pust!
Dag 30 ☑️ Skidor 10,10 km/54 min/isigt, dåligt glid och dåligt fäste.
Dag 31 ☑️ Skidor 6,3 km/34 min
Dag 32 ❌ Vila
Dag 33 ☑️ Skidor 7km/38 min
Dag 34 ❌ All work and no play
Dag 35 ☑️ Skidor 16 km/1 h 27 min
Dag 36 ☑️ Skidor 10,10 km/53 min
 
Status vecka 4:

Sockerfri 7/7. Inga svårigheter alls, inget sug.

Alkholfri 7/7. Dito, känner inget behov av alkohol.

Portionsstorlek 7/7. Men med lite reservation för att de ändå blivit lite större än tidigare veckor. Mer fokus på denna punkt.

Träningspass på gymmet 0/7. Hade planerat två pass men kom inte iväg. I lördags hade jag ändå packat in hela familjen i bilen och kommit så långt som till gymmets parkering, då insåg jag att jag glömt mobilen hemma och inte kunde betala parkeringen :( Då försvann all ork och lust.
Status vecka 5:

Sockerfri 7/7.

Alkoholfri 6/7. Firade min far som fyllt 70 och då drack vi vin till vår trerätters middag.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass på gymmet 3/7. Idag börjar också stegtävling på jobbet så nu måste jag ut och traska regelbundet.
 
Idag blev det en sura katten igen, men en grön denna gång. Också god, gissar på äppelsmak.

Sen har jag varit och köpt sju nya godisar idag. Det kommer dock bli svårare framöver, ev blir det godis som tex dumle med äppelsmak. Jag har ju ätit dumle förut, dock inte med äppelsmak, men det blir en kompromiss för att få ihop fjorton godisar till…
 
Dålig vecka, jag hade hoppades att jag skulle pigga till lite snabbare efter Coronan. Men jag åker på semester på fredag och hoppas att jag är så pigg att jag kan komma igång med träningen när jag är hemma igen. Så nya tag från 20/2. 🤷
 
Blev lite meditation igår, men jag är för trött efter all stress för att hinna hela. Det är som att efter bara ett par minuter har jag slappnat av så pass att jag kan sova, och då checkar medvetandet desperat ut. Tror att när jag kommit in lite mer i rutinerna på nya jobbet och är mindre stressad så kommer det gå bättre.

Funderar även på att testa att meditera på morgonen, för att få göra hela. Men jag är inte någon morgonmänniska så risken är att jag somnar om och missar jobbet och blir mer stressad:bag:
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 012
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 225
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 837
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp