Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2022 edition

Andra dagen avklarad. Fått revidera kvällsrutinen lite, den blev lite för övermäktig. Yoga och 10 min kettlebell gjort också!

Laddade ner en habit tracker till mobilen som jag gillar skarpt hittills. Lättanvänd och överskådlig, som en andra kalender fast för ens vanor och beteenden. Loggar allting i den nu. :)
 
Jag är med.

Min utmaning(ar) är att sköta om mig själv och att äta mer. (glömmer/väljer bort mat)

1 ta mediciner var dag INTE glömma bort. Jag är speciellt dålig med min nässpray aja baja
2 ansiktsrengöring innan läggdags
3 Äta en frukt om dagen som ett mellanmål iallafall måndag till fredag
4 Frukost på vardagar. Börjat göra Overnight oats/kall gröt kvällen innan för att ta med till jobbet och äta.
5 Sluta småhandla. (springa i mataffären i tid och otid) planera inköpen

Borde inte vara så svårt kan man tycka men för mig är det det.

Gårdagen löpte finfint förutom småhandlandet men druvsockret jag hade med på promenaden regnade bort och skulle ut till stallet efter och vart tvungen att ha med något sött. Jag räknar inte med det för jag köpte bara nödvändigt. La ett extra paket ute i stallet.
Känns i ansiktet idag att jag skött mig i 3 dagar :)
Frukt 2 dagar på raken
Frukost 2 dagar (äts inte förens 9 men den är med.)

Än så länge går det bra sa mannen som föll från tjugonde våningen. :)
 
Dag 1 ☑️ (Skierg 5 km)
Dag 2 ☑️ (Skierg 5,55 km/30 min/86 watt)
Dag 3 ☑️ (Skierg 7,12 km/40 min/73 watt)

Hade egentligen tänkt ett långpass idag men sov risigt så 49 minuter fick duga. Nu ska jag bara jogga en kortis och imorgon blir det ev äkta vara!
 
Vet inte om jag lurar mig själv med vad som är nödvändigt och inte. Hur många par hundskor behöver man rimligen ha? I min maniska period i december beställde jag massor så har nog en 20 stycken kompletta par hundskor med 4 i varje.:banghead::banghead:. Alltid lika roligt att sjunka ner efter en manisk period och se vad man lyckats ställa till med. Jag har i alla fall inte bokat en resa för 30 000 som jag gjort en annan gång eller köpt en häst. Så ja, hundarna är rena om tassarna i alla fall. Men bara 1 uppsättning är från januari så egentligen är det inte så många jag gjort fel utan alla som kom nu beställdes i december och det går inte att returnera ett flertal av dom dom för att företaget vägrar samarbeta. Oanvända skor liksom.

Sen har jag inte handlat när jag är trött så check på den.

Insett att jag handlar något varje dag, olika saker men aldrig en dag i princip som jag inte köper något. Ändring!!

Jag äter löjligt dyrt. Äter rätt lite men det jag äter är så fruktansvärt dyrt och jag bunkrar upp för mycket.

Inser att mycket av det jag köper inte går in i någon del av min budget, t.ex. blommor,tidningen jag aldrig läser som är värdelös men man får veta vad som händer just här, hårfärg, presenter till andra, teknik osv
 
Har satt upp fyra stycken 90-dagarsmål med start igår 3/1:

Minimera sockerintaget (godis, glass, fika etc.). Mål sockerfria dagar 87 av 90
Minimera alkoholintaget: Mål alkoholfria dagar 87 av 90
Rimlig portionsstorlek: Mål 87 av 90
Antal träningspass på gymmet: 30 av 90


Förhoppningsvis ska detta resultera i en viktnedgång om 5-6kg under 90-dagarsperioden. Efter 90 dagar utvärderas utfall och ansträngning i förhållande till utfall och nya 90-dagarsmål sätts.
 
Ett till mål, jag kommer aldrig igång men jag ska läsa klart sista Harry Potter boken och se dom två sista filmerna. Har självklart både läst och sett flera gånger men ville läsa och se allt från början till slut igen och får inte se filmerna om jag inte är klar med boken
 
Igår mediterade jag i en timme! Inte den svåraste meditationen, och koncentrationen var väl sådär ibland (särskilt när katten bestämde sig för att hon skulle sova på mig just då...), men jag kände verkligen hur hela kroppen slappnade av och jag blev alldeles varm. Så utvilad efter den timmen att jag inte kunde somna sen på fyra timmar:meh::laugh:
 
Har satt upp fyra stycken 90-dagarsmål med start igår 3/1:

Minimera sockerintaget (godis, glass, fika etc.). Mål sockerfria dagar 87 av 90
Minimera alkoholintaget: Mål alkoholfria dagar 87 av 90
Rimlig portionsstorlek: Mål 87 av 90
Antal träningspass på gymmet: 30 av 90


Förhoppningsvis ska detta resultera i en viktnedgång om 5-6kg under 90-dagarsperioden. Efter 90 dagar utvärderas utfall och ansträngning i förhållande till utfall och nya 90-dagarsmål sätts.
Här är en till som försöker minska socker! Har bestämt mig för att skippa tillsatt socker "mer än vanligt", men har inte kunnat kvantifiera det till något klatchigt 90-dagars mål. Men det är ganska kul att utmana mig utan något direkt mål, och märka att det mesta är gott utan socker på:D
 
Jag borjade idag jag - korde en 10-15 minuter av handstand ovning efter min pilates - hittade nagra tutorials med en snubbe pa youtube some verkar vettig - kandes riktigt kul!
 
Jag vill också ha med språk! Uppdatera franskan och italienskan och lära mig tyska och finska. Hur funkar Duolingo? Jag har haft Babbel tidigare som framförallt fokuserar på fraser.
Jag körde gratis versionen av duolingo när vi skulle en tur till Italien och jag ville iaf kunna säga/förstå lite. Lyckades lära mig en del fraser och få ett litet ordförråd på några veckor. Underhållande app tyckte jag och lätt att öva/lära sig ☺️ säkert ännu bättre om man betalar för den ^^
 
Hoppade på 30 dagars yogautmaning och har kört pass 3 precis.
Försöker ta en vecka i taget och inte tänka längre än så.
 
Mat idag - inte jättebra. Men det blir lite kaos när man får äta lunch först 15.00. Imorgon blir det dock ordning igen, älgkött till middag!
Motion - ingen. Har fortfarande så ont i örat. Hoppas att jag orkar ta en promenad imorgon! Då måste iofs vädret vara lite bättre än idag. -5 och regn är inte alls mysigt! :laugh:
 
Efter att julgodiset är uppätet, inget godis, choklad, läsk, glass och annat sött. Regelbundna måltider (fungerar inte men försöker), gå en promenad (behöver inte vara lång eller länge). Låter litet men är mycket. Koll på blodsockret så det inte liknar FTSE.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 528
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 207
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp